-
-
Svar på tråden Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008
-
Välkommen in i stugan!
-
Vilka slags Skip Hop är det ni har? Jag har varit sugen på en sån, men det finns ju duo, dash mm..
Ska undersöka detta imorgon, då ska vi och beställa/köpa vagn!!Karin: Mmhm, är det så man säger nu? Hehe..Jag hittar gärna på något på måndag, vad har vi för roliga förslag?Slänger in bebislistorna här också så att de ej försvinner!Ell En's mini:
Morris - pojke 11/4
Karin - pojke 4/4
Chocolat - pojke 12/4
Ellie - flicka 3/4
Frida - pojke 7/4, BF
Chocolat's pyre:
Frida- flicka 1/5Karin - flicka 23/5Morris - flicka 11/5Ell En - pojke 20/5
Ellie: pojke 15/5MOrris knoddis:Frida - flicka 19/6Chocolat - pojke 21/6
Ell En - flicka ??
Ellie: flicka 26/6, midsommardagen
Karin - pojke 20/6 -
Nu har vi beställt vagnen, en BT Dublin -10, brun med 1 liggdel. Och det känns bra, Alva satt bra i den också! MEN, haha, nu har jag och Mikael en rolig dispyt här. Han lägger sig i valet av utseende på skötväskan!! WTF! Han vill ha en enfärgad, typ svart eller brun så att han känner sig bekväm med den också, medan jag vill ha en riktigt fin till vagnen..
Hmm, jag är nästan inne på att köpa 2 för jag vill verkligen inte ha en tråkväska...
Men denna diskussion skrattar jag åt kan jag säga, lägger sig era karlar i vad ni har för skötväska?
Och vi är fortfarande helt villervalla i skallen om vart vi ska ta vägen när vi sålt lght:en.. Rimforsa eller GBG med omnejd.. OCH ni får inte säga något för ni är partiska!
-
Yeayh, dansar runt en sväng..
Här har vi tittat på New Moon istället.. M. var besviken, jag satt och myste
-
Hej, svänger in lite snabbt. Blev precis avsläppt av MOrris här hemma efter lite shopping på Allum. Vi ser nog rätt roliga ut, lite lullande i slowmotion bägge två
Ellie: Uscha, aldrig roligt när de får så hög feber, men gott att han svarar på febernedsättande! Hur länge håller sig febern nere hos Alex? Med Alva får vi det lugnt i ett par timmar, sen stiger det igen... Hoppas det lugnar sig snart iaf!!
Vi pratade om att vi skulle behöva ta en tur till gekås också, men jag klarar nog inte av den trippen känns det som
frida: Jag & Karin var det som pratade om att hitta på något, vad vill vi göra?? Jag röstar dock för något som inte innebär så mycket gå för mig
Nu ska jag iväg och hämta lilla familjen som är hos svärisarna och få lite middag på köpet också.. I like!
-
Jag sorterade också bebiskläderna strl 44-56 igår, vi har iaf mer än hälften unisex och det känns skönt
Jag har hittat en sida också med lila converse till Alva som jag ska beställa efter att vi har mätt fötterna ordentligt i skoaffär.
Karin: Det är ju det som är så enerverande! Jag vet ju att han har rätt, och förstår honom.. Haha, kan tillägga att det inte är ngn allvarlig dispyt vi harSka försöka kanske få till det som Ellie säger här ovan, kanske en billig neutral som M. kan använda när han ska iväg själv
Hoppas killen kryar på sig snart!
Ellie: Haha, vilka små skator de är våra skruttungar.. Jag tycker man hittar lite vad som här och där, men visa-kortet är ju lite mer värdefullt
frida: Jag hittar gärna på något!! Kåken har jag inte varit på länge och det har öppet mellan kl 12-15 på måndagar.. Hur sover och äter Melih? På kåken kan de ju sova utanför om vi lunchar då vi ser dem hela tiden...
-
Just det, kanske Karin kan svara eller någon annan..
Är det vanligt att bebis i magen fixerar sig redan i v30? Har sökt lite och inte hittat så mkt om det. Känns som om Pyret har tryckt ner sig ganska rejält ikväll och nu när jag gick på toan gjorde det svinont längst ner i magen när jag böjde mig framåt för att torka mig (ursäkta infon).
Kan ju vara att Pyret bara flyttar sig fortfarande, men känns det lika mycket imorgon funderar jag på att ringa BM, typ för att lugna mig själv.
Och med det funderar jag på att om Pyret redan har fixerat sig, tyder det på att tidigare förlossning eller inte...??
-
MOrris: Svårt det där, men även om det är diskriminerande att neka någon som är gravid jobb, tror jag ju att de dömer sitt utslag ganska snabbt när man kommer in med en mage som din..
Oh nej, jag vill inte knö mig före Lina, det blir alldeles förtidigt! Jag vill ju gärna inte gå tiden ut, men Pyret måste vara färdigbakad också!
frida: Tycker du att det känns bortkastat att komma till kåken med tiden? Du får säga vad du vill göra
Och vilken lycka att han sover hela nätter nu! Har han gjort det länge? Det känns verkligen som om magen har ställt det mesta tillrätta eller? Åh, stort grattis!! -
frida: Det gör vi!