• Winglur

Skalkläder vs. fodrat regnställ.

Jag undrar bara, ni som har skalkläder, har ni fodrat regnställ också ibland?

Jag ska köpa en skaljacka åt dottern, och tänkte köpa nytt fodrat regnställ också, då det gamla är urväxt. Men så tänkte jag om jag istället ska köpa skalbyxor?
    Hur gör ni?
  • Svar på tråden Skalkläder vs. fodrat regnställ.
  • Hanah

Vi har skalkläder samt ofodrade regnkläder. Det behövs väl egentligen inte regnkläder, eftersom skalkläderna är vattentäta. Men om sonen ska vara ute o leka i regn o slask så får han ha galonisarna ist för skalbyxor.

• Busbellan

Vi har både fodrade regnkläder och skalkläder.
    De fodrade regnkläderna känns lite tjockare så de används nu när snön börjar smälta. När det blir några plussgrader till så¨börjar vi med skalkläderna

Mamma till Nora, August och Ella
  • Winglur
    Busbellan skrev 2010-03-13 09:32:19 följande:
    Vi har både fodrade regnkläder och skalkläder. De fodrade regnkläderna känns lite tjockare så de används nu när snön börjar smälta. När det blir några plussgrader till så¨börjar vi med skalkläderna
    Ok. Tack för svar. :)
  • Nalle Puh73

Jag köper ofodrade galonisar + skalset. Sen kan man variera hur mycket man har under istället. Fodrade regnkläder/galonkläder blir bara svettiga och fuktig inuti och tar sån tid att få torra men har man lösa fleece, ull m.m under så kan man variera sig och torka fort. Här använd mest skalkläderna men när dom simmar i vattenpölarna nu på våren åker galonbyxorna på och skaljackan upptill.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Winglur
    Nalle Puh73 skrev 2010-03-13 09:48:37 följande:
    Jag köper ofodrade galonisar + skalset. Sen kan man variera hur mycket man har under istället. Fodrade regnkläder/galonkläder blir bara svettiga och fuktig inuti och tar sån tid att få torra men har man lösa fleece, ull m.m under så kan man variera sig och torka fort. Här använd mest skalkläderna men när dom simmar i vattenpölarna nu på våren åker galonbyxorna på och skaljackan upptill.
    Perfekt. :)
  • Makka Pakka

Vi har lite av varje..

På förskolan har han ett fodrat regnoverall (billig från Ellos men toppen)
    plus ett vanligt regnställ.
    Hemma har vi skalset +ett par fodrade galonisar som han ärvt av kusinen..

♥♥♥080626♥♥♥
  • Dr Mupp

Vi har skalkläder och så hängder det galonisar på dagis. Inga fodrade regnkläder.

Svar på tråden Skalkläder vs. fodrat regnställ.