• ananda74

Hur får man ett sånt där prefekt dockansikte/porslinshy? Puder? Foundation? Vilket märke?

Jag känner mig allmänt dassig efter min mammaledighet. Har börjat jobba igen och ser flera tjejer på stan som har alldeles perfekt porslinshy, som en docka. alltså, man ser ju att de har nåt i ansiktet om man studerar dem men det ser väldigt fint och naturligt ut.

hur får man denna perfekta hy? är det puder? vilken sort? är det foundation? nån sorts kräm? vilken?

• Svar på tråden Hur får man ett sånt där prefekt dockansikte/porslinshy? Puder? Foundation? Vilket märke?
  • Mrs Vader

Håller med ovanstående om mineralsmink, MEN för porslinshy behövs en mineral veil av rismjöl (inte majsmjöl som ID använder). Otrolig skillnad! (anser jag)

• 071001

Skriver under på att Tikeis priser är låga och reslutatet jag får är likvärdigt med Id.

• Glenda Glad
    Styrkekram skrev 2010-03-16 08:02:13 följande:
    Håller med ovanstående om mineralsmink, MEN för porslinshy behövs en mineral veil av rismjöl (inte majsmjöl som ID använder). Otrolig skillnad! (anser jag)
    Åhh, intressant! Jag som är så nöjd med IDs mineral veil av majsmjöl. Är det Tikei som har mineral veil av rismjöl? Kanske man kan bli ännu nöjdare
  • 071001

Glenda Gad, jag har inte kollat innehållet men jag har en mineral veil med glow i från Tikei och den ger lite skimmer på hyn vilket jag gillar.

• Glenda Glad
    071001 skrev 2010-03-16 10:56:57 följande:
    Glenda Gad, jag har inte kollat innehållet men jag har en mineral veil med glow i från Tikei och den ger lite skimmer på hyn vilket jag gillar.
    Det låter snyggt, men jag har inte så där jättebra hud i grunden, så jag måste akta mig lite för skimren annars syns mina röda områden, småärr osv mycket bättre. Suck...
  • 071001

Syns de det även om du täcker huden helt med foundation? Jag har röda partier över kinder och  näsa och de täcker jag lätt med tex Tikei.

• dotty
    Glenda Glad skrev 2010-03-16 11:28:29 följande:
    Det låter snyggt, men jag har inte så där jättebra hud i grunden, så jag måste akta mig lite för skimren annars syns mina röda områden, småärr osv mycket bättre. Suck...
    tikeis glow veil är inte skimrande sådär så det syns, utan den reflekterar ljuset väldigt naturligt så det ser bara ut som att man har mjuk och len superstjärnahud :). jag råder dig att prova, den var inte alls som jag trodde! inte det minsta skimrande.
  • Undret Gilan

Jag använder olivas hudcremé först och sen The body shops egna mineralpunder som jag duttar på med en svamp ifrån makeupstore! Funkar super använder även makeupstores cover all mix först om hunden är flammig någonstans eller mot de ibland mörka ringarna under ögonen.

~~¤*Förlovad*¤~~
  • TezzyBump

för det första är det otroligt viktigt med en bra daglig hudvårdsrutin som är anpassad efter din hudtyp. och att peela 1-2ggr/vecka är också att rekommendera.

sen brukar jag använda mineralpuderfoundation och mineralpuder med lite shimmer i. blir oerhört snyggt och fräscht och lite porslinsdockehy över det hela.
    toppa med roughe och/eller bronzingpuder på kinder och ev näsrygg/panna/haka.

• Malte10

Har beställt prover från dem nu, hur lång tid tar det innan man får dem? Betalade med kort. Hur stora är proverna? Räcker dem att sminka sig med 1 gång?

Svar på tråden Hur får man ett sånt där prefekt dockansikte/porslinshy? Puder? Foundation? Vilket märke?