• Anonym (Ledsagare)

Skitlön ??!

Jobbade förra sommaren som vårdbiträde inom kommunens hemtjänst. Tjänade då drygt 92kr/tim.

Nu på måndag skall jag börja jobba som ledsagare åt en brukare jag hade hand om förra sommaren, och fick idag veta att lönen låg på 89kr/tim ! Är inte det VÄLDIGT lite ? Jag har nu en utbildning, fick mina undersköterska betyg i höstas förra året, men enligt damen på LSS så behövde jag inte ta med och visa upp dem då man inte behöver ha vare sig erfarenhet eller betyg för att få jobba som ledsagare. Kan då tillägga att brukaren valde mig, jag sökte inte jobbet, om det kanske är anledningen.

Jag vart chockad när hon sade timlönen, för jag hade iallafall minst räknat med vbtlönen ? Eller stämmer det ?

• Svar på tråden Skitlön ??!
  • Jennyh86

vet inte vad man tjänar som ledsagare men jag är usk och tjänar runt 104 i timmen.

• Anonym

Sjukt

Jag jobbar som personlig assistent och har en timlön på 117kr utan OB inräknat...
    Iofs skiljer sig jobbet en aning mot ledsagare men trots det borde det ju inte skilja så vansinnigt mkt..

• Anonym (Ledsagare)
    Jennyh86 skrev 2010-03-12 20:41:36 följande:
    vet inte vad man tjänar som ledsagare men jag är usk och tjänar runt 104 i timmen.
    Jomen precis. Det var vad jag tänkte också, eftersom jag ändå är uska... Jag tycker det verkar vara vääldigt lite...
  • Anonym (Ledsagare)
    Anonym skrev 2010-03-12 20:46:09 följande:
    Sjukt Jag jobbar som personlig assistent och har en timlön på 117kr utan OB inräknat...Iofs skiljer sig jobbet en aning mot ledsagare men trots det borde det ju inte skilja så vansinnigt mkt..
    Jo precis. Och damen på LSS var ändå väldigt snabb med att säga att det var 89kr/tim utan OB, precis som om det skulle göra saken bättre ?
  • Jennyh86