• Anonym

Min vidriga man

tror du är avundsjuk och sånt är äckligt

• Anonym

Helt ärligt, det måste varit någon pedo som satte 15 år som "byxmyndig" för det är ju fan inte rätt någonstans.
    Är man 15 år så är man ett barn förfan. Och att han dessutom kallar henne luder är väldigt fucked up då han är vuxen och hon ett barn.
    Har en bekant som blev tillsammans med en man som var 32 år när hon var 15 och de var tillsammans länge dessutom.
    Det värsta var ju att denna mannen såg ut till att vara snarare 40 än 32. Sjukt nasty.
    Vad fan har en vuxen människa och ett barn som fortfarande går i grundskolan gemensamt?? I'm sorry men det är en stor pedovarning.

Och de som säger att de själva blev tillsammans med 30 nånting män när de var 15-16 själva och har barn med dom osv nu hade jag rekomenderat att hålla ett öga på era män, de verkar ju dras till barn.
    Kanske låter taskigt, men ni verkar ju inte inse det själva att ni inte var mentalt (och fysiskt) vuxna vid den åldern.

TS, jag hade dumpat mannen, han verkar inte riktigt frisk alltså!

• Anonym

Ja förstår din situatuion då du själv blivit utnyttjad. Då se man självklart på det hela på ett helt annat sätt. Jag är idag 26 år och jag kan säga direckt att jag dras till tjejer som är yngre. Går jag ut på krogen går jag hellre hem med någon som är 18 än i min egen ålder. 15 är kanske lite väl ungt men ja vi killar dras väl till yngre tjejer

• Anonym

Jag har inte läst svaren utan svarar bara på TS. Jag tycker att du överdriver.. inget snack om saken. Du har ju gått in i ert förhållande med vetskapen om detta så varför börja gnälla nu..?
    Och att tända på en 15-åring..  ja.. är det så jäkla konstigt egentligen? En 15-åring kan lätt se ut att vara både 20 och 25...  Och helt ärligt...   det är inte så långt tillbaka i tiden som kvinnorna fick sin första barn i den åldern och faktiskt räknades som kvinnor..
    Hade detta handlat om någon som såg ut som ett väldigt litet barn...  typ späd..  inga bröst eller andra vuxna attribut så hade det varit äckligt..  Men för dig verkar åldern vara det avgörande och det är ju trams om något. Jag hade tyckt det var äckligare om han tänt på och velat ha en 30-åring som gjorde sitt bästa för att se ut som 10...  DÅ är man ju knäpp eftersom det är det barnlika man vill åt....

• Anonym

Det är inte vanligt att normala killar i 30 års åldern tänder på 15 åringar. Men det finns pedofiler både av män och kvinnor. Tycker även det är underligt att han säger att hon är ett luder för att hon hade fler än honom under samma tid. Vad är inte han? En horbock. Han hade både dig och henne under samma tid och du har all anledning av att vara äcklad av att han haft sex med ett barn. Han kan få fängelse för det eftersom det räknas som våldtäkt även om hon var med på det.

• Anonym
    Pregga skrev 2010-03-16 08:11:30 följande:
    Så för att barn fick barn vid 15 års ålder innan så tycker du det är ok?? Kanske du tycker vi ska uppmuntra pedofiler med? kan bara hoppas att du inte sj har en dotter när du har detta synsättet! jag HAR det. Skulle ngn jävel börja kladda på henne om 4 år då hon är 15, å han skulle vara 30....ja då hade det tagit hus i helve**
    Egentligen orkar jag inte riktigt ge mig in i en lång disussion med folk som inte vet skillnad på saker och ting..  Att man som vuxen har sex med en 15-åring är inget som har med pedofili att göra. En 15-åring kan som sagt (och gör det ofta också) se väldigt vuxen ut..   En pedofil tänder på barn om du undrar.

Sen skrev jag inte heller att jag tycker det är okej att en 30-årig man har sex med en 15-åring, men han har faktiskt inte förgripit sig på henne. Och vad gäller din dotter och eventuellt kladdande av en 30-årig man...  Lycka till med att veta exakt vad din dotter gör.. :)
    Du är oerhört naiv om du inbillar dig att det är mannen som tvingar flickan varje gång en äldre man har sex med en yngre flicka.
    Det är många unga flickor som frivilligt har sex med äldre män och det kan du inte göra ett dugg åt. Inte ens när det kommer till din egen dotter.
    Visst..  det är inte trevligt, men faktum är ändå att om tjejen är över 15 och inte blir tvingad som begår mannen inget brott. Vad menar du med ta hus i helvete? Risken är att det du eventuellt gör är ett större brott än det gubben som kladdat på din dotter gjort..
  • Anonym

Som vanligt förstår jag mig inte på folk på fl. =) Big surprise... 

