• Lingon

Ni som först testade negativt för att sedan testa positivt!?

Hej! Jag undrar om det finns någon här som först testade negativt men vid ett senare tillfälle positivt? Och i sådana fall hur lång tid det gick mellan det negativa testet till det positiva? Jag har tagit ett test idag som visar negativt och undrar väll mest hur snart det är meningsfullt att testa igen? Jag har oregelbunden mens men hade förra månaden en cykel på 27 dagar. Testade i morse på dag 25. Har som svag mensverk som jag haft ett bra tag nu, är dålig i magen och svagt illamående. När jag får mens vanligtvis brukar jag ha rejält ont i en timme precis när den kommer. Därför hoppas jag fortfarande även om jag vet att det kan poppa upp konstigheter bara för att man vill att något ska hända! Skulle vara jätteglad för att få svar på mina frågor. Ha det bra allihopa!

• Svar på tråden Ni som först testade negativt för att sedan testa positivt!?
  • vanilla

Lingon, hormonhalten (hcg) fördubblas varannan till var tredje dag, ska man testa flera ggr bör man alltså max testa varannan dag, annars kastar man bara bort sina pengar.

Olika tester är olika känsliga, rfsu's test, tex, reagerar på lägre halter än vad Clearblue gör.

Själv använde jag rfsu's test och fick negativt på bim-dagen men svaaaaagt, svagt positivt fyra dagar senare, och tydligt positivt en vecka efter bim.

• Ankan77

Jag testade negativt samma dag som beräknad mens, positivt 3 dagar efter!

• Lingon

Tackar för svaren Mrs W,vanilla och Ankan77! Bra upplysning vanilla, då ska jag försöka hålla mig åtminstone tills på torsdag (men helst ännu längre...).

• snutti

testade negativt, tre dagar senare testade jag positivt...

• Lingon

Tack Snutti för att du också ville svara!

• Lingon

Jag tror att jag kanske hade en väldigt sen ägglossning och det var det som fick mig att tro att det var graviditetssymtom. Vad det än var så har det avtagit nu iallafall. Jag höll mig ända tills imorse (dag 28) då jag gjorde mitt 2a test, som också visade negativt. Om det är fler som har erfarenhet av att ha testat negativt och sen positivt så får ni gärna skriva!

• mandel

Jag gjorde ett preg-test förra onsdagen som var negativt... Jag har haft jätteoregelbunden mens senaste tiden. Det har ibland gått 8 veckor emellan... Och eftersom jag svimmade i förrgår, så gjorde jag ett nytt test igår, som var positivt!

*fortfarande i chock *

• dexterswife

Lingon: Som sagt... Jag testade inte positivt förrän dag 42. Så hoppet finns så länge inte mensen kommit!

Grattis mandel!

• Sandy79

Jag testade negativt dagen efter BIM och även negativt en vecka efter BIM. Sen testade jag inget mer även fast mensen dröjde och dröjde. Brukade ha en cykel på runt 33 dagar men nu kom mensen först på dag 75!! Den höll i sig i tre (!) veckor med oerhörd värk och stora mörka blodklumpar. Jag misstänker att jag trots allt var gravid men fick missfall...

Nu är jag gravid igen i v22!!

• Tualie

Hej Lingon.. gud vad skönt att det finns fler som jag .. som testar o testar. Har gått över tiden med 7 dagar nu från det att jag skulle ha haft mens. Har testat 2 gånger med ett par dagars mellanrum. Negativt båda gångerna. Nu vågar jag nog inte testa mer .. tror jag. Maken har köpt en ny CB och förmodligen testar jag den i helgen. Testa framför allt med morgonurinet. Har hört att man har högst hormonhalt då urinet är koncentrerat. Lycka till och kram på dig.

• Lingon

Tack för alla svar! Grattis Mandel och alla andra gravida! Tualie, jag har haft test hemma och det är jättefarligt! Jag ska inte köpa fler sådana utan bara köpa CB digital hädanefter, vill inte vara med om några synvillor... Känns också skönt att man inte är ensam om att inte kunna låta bli att testa! Hoppas att du är gravid!!! Kram till alla snälla som svarar!

• Lingon

Nu har jag testat igen (dag 34). Negativt. Så ni får gärna muntra upp mig genom att berätta om fler negativa testningar som senare blev positiva! Tack på förhand!

• ÅsaE

Jag testade negativt för att efter 3 dagar sen testa svagt positivt, så visst kan det vara så!

Lycka till!

• Tualie

Lingon. Jag testade positivt i lördags efter 7 dagar över tiden med mensen. Men efter en liten stund fick jag en störtblödning som varade till söndagen. Nu vet jag ingenting igen. Gravid eller inte... börjar lessna ihop totalt.
    Har hört dock om de som inte testat positivt förrän de var 2-3 veckor över tiden. Så kallade låghormonare. Du kanske är en låghormonare??

Lycka till och hoppas det blir ett + snart.

• Lingon

Tack Åsa E och Tualie!
    Tualie, jag hoppas att du fortfarande har en liten i magen! Jag har läst att det är vanligt med blödningar när man är gravid och att det inte brukar vara någon fara om man inte har ont i magen i samband med blödningen. Men jag förstår att man blir jätteorolig, särskilt om det blöder mycket. Jag håller tummarna för dig! Kram!

• Banangnutten

Jag testade först SVAGT possitivt hemma. Väldigt tveksamt resultat. Gick till bm ca 7-8 dagar efter bim. Deras test visade negativt. Dagen efter (kände mig gravid) testade jag hemma igen med cb och fick då starkt plus i rutan. Är nu i v7 (6+3). Min bästa vän testade negativt först två veckor senare possitivt och hon är nu i v.35.

• Lingon

Härligt Banangnutten! Mer sånt!!!

Svar på tråden Ni som först testade negativt för att sedan testa positivt!?