Inlägg från: AochJsMamma |Visa alla inlägg
  • AochJsMamma

Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008

Haha har tänkt att det var fasligt tyst i tråden i helgen, ända tills jag NU såg att det ju finns en NY tråd!! Bästa bästa tjejerna!! {#lang_emotions_heart}

Chocolat: haha njaee...alltså, Per bryr sig egentligen inte what so ever, MEN han blir putt om jag bestämmer över hans huvud så att säga, han vill vara med o bestämma..så det låter jag honom tro att han är.. Köp den enfärgade på stadium för 99 kr o en fin färgglad med högre prislapp så blir bägge nöjda!

Kul med vagn, brunt är så fint, e lite sugen på en brun UJ men sätter mig snällt på fingrarna och inser galenskapen.

Här är Alexander jättesjuk, haft mellan 39,5 och 40 grader sen i fredags, astman är jättejobbig o han snorar grönt tjockt snor.. Varit vaken halva natten eftersom han var så het, yrat o hållt på...somnade till slut i vår säng mitt i natten utan täcke o med öppet fönster..stackarn. Imorgon bitti ska vi till hans astmaläker så vi får se vad han säger..

Jag kommer som det ser ut nu hålla honom hemma från dagis hela veckan, vill att han är 110% frisk i lungorna pga astman innan han går dit igen, så vi ses gärna i veckan, men senare i veckan isf eftersom A ju är sjuk nu..

Har en till inlämningsuppgift som sk ain idag, o jag fattar inte riktigt... hmm... får väl hitta på nåt!

O så är jag SJUKT gekåssugen....{#lang_emotions_tongue_out}

★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • AochJsMamma

Usch, strax efter att jag skrev så vaknade Alexander...med 40,6 (!!) i feber.. Efter att ha gett honom ipren, suttit med honom i bara blöjan med öppna fönster samt avslutat med en kall duch så är tempen nere på 39,5 o han är BETYDLIGT piggare... lättad.

• AochJsMamma
    Chocolat 80 skrev 2010-03-14 15:10:20 följande:
    Hej, svänger in lite snabbt. Blev precis avsläppt av MOrris här hemma efter lite shopping på Allum. Vi ser nog rätt roliga ut, lite lullande i slowmotion bägge två Ellie: Uscha, aldrig roligt när de får så hög feber, men gott att han svarar på febernedsättande! Hur länge håller sig febern nere hos Alex? Med Alva får vi det lugnt i ett par timmar, sen stiger det igen... Hoppas det lugnar sig snart iaf!!Vi pratade om att vi skulle behöva ta en tur till gekås också, men jag klarar nog inte av den trippen känns det som frida: Jag & Karin var det som pratade om att hitta på något, vad vill vi göra?? Jag röstar dock för något som inte innebär så mycket gå för mig Nu ska jag iväg och hämta lilla familjen som är hos svärisarna och få lite middag på köpet också.. I like!
    samma med A, mår bra ett par timmar o en stiger den snabbt igen..

mysigt med shopping och middag!
  • AochJsMamma

Karin: trist med förkyld D.. Hoppas även han kryar på sig snabbt! Nu får det faktiskt vara nog med förkylningar för våra barn här i tråden!!

Alex sover gott än så länge, varvat alvedon och ipren så att febern inte hinner stiga s åmkt emellan, hoppas han kan få en lugn natt...får gå in på ett visst klockslag o ge alvedon...

Just det ja, nån gång mellan 19 igår o nu typ så har Alex lyckats få tag på mitt visa kort o gömt det nånstans..det är verkligen SPÅRLÖST borta! Tur att jag vet att det måste vara hemma, har ju inte varit nånstans sen dess...o hade det här hemma vid 19 när jag var inne på internetbanken..