För mig är det är klart att ålderskillnader inte spelar nån roll, om man är runt
    18 och blir ihop med en äldre man. Då börjar man ju iaf bli vuxen osv. 
    Om man blev ihop när man är 21 och killen/tjejen 45.. vem bryr sig? Man är ju
    vuxen och kan göra mogna val när man är 21! Det är ju där problemet ligger för mig.
    (jag vet inte riktigt vars gränsen går, det är ju väldigt olika, vissa är ju väldigt mogna väldigt tidigt och andra tar det lååång tid, men rent generellt så har jag inte träffat någon "vuxen/mogen" 15 åring än, mogen till den grad att en "lämplig" pojkvän ligger runt 30 års åldern)
    Är man 15 år är man inte vuxen. Inte alls i mina ögon. Jag var defenitivt inte vuxen vid den åldern.. hur mycket jag kan trodde och tyckte det. =)
    När man är 15 år går man i 9:an! Om man nu går i nian och blir ihop med en äldre kille tycker inte jag 30 eller över är en lämplig ålder. Mest pga av att jag inte skulle förstå vad en vuxen man vill med en ung flicka?! Vad har de gemensamt?  

• Anonym

Minderårig är man tills man är 15. Olagligt att ha sex med en som är under.
    Underårig är man tills man är 18. Olagligt att en äldre har sex med en under 18.
    Det finns väl skäl till att de här lagarna finns. Risken är för stor att den unge tar skada.
    Så det råder väl inga som helst definitionsproblem.
    Äldre som har sex med en under 15 är pedofil. Äldre som har sex med en under 18 är hänsynslös.
    En sexuell relation mellan en äldre och en så pass ung person kan aldrig bli jämlik även om den yngre skulle vara den drivande (självdestruktiv).
    Det är bara äldre med svag position i samhället, socialt eller en psykisk störning som tar ut sitt eget behov av överläge i en sådan relation med en yngre partner.
    För OM det nu den äldre verkligen SKULLE känna kärlek, respekt och hänsyn till den yngres person och inte bara vara ute efter dens ålder. Då skulle den äldre visa omdömet att vänta med att ha en sexuell intim relation tills den yngre är mogen för det. En åldersskillnad på 15 år är enorm när den yngre bara är 15, men kanske lite mindre katastrofal om den yngre är 30.
    Först vid 25 - 30 har man tillräckligt med skinn på näsan för att vara någolunda säker på sina egna behov och kunna hävda dem, även i en ojämlik relation.
    Men jämlikhet och hänsyn är knappast i den äldres intresse om han/hon är ihop med en så pass ung person. Snarare ett patologiskt behov av att vara i överläge. Det är egoistiskt att vara ihop med en person bara för att den är i underlägsen, formbar och foglig ålder. Att utnyttja en yngre persons kanske patologiska behov att tas om hand.
    Att blanda in sex i en sådan föräldra-barn-relation är skadligt för relationen och individernas personliga utveckling på sikt. Särskilt för den yngre som inte är "klar med sig själv".
    Nej, normalisera inte det här med att "alla män skulle". Det är han som behöver uppsöka psykolog eller på annat sätt skaffa sundare värderingar istället för att kalla henne för luder (!).Alla män är INTE äckel! Sluta sprida och rättfärdiga den myten.
    Jag skulle få allvarliga tvivel på min mans människosyn och förmåga att älska (respektfullt med hjärtat) om han hade gjort något liknande.

• Anonym
    Pregga skrev 2010-03-16 12:32:24 följande:
    Du är ju sjuk på riktigt!! En sådan man som dig skulle min MAN ge på käften om han såg att du var på flickor på det vidriga sätt som du beskriver! jag är 32 år å långt ifrån bitter, man behöver inte vara bitter för att inse att du e ett uppenbart svin!
    Kan inget annat än hålla med... skrämmande... Dags att ta tag i sitt liv kanske?
  • Anonym
    Anonym (27år) skrev 2010-03-16 13:08:47 följande:
    en 15åring e BYX myndig å vad betyder det? Jo knullfärdig :D
    Exakt!
Svar på tråden Min vidriga man