zasata skrev 2011-04-10 20:42:04 följande:
Vad duktiga n alla är.
själv sitter jag med ångest. säkert bara hjärnspöken.
hur känner ni INNAN? var i magen gör det ont? hur illa mår ni? spyr ni av smärta, illamående, eller varför?
jag har så ånt i magen nu, är trött och jätte yr!!!
Hej kära du.
Jag tror att du lider av hjärnspöken vännen...
Innan jag ska kräkas, så känner jag bara ATT jag ska göra det, en speciell känsla som jag inte kan sätta fingret på faktiskt. Jag har sällan mått riktigt illa innan, det har mest bara vart som en känsla av att "nu måste jag gå på toaletten" men inte riktigt vetat varför eller så... Knasigt, jag vet...
En gång kan jag komma ihåg att jag verkligen mådde riktigt illa och det framkallade en massa ångest såklart. Det kom som i starka vågor, inte som det "vanliga" illamåendet jag i stort sett har varenda dag, denna var annorlunda helt och hållet.
Jag kan inte komma ihåg att jag någonsin haft ont i magen vid kräksjukan... Jag har väl haft tur där tror jag..? *peppar peppar*
Har du ont i magen, så kan det bero på magkatarr, stress, för lite mat/för mycket mat, stark mat, mycket fett, eller nåt annat magen reagerat på...? Finns såååå många olika orsaker till magsmärtor.. Trötthet kan oxå bero på tusen och åter tusen saker..
Att du är yr kan även det bero på det jag skrivit ovan...
Allt kan ha att göra med att du druckit för lite vatten, sovit dåligt, ätit dåligt, är orolig, inte skött magen ordentligt, förkylning, någon magsjukdom/överkänslighet, ångest, stress och mycket fysisk eller psykisk belastning...?
Har du väldigt väldigt ont i magen som inte går över råder jag dig att ringa sjukvårdsupplysningen för att se vad de säger, man ska inte ignorera magont då det kan tyda på sjukdom i vissa fall. Säger inte att du har någon sjukdom, men det är helt klart värt att kolla upp om man har väldigt ont i magen och har de symptom du beskriver och om de är besvärande för dig...
Kram kram och hoppas att du snart mår bättre.