Inlägg från: Minune |Visa alla inlägg
  • Minune

Var ska man bo i Umeå?

och i vilka områden ska man INTE bo som barnfamilj?

• Svar på tråden Var ska man bo i Umeå?
  • Minune

ja, Ersboda är skit, så mycket vet jag!

Röbäck, Obbola, Holmsund, hur är de ställena?

• Minune

tack för info! har sett att det är mest bostadsrätter ute på tomtebo och röbäck, så vi får se var vi hamnar då...man vill inte ju inte bo i nåt ghettoområde helst =/

• Minune

vad är dåligt med umedalen?

• Minune
    Tinko skrev 2010-03-20 18:18:34 följande:
    Umedalen har också något av en "ghettostämpel", ju längre bort på Umedalen desto sämre.
    vad räknas som längre bort? såg en lgh på glädjens gränd som var ute t.ex, ok eller big nono?
    IsaCMoJs skrev 2010-03-20 05:54:59 följande:
    Tomtebo!! Jag bor på Ersboda och det känns nervöst att bo här stundtals men vi skulle aldrig att ha råd att bo på tomtebo i en likvärdig lägenhet
    mmm...tomtebo är fint men lgh är ju så små som är ute! 3:a på 59 kvm...känns inte roligt även om området är bra.
  • Minune
    Katarina76 skrev 2010-03-22 10:45:04 följande:
    TS: Du vill inte bo på Glädjens gränd om du frågar mig. Var ok tidigare, men inte nu.
    ok! på vilket sätt har det blivit dåligt där? missbrukare o liknande eller?
    Tinko skrev 2010-03-22 11:14:17 följande:
    Håller med! Ang Tomtebo så är det som du säger TS. Små och dyra lägenheter, dessutom är det ett väldigt "trångt" område. Radhus och lägenhetshus intrycka på små ytor. Finns det en liten tom gräsplätt så byggs det nog snart ett till hus där inom en snar framtid. Jag bodde där för ett par år sedan och då bodde det massor av barnfamiljer där, men det är inget område jag själv skulle vilja bo på nu när vi ska få barn.
    sant. det känns trångt...

hmmm...var sjutton ska vi flytta????

enda br som är ute är ju typ tomtebo, ersboda, umedalen o röbäck...
  • Minune
    Katarina76 skrev 2010-03-23 16:43:03 följande:
    Men Tomtebo är ju jättetrevligt! Jag har bott där två gånger och trivts superbra. Kiosken har blivit rånad några gånger, men om du inte blir kioskägare där är det nog lugnt. Massor med barnfamiljer och en del studenter i hyresrättskvarteren. Röbäcks äldre del är också fin, men där är det lite sämre bussförbindelser än till Tomtebo.Som sagt skippa Umedalen och Östra Ersboda om du hellre vill bo i de lugnare områdena. Annars det inte så farligt att bo i Umeå. Det verkar mest vara bråk mellan vissa gäng samt missbrukare och det drabbar inte oftast inte vanligt folk.
    ja området är trevligt men jag vill inte bo på 59 kvm, idag har jag 85, så det skulle kännas! Bor hellre lite längre från stan då och har större. Är egentligen bara tveksam inför Ersboda, ja, speciellt då Östra....inte kul med mordet nu t.ex mellan somalierna, och som jag förstått är väl inte skolan den lugnaste heller vilket ju blir resultatet då det finns t.ex billiga hyresbostäder från allmännyttan på ett område...bor just nu i ett ganska kasst område men vill inte bo värre haha
Svar på tråden Var ska man bo i Umeå?