• GussanGos

Hur ont gör det egentligen att föda barn?

Inte läst hela tråden, men fifan för värkar!

Hade en 30 timmar lång latensfas med hanterbara värkar, de kunde jag andas mej igenom, mensvärk x10 kanske. Sen så fick jag hinnsvepning, aj jävlar då kom täta värkar med menssmärta x50, men jag kunde precis andas mej igenom dom.

Sen så går ju inget som man planerat. De blev tvugna att ta hål på mina hinnor så vattnet gick inne på förlossningen, då brakade helvetet loss, det gjorde så *många svärord* ont, mensvärk x100 där ja, och lustgasen hjälpte inte på mig för jag hade väldigt täta värkar som började med en värktopp, och ja, epiduralen tog ju ledsamt nog inte på mej heller.

Så allt jag hade lärt mig om profylaxandning och dykmetod och faderullan flög ut genom fönstret och jag typ kved mej igenom varje värk. Nu hade jag tur att mina krystvärkar kom rätt snabbt efter de tog vattnet och de va en faktiskt en befrielse!! Det var myyycket lättare att hantera krystvärkarna och krysta ut bebisen än att ha de där satans värkarna innan. Smärtan som blev när huvudet kom ut bleknade i jämförelse med värkarna och jag minns inte ens att jag hade ont när jag krystade ut henne...*s* Så hon va ute snabbt på några ordentliga krystar.

Jag vill inte skrämma nån bara Men man överlever ju alltid, och ibland hjälper det fan att skrika, hålla mannen så hårt i handen att den vitnar eller svära långa haranger, det känns på nåt sätt lite bättre....och som sagt man överlever alltid, man hittar sitt sätt...

Och även om jag ville typ dö under tiden så kan jag nu i efterhand tycka det va en förjäkla häftig upplevelse och jag skulle göra det igen!!

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
Svar på tråden Hur ont gör det egentligen att föda barn?