Inlägg från: Lingon |Visa alla inlägg
  • Lingon

Ni som först testade negativt för att sedan testa positivt!?

Hej! Jag undrar om det finns någon här som först testade negativt men vid ett senare tillfälle positivt? Och i sådana fall hur lång tid det gick mellan det negativa testet till det positiva? Jag har tagit ett test idag som visar negativt och undrar väll mest hur snart det är meningsfullt att testa igen? Jag har oregelbunden mens men hade förra månaden en cykel på 27 dagar. Testade i morse på dag 25. Har som svag mensverk som jag haft ett bra tag nu, är dålig i magen och svagt illamående. När jag får mens vanligtvis brukar jag ha rejält ont i en timme precis när den kommer. Därför hoppas jag fortfarande även om jag vet att det kan poppa upp konstigheter bara för att man vill att något ska hända! Skulle vara jätteglad för att få svar på mina frågor. Ha det bra allihopa!

• Svar på tråden Ni som först testade negativt för att sedan testa positivt!?
  • Lingon

Tack!
    Zocute, jag är inte så bra på det här med veckor... 5 1/2 är det vid bim eller efter?
    Stitch, Jisses! Jag har ju inte ens haft BIM ännu men det var ju väldans bra att få reda på att det kan dröja så länge...

Roligt ifall fler kan rapportera! Kram!

• Lingon

Tack Denim! OK fem dagar... undrar om jag mäktar med att vänta så länge (har ett test som ligger och ropar på mig i badrummet...)? Jag ska försöka!

• Lingon

Oj, vad ni alla har varit tålmodiga!
    Clementin, testade du första gången vid BIM?

• Lingon

Oj, jag vet inte om jag blir klokare eller mer förvirrad men spännande att få veta är det iallafall!
    Jona, du har snabbaste ändringen hittills! 2 dagar.

Tack för svaren! Nu måste jag gå till jobbet, men jag kikar in här när jag kommer tillbaka. Kram!

• Lingon

Tackar för svaren Mrs W,vanilla och Ankan77! Bra upplysning vanilla, då ska jag försöka hålla mig åtminstone tills på torsdag (men helst ännu längre...).

• Lingon

Tack Snutti för att du också ville svara!

• Lingon

Jag tror att jag kanske hade en väldigt sen ägglossning och det var det som fick mig att tro att det var graviditetssymtom. Vad det än var så har det avtagit nu iallafall. Jag höll mig ända tills imorse (dag 28) då jag gjorde mitt 2a test, som också visade negativt. Om det är fler som har erfarenhet av att ha testat negativt och sen positivt så får ni gärna skriva!

• Lingon

Tack för alla svar! Grattis Mandel och alla andra gravida! Tualie, jag har haft test hemma och det är jättefarligt! Jag ska inte köpa fler sådana utan bara köpa CB digital hädanefter, vill inte vara med om några synvillor... Känns också skönt att man inte är ensam om att inte kunna låta bli att testa! Hoppas att du är gravid!!! Kram till alla snälla som svarar!

• Lingon

Nu har jag testat igen (dag 34). Negativt. Så ni får gärna muntra upp mig genom att berätta om fler negativa testningar som senare blev positiva! Tack på förhand!

• Lingon

Tack Åsa E och Tualie!
    Tualie, jag hoppas att du fortfarande har en liten i magen! Jag har läst att det är vanligt med blödningar när man är gravid och att det inte brukar vara någon fara om man inte har ont i magen i samband med blödningen. Men jag förstår att man blir jätteorolig, särskilt om det blöder mycket. Jag håller tummarna för dig! Kram!

• Lingon

Härligt Banangnutten! Mer sånt!!!

Svar på tråden Ni som först testade negativt för att sedan testa positivt!?