Inlägg från: Hanah |Visa alla inlägg
  • Hanah

Skalkläder vs. fodrat regnställ.

Vi har skalkläder samt ofodrade regnkläder. Det behövs väl egentligen inte regnkläder, eftersom skalkläderna är vattentäta. Men om sonen ska vara ute o leka i regn o slask så får han ha galonisarna ist för skalbyxor.

• Hanah
    Winglur skrev 2010-03-13 09:27:09 följande:
    Ok. Har han skaljackan upptill då? Fleece under?
    Nä, om det är slask (regn eller regnpölar) så har han regnkläder med fleece under. Det är väl mer för att jag är mer rädd om skaljackan, men den är säkert lika hållbar så det går väl lika bra att leka i den. Men då blir ju den blöt (tex på dagis) o han behöver ju kläder att gå hem i också.
  • Hanah
    Dr Mupp skrev 2010-03-14 09:06:47 följande:
    Våra skalkläder blir inte våta på insidan och utsidan torkar på nolltid
    Nä, men om de är ute o leker när man kommer o hämtar så är ju jackan blöt (på utsidan) o då vill jag byta till en torr så det inte blir blött i bilen heller.
  • Hanah
    Dr Mupp skrev 2010-03-14 23:04:24 följande:
    jackan torkar ju på bara nån minut.
    Ja, fast det tar ju inte ens nån minut att gå från dagis till bilen. Och om den då är helt dyblöt så hinner den väl knappast torka?
    Eller om jackan har blivit smutsig av lera eller liknande, nåt kladdigt, så är det ju ingen nackdel att ha en torr och ren att byta till.
  • Hanah
    Dr Mupp skrev 2010-03-15 08:15:23 följande:
    Sant. Fast jag har aldrig varit med om att jackan varit våt. Lerig visst men det kan man torka bort.
    Ja, det går kanske bra. Men jag köper i alla fall gärna dubbelt, för det är ju dessutom roligt att handla!
Svar på tråden Skalkläder vs. fodrat regnställ.