Inlägg från: Winglur |Visa alla inlägg
  • Winglur

Skalkläder vs. fodrat regnställ.

Jag undrar bara, ni som har skalkläder, har ni fodrat regnställ också ibland?

Jag ska köpa en skaljacka åt dottern, och tänkte köpa nytt fodrat regnställ också, då det gamla är urväxt. Men så tänkte jag om jag istället ska köpa skalbyxor?
    Hur gör ni?
  • Svar på tråden Skalkläder vs. fodrat regnställ.
  • Winglur
    Busbellan skrev 2010-03-13 09:32:19 följande:
    Vi har både fodrade regnkläder och skalkläder. De fodrade regnkläderna känns lite tjockare så de används nu när snön börjar smälta. När det blir några plussgrader till så¨börjar vi med skalkläderna
    Ok. Tack för svar. :)
  • Winglur
    Nalle Puh73 skrev 2010-03-13 09:48:37 följande:
    Jag köper ofodrade galonisar + skalset. Sen kan man variera hur mycket man har under istället. Fodrade regnkläder/galonkläder blir bara svettiga och fuktig inuti och tar sån tid att få torra men har man lösa fleece, ull m.m under så kan man variera sig och torka fort. Här använd mest skalkläderna men när dom simmar i vattenpölarna nu på våren åker galonbyxorna på och skaljackan upptill.
    Perfekt. :)
  • Winglur
    Hanah skrev 2010-03-13 15:17:55 följande:
    Nä, om det är slask (regn eller regnpölar) så har han regnkläder med fleece under. Det är väl mer för att jag är mer rädd om skaljackan, men den är säkert lika hållbar så det går väl lika bra att leka i den. Men då blir ju den blöt (tex på dagis) o han behöver ju kläder att gå hem i också.
    Haha jag funderar så också, vill inte "slita" ut den för mkt,
    det blir nog galonkläder också, ofodrade. :)
  • Winglur
    Virgo82 skrev 2010-03-14 10:38:17 följande:
    Hej! Hoppar in här jag med :) Jag har använt polarn's skalkläder och ofodrade galonisar med fleece under åt min dotter nu i 2 år och tycker att det är toppen. Har även haft fodrade gummiställ men inte gillat dem eftersom hon blir så varm och det är svårt att reglera värmen. Skalbyxorna från polarn är bäst tycker jag. Vattentäta och torkar otroligt snabbt utan torkskåp! Gick hem från dagis i fredags och då hoppade hon i stora vattenpölar, byxorna torkade på 10 min, alltså på vägen hem :)
    Nu har jag köpt pop's skalkjacka ialf, funderar över om det blir pop's skalbyxor också, eller om jag tar ett billigare alternativ. :)
    Men jag försöker hitta galonisar med högre midja och hängslen, 
    är det typ bara Bamse som gäller då? :/
Svar på tråden Skalkläder vs. fodrat regnställ.