• Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Här fortsätter vi stötta varandra i vår spyfobi. Vill man så får man vara anonym!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 21:31
    Eftersom många redan mår dåligt vill vi inte ha kommentarer om vks-kurvan eller länkar från otäcka tidningsartiklar och liknande i denna tråd. Gärna mer positivt pepp!

• Svar på tråden Emetofobernas tråd 5
  • Anonym (lillan)
    Frosk skrev 2011-04-08 12:18:39 följande:
    Och jag vet att vi inte ska prata om kurvan här, men nu har den gått spikrakt neråt i två veckor!
    Det var väl ok att skriva va?
    Det gillar vi verkligen =) Helt okej för min del att skriva det! Härligt att det vänder!
  • middiz

Men SUCK! Min äldsta dotter hade myskväll med hennes kusiner.. Då kom den äldsta av kusinerna hem från discot och spydde. Vi hade ju magsjuka för två veckor sen! Jag har inte ens hunnit ifatt med tvätten efter den gången och nu ska vi få det igen?! Har hunnit med en förkylning emellan också. Vill ha sommar nu!!

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • nicely

Efter 12 år så har jag nu fått magsjukan. Spydde i går kväll samt natten. Spydde ifs bara 4 gånger och har inte haft ångest. Det var bara så jobbigt då jag var så trött.
    Min dotter fikc magsjukan på onsdag morgon. Jag var ensam hemma. Mannen åkt till Örebro med jobbet. Det var rätt lugnt men ringde mamma som kom för att vara stöd. mannen kom hem senare på dagen, tvingade hem honom.
    Dottern kräktes tre gånger och sen var allt som vanligt. Hon åt senare på dagen utan några problem.
    Jag som trodde att vi hade turen på vår sida att slippa magsjuka i år. Trodde även att jag klarat mig men icke. Efter två dagar så var det min tur.
    Vågar inte äta. Ligger i sängen hela tiden och känner efter. Om två dagar vågar jag vara lugn att jag inte kommer kräkas mer....

Lite stolt är jag över mig själv då jag klarade hela. Stoppade till och med fingrarna i halsen för att slippa illamåendet och få ut skiten. Men som sagt det är inte över än.....

Har inte varit på denna sida på länge. Hoppas i alla mår bra och som många skrivit våren är här och smittan försvinner mer och mer.

• nicely
    middiz skrev 2011-04-08 21:15:46 följande:
    Men SUCK! Min äldsta dotter hade myskväll med hennes kusiner.. Då kom den äldsta av kusinerna hem från discot och spydde. Vi hade ju magsjuka för två veckor sen! Jag har inte ens hunnit ifatt med tvätten efter den gången och nu ska vi få det igen?! Har hunnit med en förkylning emellan också. Vill ha sommar nu!!
    Håller tummarna att ni är immuna då ni haft det nyss. Är oxå lite rädd att om min man får det nu så kommer jag få igen. Var ifs riktigt noga med att skura toaletten efter mig. Satt och spydde med rengöringsflaska (Cilitbang) samt klorin i ena handen....Skrattande
  • nicely
    lollisen skrev 2011-04-06 09:43:57 följande:
    Usch, nu börjar jag må riktigt illa jag med...
    Ringde vårdcentralen och de sa att det verkar vara magsjuka sonen drabbats av, men att han verkar ju inte fått i sig  så mycket virus och därför inte insjuknat lika kraftigt som de andra på förskolan eller så...
    Men om han som har lite virus, skulle smitta ner mig, borde inte min sjukdomsbild se rätt mild ut då oxå isf? Eller tänker jag helt fel nu?

Jag har ju inte ens varit hemma då han bajsat och direkt efter har sambon (som hjälpt sonen) spritat hela toaletten, lysknappar och allt..

Risken borde vara rätt liten för smitta?

Håll tummar och råt för att vi slipper!
    Jag tycker att du borde oxå få en mildare variant. Min dotter va jättepigg hela tiden fast hon kräktes och så kräktes hon bara några gånger. Så jag hoppas att jag är klar nu och då anser jag att jag klarat mig rätt bra. Och du kanske inte ens är smittad då du ej var hemma när han kräktes/bajsade. Jag torkade upp allt och fick dotterns saliv mm i munnen samt hennes händer efter hon kräkts. Då är det ju större chans att få i sig bakterierna. Hann inte vara så hygienisk då hon var så ledsen och det var kräk överallt.
  • zasata

Vad duktiga n alla är.

själv sitter jag med ångest. säkert bara hjärnspöken.

hur känner ni INNAN? var i magen gör det ont? hur illa mår ni? spyr ni av smärta, illamående, eller varför?

jag har så ånt i magen nu, är trött och jätte yr!!! 

