• Wonderchild2009

Sandlåda, helst med lock

Våren börjar närma sig och jag skulle gärna vilja få tag i en sandlåda, helst med lock för att hålla borta kattbajs m.m.
    Någon som har nått tips om var man kan hitta en sådan till ett btra pris?

• Svar på tråden Sandlåda, helst med lock
  • Anne69

Härligt med sådan vårlik tanke - vi håller just på att skotta fram vår sandlåda

Vi köpte en med lock på Plantagen i fjol, den har varit jättebra. Kostade nog ca 700 kronor. Även Bauhaus brukar ha.

• Alexi

Om jag får låna tråden, vid vilken ålder brukar barn börja uppskatta sandlåda? Dottern blir 1,5 i juni, är det för tidigt i år och mer lagom till nästa år?

• BymBym

Absolut inte för tidigt Alexi . Tänk bara på att vissa sandlådor är väldigt små, så när barnen blir äldre så får de inte mycket att leka på och inga kompisar får plats.

• Anne69
    Alexi skrev 2010-03-14 20:31:45 följande:
    Om jag får låna tråden, vid vilken ålder brukar barn börja uppskatta sandlåda? Dottern blir 1,5 i juni, är det för tidigt i år och mer lagom till nästa år?
    Konstigt nog kommer det att vara perfekt!! Min 1½ åring var med i sandlådeleken redan förra sommaren.....men så är hon småsyskon förstås.....
  • Wonderchild2009

Dottern blir 1 nu i juni men JAG tycker det börjar bli dags hehe. Har längtat efter en sandlåda sen hon föddes

• Anne69

Det bästa med dessa lådor är alla roliga färgglada sandleksaker man kan gömma under locket! Trädgården ser städad ut så snart man stänger

• Wonderchild2009

Är det någon som vet om sandlådorna i plast med lock finns kvar, såna man även kan använda som bassäng på sommaren? Som jag kommer ihåg dom såg dom ut som båtar..

• johansvensson

Sandlåda med lock finns att köpa på de flesta byggvaruhus, t.ex. säljer Jem o Fix en för några hundra. Vill man ha i plast ska man nog titta i barnaffärerna. Mer om sandlådor finns på www.sandlada.se

Svar på tråden Sandlåda, helst med lock