• EH84

celiakimammor fortsätter ha trevligt

Hej hej hoppar in här...
    Har en fråga men vet att det är olika för alla men iaf.
    Om ert barn får i sig gluten hur reagerar dom? Och om det blir diarré hur länge sitter det i? 

• EH84

Okej, hennes humör är som vanligt men hon har nu vart lös sen i lördags. Men vill inte äta så mycket men är pigg iaf. 

• EH84

Måste bara säga att så jäkla roligt nu när man lär sig att baka med glutenfritt Bakar allt glutenfritt så vi kan fika samma åhh jag blir så glad när det fungerar för dotterns skull

• EH84
    miie skrev 2011-10-18 22:15:17 följande:
    Var på IKEA häromdagen. O hör och häpna de hade slutat med både glutenfria köttbullar och pasta. Stor besvikelse. Vi frågade en hel del om den andra maten eftersom det var för sent att ta sig någon annan stans. Dottern kunde ändå tänka sig kyckling. Vi frågade en extra gång för säkerhets skull. För ibland har dem ju mjöl på kyckling för det blir fin stekyta. Speciellt på restaurang. Suck och stön bakom disken. Sen frågade vi om potatismoset ... Då får man höra mummel typ - vilken idiot har mjöl i potatismos...- men för sjutton det kan finnas om det är halvfabrikat. Jag har väl inte koll på om de gör sin egen... Suck säger jag bara.

Har mailat. Men inte fått svar än ...
    IKEA har så jäkla dåligt utbud av glutenfritt och speciellt till barn, vi tog köttfärssåsen 1 gång och den var så stark att man svettades och min dotter tyckte inte alls om det. En sån stor kedja borde ha bättre utbud. Har också skickat dit om deras mat och klagat lite men inget svar. Och jag håller med om att dom alltid låter så besvärade när man frågar om alla rätter men hellre att dom tycker jag är jobbig än att mitt barn blir dåligt, men det fattar inte dom.
  • EH84

Vi fick göra en biopsi med dottern innan vi började med glutenfri kost, även fast hennes prover var skyhöga värden.
    Och japp du ska anmäla till ditt försäkringsbolag, ersättningen är 2%av det belopp du valt att försäkra för. Vi fick runt 32.000 för dottern.

Lycka till med glutenfri kosten och man kommer snabbt in i det och efter ett tag går det jätte bra då det finns ett fint utbud av glutenfri varor

Svar på tråden celiakimammor fortsätter ha trevligt