• Reglementet

Min vidriga man

elinnnnn skrev 2010-03-16 13:55:02 följande:
    jag tror ingenting, men hade jag varit henne så hade jag ju självklart undrat vart hans gräns går. han är ju inte helt att lita på om man säger så
    Hur får du det till att han inte är att lita på? Han har haft sex med en 15-åring. Han var inte otrogen, varken mot ts eller någon annan. 15-åringen var varken hans styvbarn, eget barn eller ens någon väns barn.

Att börja dra såna slutsatser är väl att hoppa lite väl långt.
  • Reglementet

Så bara för att han har haft sex med en 15-åring, vill han ha sex med sina barn?

• Reglementet

Om man har sex med någon i sin egen ålder, vill man då automatiskt ha sex med sina syskon?

• Reglementet
    Pregga skrev 2010-03-16 14:01:09 följande:
    Märks på ditt resonemang nu att du inte e särskilt gammal!
    Jaså? Hur gammal är jag då?:P
  • Reglementet
    Pregga skrev 2010-03-16 14:00:23 följande:
    Homosexualitet har väl INGET med saken att göra! Å som Elinnn skriver, klart man undrar om han inte har några spärrar när han resonerar att han inte kunde låta bli, VAD kan han inte låta bli nästa gng?
    Om han skulle komma på att han var bisexuell, eller homosexuell, skulle ju ts son vara i riskzonen då?
  • Reglementet

Ts

Skit i allt tyckande från folk. Prata med mannen. Ni ska ha barn tillsammans, ni är skyldiga barnet det, att reda ut det här.

• Reglementet
    elinnnnn skrev 2010-03-16 14:14:35 följande:
    jag tycker hon gett svar till sin egen fråga. Det räcker till att läsa hennes självvalda rubrik: Min vidriga man. Fast som sagt nu skriver hon ju här för att få veta andras åsikter och det är fritt för oss att diskutera. Bara för dem ska ha barn tillsammans så betyder inte det att hon måste ha honom boende under samma tak, att ha samlag med honom , att älska honom etc etc. Det han gjort är inte olagligt eftersom tjejen var byxmyndig, ja förutsatt att hon nu var med på det. Tyvärr är sveriges lag så att sex får man ha när man är 15, tydligen med vem som helst, men MYNDIG nä det är man inte förräns man blir 18. Det går inte riktigt ihop tycker jag.
    Var har jag skrivit att hon måste vara tillsammans med honom?

Men båda är skyldiga sitt blivande barn att lösa relationen. Om hon nu inte gör abort efter det här.
  • Reglementet
    elinnnnn skrev 2010-03-16 14:36:36 följande:
    reglementet:du skriver att dem är skyldiga att reda ut det här, det är dem inte alls det. dock är dem skyldiga barnet att reda ut saker gällande barnet som umgänge osv. inget annat. eftersom du skrev "det här" antog jag att du menade det hon skrivit i TS. om du menade precis som jag skrev ovan vad gällande umgänge osv så håller jag med dig till fullo
    De är visst skyldiga barnet att reda ut relationen. Att inte snacka skit om varandra, vara hövliga och trevliga mot varandra. De kommer att ha ett barn tillsammans, som kommer älska både mamma och pappa.
  • Reglementet
    cornelia90 skrev 2010-03-16 14:34:49 följande:
    Herregud sluta kalla karln för pedofil, jag och många av mina kompisar har varit med män i 25-30 års åldern när vi var i 15-16 års åldern och ingen av  oss har dålig relation till våra pappa, eller blivit utnyttjade sexuellt av honom heller för den delen. Och de äldre killar vi träffat har tvärt emot killarna i våran ålder varit så mycket enklare att ha att göra med! Jag har också en del killkopisar som raggat till sig en och annan äldre kvinna och det har dom upplevt som helt underbart. Att äldre gilla yngre oavsett kön är ju inget nytt. Och vissa mognar snabbare än andra så därför behöver inte 15 och 30 vara SÅ stor skillnad som ni vill få det att framstå! Och ni kvinnor som skriver attdet är stor skillnad på 15 och 20? Det måste varit väldigt länge sedan ni var i den åldern?!Jag berättade om min upplevelse med den här 30-åriga killen som jag dejtade ett tag för En god vän till min moster som är sexolog och hon sa inget mer än att jag ska sluta tänka på om det var rätt eller fel, så länge det är kul och skönt och ingen tar skada av det är det ingen fara med åldersskillnad.
    Det är stor skillnad på att vara 15 och att vara 20. Jag beklagar om du är likadan som när du var 15.
  • Reglementet
    elinnnnn skrev 2010-03-16 14:50:18 följande:
    Jo, de behöver reda ut sin relation, och bestämma sig för vad de ska vara.
  • Reglementet

