• Coca cola light

Finns det några bra frysburkar som passar när man gör egen barnmat

Är lite sugen på att göra egen barnmat och undrar därför om det finns några behändiga frysburkar som man kan frysa in barnmaten i. Perfekt skulle vara omde är lagom stora att en portion får plats.

• Svar på tråden Finns det några bra frysburkar som passar när man gör egen barnmat
  • louiseL82

biltema har små o billiga burkar i fyrpack =)

*Julia 080604* *Linnea 090624*
  • elska

Jag använde fruktpuréburkarna.

Det är bara i motvind en drake lyfter
  • La Lola

Jag fryser in i aluminiumformar för bullar o lägger sen ner i en en påse o förvarar i frysen.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Alexi

Vi har kört i isbitsformar som vi fryser in, sen när de stelnat häller vi över dem i fryspåsar, funkar suveränt. Då är det lätt att ta fram olika mängder som passar olika dagar.

• Coca cola light
    Alexi skrev 2010-03-12 21:10:28 följande:
    Vi har kört i isbitsformar som vi fryser in, sen när de stelnat häller vi över dem i fryspåsar, funkar suveränt. Då är det lätt att ta fram olika mängder som passar olika dagar.
    Men blir det inte kladdigt ifall du ska vara borta en dag och har det liggandes i skötväskan?
  • La Lola
    Coca cola light skrev 2010-03-12 21:14:40 följande:
    Men blir det inte kladdigt ifall du ska vara borta en dag och har det liggandes i skötväskan?
    Men då lägger hon väl maten i plastburk tex?
  • Coca cola light
    La Lola skrev 2010-03-12 21:16:11 följande:
    Men då lägger hon väl maten i plastburk tex?
    Just av den anledningen skulle jag vilja hitta bra burkar att frysa in i direkt så man slipper det momentet. Är lite lat och morgonen är stressig nog:)
  • La Lola
    Coca cola light skrev 2010-03-12 21:18:19 följande:
    Just av den anledningen skulle jag vilja hitta bra burkar att frysa in i direkt så man slipper det momentet. Är lite lat och morgonen är stressig nog:)
    Jaha.....
  • Alexi

Ja, om vi ska ha med sådan mat lägger jag i plastburkar, enkelt. Dock har vi i princip alltid burkmat när vi ska iväg någonstans...

• spiral

Jah hittade små runda burkar på ICA Maxi (deras eget märke), perfekt storlek.

• Amine

öhhhh jo väldigt besvärligt att ta 4 bitar isbitsfacks fryst mat ochstoppa i en plastpåse, klart för värmning under "utflykten"

Varför ha burkar..... nej hela tråden verkar knasig, stoppa ner rätt mängd mat i en frys påse, knuyt ihop, platta till in i frysen. HUR svårt kan det vara...........?!
  • Coca cola light
    Amine skrev 2010-03-12 21:55:15 följande:
    öhhhh jo väldigt besvärligt att ta 4 bitar isbitsfacks fryst mat ochstoppa i en plastpåse, klart för värmning under "utflykten" Varför ha burkar..... nej hela tråden verkar knasig, stoppa ner rätt mängd mat i en frys påse, knuyt ihop, platta till in i frysen. HUR svårt kan det vara...........?!
    Tack för ditt tråkiga och helt onödiga inlägg. Jag efterfrågar tips på burkar därför att jag helt enkelt vill ha burkar att frysa in min barnmat i. Hade jag varit nöjd med isbitsfacken hade jag väl aldrig skrivit tråden. Sådana som du som gör fl till en alltmer trist plats.
  • Amine

Tack!

Och sånna som du gör FL till en trevlig och inspirerande plats där man bara får dom råd man vill ha i livets SVÅRA frågor!
    Helt rätt inställning!
  • vittra
    Coca cola light skrev 2010-03-12 21:14:40 följande:
    Varför skulle det bli kladdigt, hon har ju maten i en påse..

Varför skapar folk så enorma problem av ingenting? Sanslöst... det ska ju FL till något sånt här!
  • Coca cola light

Jag vill tacka alla som har tipsat mig om olika sätt att förvara barnmat. Jag ska definitivt köra de mesta av infrysningen i isfack, precis som Alexi tipsade om. I burkarna skulle jag vilja kunna frysa in en komplett måltid för att lättare ha när jag är på språng, ungefär som att ha burkmat med sig.

Varför jag tänkte att det var kladdigt att ha maten i en påse är för när den tinat borde den ju ligga överallt i påsen och vara kladdig att få ut. Alltså inte kladdig i skötväskan, utan bara vid ättillfället.

Nu ska jag åka till Ica och titta upp burkar, isfack och aluminuiumformar så får vi se vad jag kommer hem med.

För er som varit spydiga tycker jag att det är tråkigt att man inte får använda fl till att fråga om så enkla saker som burkar. Alla har inte "svåra"  problem, och jag har inte direkt postat mitt fråga i en sådan grupp heller.

Ha en trevlig helg!

• 080614

Jag tycker inte alls att det var en dum fråga som TS skrev. Har tänkt samma tanke, att det verkar knöligt att ta med fryst mat i en plastpåse. Den kan ju gå söndre och kladdigt att mata ur. Så tack för tipset om burkarna på Ica Maxi!

• spiral

En till tips! På City Gross hittade jag små engångs plastburkar, typ dem som används till pizzasallad. De funkar också jättebra

Svar på tråden Finns det några bra frysburkar som passar när man gör egen barnmat