• längtan87

Vi som vill plussa i juni!

Hej.
    Jag är nyfiken på vilka som vill plussa i juni.
    Jag och min sambo vill ha en bebis på våren (mars-maj) så våra försök börjar i juni :)
    Någon mer än jag som längtar?

• Svar på tråden Vi som vill plussa i juni!
  • sarsparis
    ekke skrev 2010-03-30 22:11:57 följande:
    Jag vill verkligen inte vara en "partykiller" men jag vill bara höja ett litet varnande finger. Vi skulle börja nu för att få en tidig 2011. Dock kunde vi inte vänta utan började för snart ett år sen och ännu har det inte tagit sig (så istället för att börja nu, kommer vi börja utredningen nu). Tyvärr går det inte att planera när man vill att man ska få en bebis. Just nu skulle jag inte bry mig ett dugg om det blir en julaftonsbebis eller en septemberbebis för den delen -JAG VILL BARA BLI GRAVID NÅGON GÅNG!!! Jag hoppas verkligen att ni alla lyckas på första försöket, om ni gör det så är ni lyckligt lottade!
    Visst är det så, man kan aldrig planera, själv tänker jag att då jag blivit gravid en gång förrut utan problem gissar jag att jag borde kunna bli gravid igen, kanske går det inte så enkelt vad vet jag. Men vår plan är ett plus i sommar men blir det om ett år spelar det heller ingen roll.

Hoppas ni får bra hjälp och snart är gravid!
  • Pepisson

hej, jag hänger oxå på här. Första barnet.

Vi ska börja i maj är det tänkt, men vi sätter i gång på allvar i juni.
    Härligt med mars-barn, älskar våren så jag ser verkligen fram emot.
    Jag längtar jättemycket!!
  • IaOnDaFluff
    ekke skrev 2010-03-30 22:11:57 följande:
    Jag vill verkligen inte vara en "partykiller" men jag vill bara höja ett litet varnande finger. Vi skulle börja nu för att få en tidig 2011. Dock kunde vi inte vänta utan började för snart ett år sen och ännu har det inte tagit sig (så istället för att börja nu, kommer vi börja utredningen nu). Tyvärr går det inte att planera när man vill att man ska få en bebis. Just nu skulle jag inte bry mig ett dugg om det blir en julaftonsbebis eller en septemberbebis för den delen -JAG VILL BARA BLI GRAVID NÅGON GÅNG!!! Jag hoppas verkligen att ni alla lyckas på första försöket, om ni gör det så är ni lyckligt lottade!
    Jag bryr mig inte heller om det blir en julaftonsbebis eller midsommarbebis. Men däremot så passar det inte att bli gravid tidigare än juli för oss. Så därav väntar vi. Men självklart finns tanken att "tänk om det inte tar sig" Då kommer vi säkerligen gräma oss över att vi väntade. Men som sagt, det fungerar tyvärr inget bra tidigare än dess.

Hoppas att ni får er efterlängtade snart!
  • Fiddla

Hej på er!

Här har ni en till som vill få ett plus någon gång i sommar. Förhoppningsvis i juni. Vi har pratat mycket om det och kommit överens om att vi kan börja försöka i sommar, förutsatt att sambon fått jobb. Så gissa vem som håller alla tummarna för att det blir så! ;)
    Jag vill också helst börja lite tidigare, längtar så otroligt mycket. Har försökt få sambon att förstå att försöken kan ta tid och att det därför kan vara en god idé att börja redan nu, men han är bestämd.... morr...
  • mejola

att få ett plus i juni vore en superbra start på sommaren. Ska börja med lite naturmedel i maj och se om de kan ge en lite försprång. Fick mf "nyss" och har haft de lite si och så med försökandet sen dess men känner att nu vill man gå in mer på de och hoppas att denne bebbe vill stanna i magen. 

♥ ☆*★ www.plussa.devote.se ★*☆ ♥
  • Fidelli

Jag vill också ha en maj-bebis. Är själv född i maj och är himla nöjd med det.
    Har hört att man ska passa på under kräftskivan.

Däremot så är sambon inne i någon ålderskris. Han vill inte bli vuxen, och vill inte känna sig gammal.

Finns det något botemedel mot det? Några piller jag kan mosa ner i hans mat?..:P

• 3 barns mamma84

Hoppar in jag och sambon har planerat länge vi har 2 barn 1 på 4år och en på 1½år vi fick ett mf i dec 09 typist i vecka 8 men där var vi lyckliga och längtade men så spark skitet!!!
    Detta var 1:a försöket efter ett mf och jag trodde jag fick ett + svagt med testlagret på bim-6 och jag var så glad men den dog den med jävla skit fan oxå gjorde ett test cb i fredags vissade neg gjorde ett pregg test idag och neg och jag har bim imon eller tisdag typ.

Nu blir det en bebis antingen i maj eller juni nu när december dena är över för min del så 2011 här kommer JAG !!!

Ebba 050607 Amadeus 080814 Mf 15/12-09 min ängel
  • Naura

Skriver en rad för att puffa upp tråden lite. Än är det inte juni, men ack så nära ändå! Spännande tider har vi för oss. :)

Svar på tråden Vi som vill plussa i juni!