• Tanna

Ni som får sprutor, svarar ni på några frågor

Jag ska till läkaren nästa vecka, då jag ska få börja ta hormonsprutor.

Är supernervös inför detta då jag har nålskräck....

Några funderingar jag har,
    Hur stor är nålen? Hur sätter man sprutorna ? Gör det ont ?
    Vad kostar detta på ungefär ?

Och funkade det för er ?

/ Tanna

• Svar på tråden Ni som får sprutor, svarar ni på några frågor
  • Tanna

Nej tyvärr, vet faktiskt inget alls. Ny läkare som ska gå igenom allt med mig nästa vecka.....

Gått på pergo tabl och allt möjligt i 8 mån, utan att det hänt nåt alls.....

Finns det många olika typer av sprutor ?

• Tanna

Tack för svaren ! Känner mig lite lugnare nu. Ska till läkaren på ons, så får veta då vad det blir osv.

Nu håller jag tummarna att detta ska fungera !!!

• Tanna
    73Lillan skrev 2010-04-04 18:32:11 följande:
    Jag började spruta i tisdags, Gonal-f heter dom. Är också spruträdd som f-n, men det har gått jättebra faktiskt. Det enda jag kan klaga på än så länge, är en helvetisk huvudvärk, men den ska väl ge sig hoppas jag.Kostnad... mina kostar ca 3500:-, men efter 1800:- så går högkostnadsskyddet in, så det blir ju 1800:- man betalar. Ibland är det bra att bo i Sverige :)På tisdag ska vi in och kolla om det har hänt nåt i äggstockarna, annars får man väl höja dosen eller nåt...Lycka till !!!!
    Spännande !

Jag fick ju inte sprutor sist, då min läkare såklart inte skickat mina provsvar till nya läkaren... *suck* så ska dit snart igen, och hoppas på att det börjar hända nåt nu. Orkar inte gå på tabl när dom ändå inte fungerar.

Berätta hur det gick sen !
  • Tanna

Idag ska jag på VUL, fick puregon som jag tagit i 7 dagar nu. Spännande och se om det händer nåt !

• Tanna
    Finmamma skrev 2010-04-30 10:39:13 följande:
    hur gick det tanna? var där något?
    Var ju hos läkaren i fre. Ett ägg som släpper nu, så vi hoppas och håller tummarna nu. Imorgon bitti ska jag på VUL igen.
    Dock var slemhinnan endast 0.6 cm, men men....
  • Tanna
    73Lillan skrev 2010-05-03 10:24:49 följande:
    Var hos läkaren igår igen, på VUL. Har haft ägglossning under helgen ! Och nu väntar vi med spänning i 2 veckor om det blir bebis eller mens... ! *nervöst och spännande*
  • Tanna

Jag tror att jag har plussat nu ! Gjorde test och ett litet streck syntes !!

( kan puregon visa falskt plus ? är ju ändå över 3 veckor sen jag tog sista sprutan...? )

• Tanna

Var tvungen och göra ett test till idag, och det var också positivt !! Brösten ömmar som attans och det har kännts ett litet pirr i magen. Så jag tror faktiskt nu att det är nåt litet i magen !

Ska ringa läkaren imorgon och hoppas på att få tid redan i veckan.

• Tanna
    Finmamma skrev 2010-05-16 17:53:02 följande:
    grattis tannajag plussade också igår kväll svaaagt men ett plus va det.min man fick bekräfta vad jag såg. :))))ett plus får man bara om man är gravid och inte pga av ngt annat :)
    Grattis !! Vad roligt för er !

Skönt att du skrev så, jag vart lite tveksam förut ifall att puregon skulle ge falskt svar.... Men min magkänsla säger att det är en baby i ugnen nu :)
Svar på tråden Ni som får sprutor, svarar ni på några frågor