• annajay

viktuppgång efter v.24?

hur mycket ungefär gick ni upp efter vecka 24 och fram till förlossningen?

ställde mig på vågen och såg att jag gått upp 10 kg redan :( har inte märkt nån skillnad sen jag hade gått upp 5 kg bara...

en hypotetisk fråga nu då...jag är ganska onyttig. som jag alltid varit :) dvs godis glass och fika var och varannan dag..om jag slutade med detta..och istället koncentrerade mig på att äta bra vanlig mat och skippa sötsakerna...skulle jag då kunna gå ner i vikt rent av? eller iallafall stanna av viktuppgången? obs! detta handlar inte om bantning...bara om att skippa onyttigheter. eller är det i stort sett omöjligt att gå ner under en graviditet?

• Svar på tråden viktuppgång efter v.24?
  • annajay

förstår att det låter som en dum ytlig fråga..klart jag njuter!! men det är inte helt lätt att sig stor alla gånger :)

jag är absolut inte överviktig från början...har istället alltid varit smal. kanske det är därför det känns lite jobbigt. jag vet inte.

och duktig du är som aldrig äter sånt. själv tycker jag att det är en av livets njutningar. men men...behöver ju inte gå till överdrift :)
    bara av nyfikenhet..vad äter du om du blir sugen på nåt gott?

• annajay

okej okej. ja alla är vi olika. och jag blir lite avis :)

• annajay

alltså hur stämmer det där egentligen? att om man äter mycket socker och godis så får man en jättebebis? verkar vara lite olika bud på det...

och simma ska jag också börja med. kommer aldrig hinna 4-5 gånger i veckan med mitt jobb...men 2 gånger är ju bättre än ingen. :)

Svar på tråden viktuppgång efter v.24?