• milla2

usch jag tänker hela tiden .. fy jag vet inte om d går på dagis just nu men hoppas innerligt att d inte blir mera nu innan sommarlov.. jag kan däremot inte fatta att d är sommar snart då kan man kanske pusta ut lite.. det har jag dock inte gjort de andra sommarna men lite mindre tänk är d ju.. blir barn sjuka mer nu på våren med tanke på att de inte har vantar å så tror ni?

• lollisen
    zasata skrev 2011-04-10 20:42:04 följande:
    Vad duktiga n alla är.

hur känner ni INNAN? var i magen gör det ont? hur illa mår ni? spyr ni av smärta, illamående, eller varför?

Hej kära du.
    Jag tror att du lider av hjärnspöken vännen...

Innan jag ska kräkas, så känner jag bara ATT jag ska göra det, en speciell känsla som jag inte kan sätta fingret på faktiskt. Jag har sällan mått riktigt illa innan, det har mest bara vart som en känsla av att "nu måste jag gå på toaletten" men inte riktigt vetat varför eller så... Knasigt, jag vet...
    En gång kan jag komma ihåg att jag verkligen mådde riktigt illa och det framkallade en massa ångest såklart. Det kom som i starka vågor, inte som det "vanliga" illamåendet jag i stort sett har varenda dag, denna var annorlunda helt och hållet.

Jag kan inte komma ihåg att jag någonsin haft ont i magen vid kräksjukan... Jag har väl haft tur där tror jag..? *peppar peppar*

Har du ont i magen, så kan det bero på magkatarr, stress, för lite mat/för mycket mat, stark mat, mycket fett, eller nåt annat magen reagerat på...? Finns såååå många olika orsaker till magsmärtor.. Trötthet kan oxå bero på tusen och åter tusen saker..
    Att du är yr kan även det bero på det jag skrivit ovan...

Allt kan ha att göra med att du druckit för lite vatten, sovit dåligt, ätit dåligt, är orolig, inte skött magen ordentligt, förkylning, någon magsjukdom/överkänslighet, ångest, stress och mycket fysisk eller psykisk belastning...?

Har du väldigt väldigt ont i magen som inte går över råder jag dig att ringa sjukvårdsupplysningen för att se vad de säger, man ska inte ignorera magont då det kan tyda på sjukdom i vissa fall. Säger inte att du har någon sjukdom, men det är helt klart värt att kolla upp om man har väldigt ont i magen och har de symptom du beskriver och om de är besvärande för dig...

Kram kram och hoppas att du snart mår bättre.
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen
    milla2 skrev 2011-04-10 20:51:08 följande:
    usch jag tänker hela tiden .. fy jag vet inte om d går på dagis just nu men hoppas innerligt att d inte blir mera nu innan sommarlov.. jag kan däremot inte fatta att d är sommar snart då kan man kanske pusta ut lite.. det har jag dock inte gjort de andra sommarna men lite mindre tänk är d ju.. blir barn sjuka mer nu på våren med tanke på att de inte har vantar å så tror ni?
    Tror jag verkligen inte!
    Jag tror snarare att risken för regelrätta magsjukor (som INTE beror på "smuts" *inte smittsamt* när det gäller små barn som stoppar saker i minnen titt som tätt) minskar nu då de är ute mer! Eller ja, mycket forskning tyder ju på att så är fallet!
    Pusta ut redan nu och försök fånga våren med öppen famn! =) TÄnk vad härligt! Solen och värmen är på väg och idag har det varit en UNDERBAR dag! Här iallafall...
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Frosk
    zasata skrev 2011-04-10 20:42:04 följande:
    Vad duktiga n alla är.

Jag tycker att när mna väl är så dålig att mna kommer att kräkas då vet man det ganska säkert...så länge man är tveksam brukar det vara nåt annat som går över, som magkatarr, ibs...det ger ju liknande symtom...
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5