Men det är ju ändå några år sedan, detta skedde. Hur är mannen idag?

• Reglementet

pregga

Jag är nyfiken, hur gammal är jag enligt dig?

• Reglementet
    Pregga skrev 2010-03-17 19:05:49 följande:
    haha ja asså jag vet inte, men jag undrade då du skrev i ngt inlägg att då skulle nog en äldre gilla dig då du va så ung.....
    Det skrev jag faktiskt inte.
  • Reglementet
    Pregga skrev 2010-03-17 19:12:37 följande:
    Så du skrev INTE detta utan jag inbillar mig eller varit inne på ditt konto å skrev det för dig?
    Du tolkade det fel. De som är intresserade av unga kvinnor, skulle kunna få för sig att ragga på mig på krogen. Vilket skulle vara tråkigt för dem.
  • Reglementet
    Pregga skrev 2010-03-17 19:35:25 följande:
    haha ok, men vet du vad...jag bryr mig föga om hur gammal du e :) helt ointressant, men du resonerar ju lite udda för att vara en vuxen bara.
    Hur resonerar jag konstigt? Att jag inte tycker man ska skrika att han är ett svin och döda honom direkt eller?
  • Reglementet
    Pregga skrev 2010-03-18 07:32:34 följande:
    haha nej det va inte så jag menade heller, men att du tycker det e ok på ngt vis alls e för mig konstigt!
    Hur menar du nu? Jag anser inte att det är speciellt bra av den här mannen att ha sex med en 15-åring och kalla henne luder. Men det har hänt, finns inget som kan ändra på det. Jag tycker snarare det låter som om han själv inte tycker han har handlat helt rätt, och försöker försvara sig inför sig själv.

Hade det varit min man, hade jag pratat med honom, ordentligt.
  • Reglementet
    Pregga skrev 2010-03-18 07:49:37 följande:
    Ok, kanske jag som missuppfattat dig då.
    Troligtvis. Jag tycker heller inte att man ska kalla honom pedofil, vilket han troligtvis inte är. Det mesta talar för att han inte är det.
  • Reglementet
    Pregga skrev 2010-03-18 08:00:55 följande:
    mja asså för mig e en flicka på 15 år ett barn. knappast självständig eller fullvuxen, å en vuxen som har sex med barn=pedofil! så där går våra åsiketr isär....
    Nu har du fel. De flesta 15-åringar ser inte ut som barn, jag gjorde det inte, och ingen av mina klasskamrater. Troligtvis gör inte denna flicka det heller. Så pedofil kan man inte kalla honom, snarare hebefil. Sen behöver man inte ha sex med barn för att vara pedofil, en pedofil är attraherad av barn. Förpurbetala barn. Många som begår sexuella övergrepp på barn är inte heller pedofiler.
  • Reglementet
    Pregga skrev 2010-03-18 08:11:34 följande:
    Tror inte du behöver sitta å undervisa för ngn vad en pedofil är å inte! det e ganska så uppenbart, tycker du inte det?
    Tydligen inte.

Det stämde inte det du skrev iaf.
Svar på tråden Min vidriga man