• AochJsMamma
    Liten Karin skrev 2010-03-14 20:00:17 följande:
    Ellie: Haha, kul grej! Sicken lite skitunge
    M0rris skrev 2010-03-14 20:15:18 följande:
    Jag är också extremt köpsugen... särkilt efter promenaden runt Allum idag :) Om det blir en liten tjej så får jag ju iallafall några små anledningar att köpa lite nya saker. Fast, när jag kom hem och började röja lite i kartongerna med kläder så insåg jag att oj! va mycket saker han har redan... i jack/tröj väg till våren, allt av någon anledning i blå/svart. Jepp jepp, bara att hoppas att våren kommer snart och varar länge! Provade vissa av sakerna och insåg iallafall att de borde hålla sommaren och hösten ut, haha, vissa var som tält (86/92). Men det saknas vårskor nu och en cool solhatt! Packade upp 50 och 56 kläderna medan jag ändå var igång, en inte lika stor uppsjö men å andra sidan, hur lång tid tog det innan de växte ur det? Ellie > Hoppas Alex blir bättre snart, håller med om att det får sluta med sjukdomar nu! Felix har haft krupphosta två nätter i rad nu så vi låter honom sova med öppet fönster. Tack o lov så försvinner det efter typ 30 minuter efter att han vaknar och han har inte riktigt den där jobbiga andningen. Lycka till med att hitta kortet! :D Du känner inte till om han har några gömmor? Felix har små ställen han brukar stoppa undan värdefulla saker, som en liten skata.
    Vi har kravlat o letat precis överallt nu känns det som, jisses vad duktig ungen kommer vara på kurragömma när det beger sig! Känns ju fånigt att spärr akortet när det ju måste vara här nånstans... men såsmåningom måste jag ju så att jag får ett nytt kort!
  • AochJsMamma

Just det ja, Morris: Så hans krupp e tillbaks?? Jobbigt! Nu får det som sagt vara nog!

stl 50 kläder...oj vad det känns länge sen, ändå har tiden gått så fort,,,märklig känsla..

• AochJsMamma

Nöjer mig med att vinka så här på morgonen till mina favvo mammor..Är så trött...varit vaken halva natten med en febrig o orolig Alexander... Ska till doktorn 9.30. 

Choco: ingen aning tyvärr...ring bm om du är orolig!

• AochJsMamma

Börjar med ego (förlåt!): Inte konstigt att min lilla älskling har haft så hög feber o varit så ledsen...han har dubbelsidig öroninflammation! Sänkan ska ligga på under 10, han hade 230... å vad det skär i mamma hjärtat, hade jag förstått detta innan så hade jag ju sökt läkare tidigare, men han har inte dragit sig i öronen etc så jag visste ju inte...de röntgade lungorna oxå och det såg iallafall bra ut, puh! Så nu är det antibiotika tre gånger om dagen, tydlgen så börjar det hjälpa rätt snabbt så jag hoppas att han mår bättre redan imorgon.

Chocolat: Alexander fixerade sig aldrig innan förlossningen, min bm sa att det inte fanns något samband åt det hållet iallafall (vet dock inte åt andra, allstså om tidig fixering= tidig fl). Ta alla tecken på allvar o fråga om du undrar, efetrsom Alva kom tiidigt så kan ju denna lille krabaten oxå vilja hälsa på världen tidigare än beräknat! Jag menar alltså inte "på allvar" som något farligt, utan snarare bra att du reagerar.

Ell en: Oj, fick hon sova där redan första dagen?? Första dan var vi där typ 1 h.. låter bra att det tycks gå bra, tror J kommer få jättekul aå snart snön smälter, o med dagens underbara väder så är det nog rätt snart! {#lang_emotions_sunny}

läskigt med skrikandet, ingen aning vad det kan ha varit..men det låter ju som nattskräck som nån skrev om sistens..

MOrris: SÖK! Var inte som mig o tänk att det inet är nån idé, visa framfötterna! *sparkar mig själv i rumpan i samma veva*

Ell en igen: Vad kul att även Jamie e ledig på måndagar! Då är vi ju det allihop! Väl? {#lang_emotions_undecided}

• AochJsMamma

Frida: Men ÅÅHHH ser att jag glömde kommentera att Melih sover hela nätter nu, UNDERBART för er!!! {#lang_emotions_heart} Dumma dumma magen som ställt till det så länge.. Skönt att ni hittade orsaken.

Tack för alla pepp kommentarer, man trycker verkligen ner sig själv.. men som ni säger, hur skulle jag kunna veta? Så nu fokuserar jag på det istället o att A ska bli frisk asap!

{#lang_emotions_sunny}*stämmer in i Fridas "snart är det VÅÅÅR"! SOM jag längtar, men nu är den nog på ingång (jag undviker det faktum att termometern visade på -8 när Per gick till jobbet)! *{#lang_emotions_sunny}

• AochJsMamma
    fröken frida skrev 2010-03-16 08:32:45 följande:
    Haha bara för att jag skrev det har han vaknat 2 nätter igen haha, det där slår aldrig fel! Men han har druckit välling och somnat om direkt så jag klagar inte.Nu ska jag ringa runt förskolorna i området..Hoppas dom är snälla
    ja men det är ju inte så farligt, somnar han om så tycker jag att vi firar ändå!

De är säkert jättesnälla på förskolorna!
Svar på tråden Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008