• bubblan79

Stor, lugn hundras???

Hej undrar om ni har tips på en stor hundras som oxå är lugn och inte kräver så mycket motion eller som inte ska köras bruks med..??? Jag har just nu en PB, amstaff, rottis blandning som har hur mycke energi som helst.. vi vill skaffa lite sällskap till henne och vi vill ha en stor hund.. vi vill inte ha en hund till med lika mycke energi för då skulle de riva huset säkert haha en lugn hund som typ leonberger eller nåt.. vad finns det fler för raser?

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 11:55
    Har nu bestämt mig för en Leonberger eller new foundland och undrar lite om aktivering och träning av denna hund? Någon som vattentränat sin hund?
  • Svar på tråden Stor, lugn hundras???
  • Jezamine

Hur mycket räknar du som "mycket motion då"?

Avstängd tills vidare
  • Nenne76
    bubblan79 skrev 2010-03-14 19:38:28 följande:
    Hej undrar om ni har tips på en stor hundras som oxå är lugn och inte kräver så mycket motion eller som inte ska köras bruks med..??? Jag har just nu en PB, amstaff, rottis blandning som har hur mycke energi som helst.. vi vill skaffa lite sällskap till henne och vi vill ha en stor hund.. vi vill inte ha en hund till med lika mycke energi för då skulle de riva huset säkert haha en lugn hund som typ leonberger eller nåt.. vad finns det fler för raser?
    Svårt som sagt å veta vad som e mkt motion för dig.

Alla hundar behöver motion.
    Men stora hundar som har ett lugnt sinne och som passar mig är Leonbergern, men därmed inte sagt att dom i sig inte kräver sitt.

Allt hänger på vad som är mkt eller lite motion för den enskilda.
  • bubblan79

Ja det var väl egentligen ett dåligt ordval.. jag är ju redan ute en hel del med min nuvarande hund så klart att den andre som vi skaffar ska hänga på den med men skulle vilja ha en hm "lat" hund som är lugn hemma och som nöjjer sig med långpromenadernavilket min hund nu inte alls gör.. hon kräver oerhört mycke hjärnjympa plus motion och blir i stort sätt aldrig trött.

• Nenne76
    bubblan79 skrev 2010-03-14 19:47:38 följande:
    Ja det var väl egentligen ett dåligt ordval.. jag är ju redan ute en hel del med min nuvarande hund så klart att den andre som vi skaffar ska hänga på den med men skulle vilja ha en hm "lat" hund som är lugn hemma och som nöjjer sig med långpromenadernavilket min hund nu inte alls gör.. hon kräver oerhört mycke hjärnjympa plus motion och blir i stort sätt aldrig trött.
    Kika på Leonbergern.
  • Jezamine
    bubblan79 skrev 2010-03-14 19:47:38 följande:
    Ja det är svårt att välja rätt.Man får tänka sig för både en el två ggr.
    Avstängd tills vidare
  • bubblan79

Ja jag har kikat på leonbergen redan och tycker den verkar otroligt lugn och harmonisk och jättehärlig.. tänkte mest få tips om det fanns liknande raser.. svårt att leta på nätet när man inte vet vad man ska leta efter

• Jezamine

Är du beredd att offra tid för en hund till? När den du har redan kräver så mycket?

Avstängd tills vidare
Svar på tråden Stor, lugn hundras???