• Anonym (magen)

Fettsugning eller familjelivspepp. Nu ska 10 kg bort!!!

Nä nu!!!

Tre graviditeter, tre ungar = ingen tid = många extra kilon.
    Fettsugning har varit bokad (varit på konsultation) men så blev jag rädd... Upptäckte att jag bokat tid hos en plastikkirurg som var svartlistad i England efter ett dödsfall! Hm.  tiden avbokades (pengarna sparas :)...)
    Finns det fler där ute som tröttnat på sin dåliga disciplin! Kan vi hjälpa varandra?
    Jag är ensamstående, tre barn (13, snart 4, drygt 3).
    Är 177 cm lång
    Vikt 75,5 (ikväll)
    Målvikt: 65 (ha ha kanske 67 kg är mer rimligt)
    Har aldrig gillat att träna.
    Har varit storrökare (slutade för snart 5 år sen)
    Är annars rätt ball, snygg och social ;)... å sjukt intellektuell... ;)
    Vem är du?
  • Svar på tråden Fettsugning eller familjelivspepp. Nu ska 10 kg bort!!!
  • Anonym (tjockis!)
    Anonym (magen) skrev 2010-03-16 19:04:09 följande:
    Ingen annan som funderat på fettsugning? eller som har erfarenhet av fettsugning? Jag har ju varit på konsultation men sen avbokat tiden jag fick. Det skulle kosta 23 000 fast läkaren var som sagt prickad i england... Hm hade det inte varit för det så hade jag varit fettsugd om ett par veckor... 
    har funderat på det många gånger, men det känns som att man måste ändra sitt sätt först.. annars äter man väl sej fet igen..
    känns som en snabblösning bara.. vill ha ngt långsiktigt..
    för det är ju bara mitt eget fel att jag ser ut som jag gör...
    skulle kunna tänka mej att suga bort det man inte får bort, lr om det blir mkt löst kvar, fixa det
  • Anonym (A)
    Anonym (L) skrev 2010-03-16 10:56:07 följande:
    Jag kunde få ett preparat som är ursprunget till alli som är mycket starkare. Men min läkare sa att han har inte skrivit ut det på över 10 år och de som har provat har slutat pga alla biverkningar.Det de gör är att man får diarre om man äter något med för mycket fett. Jag kände att man måste ju vara nära till toa hela tiden och det blir inte så mycket privatliv, så jag struntar i att prova.
    Nej du har ju rätt, det är ju inte så vidare trevliga bieffekter om man inte håller sig till rätt mängd fett. Tänkte att jag skulle testa Alli ändå. Vi får väl se hur länge det håller i sig. Vet inte hur effektiva de är, vet att Reductil funkar men det är ju som sagt inte möjligt längre. :(
    Anonym (tjockis!) skrev 2010-03-16 11:03:22 följande:
    sj bor jag i Sthlm (A) då ligger vi ju typ på samma vikt du o jaghar inte testat Alli, funderarde på det.. men jag vet inte.har inte hört så mkt om det, o det är ju ändå ganska dyrt.. (snål är man som mammaledig.. haha)
    Härligt med andra anonyma "tjockisar". {#lang_emotions_smile} Får väl testa Alli även om det är dyrt -är det effektivt kan det vara värt det. Får man mkt problem med magen känns det ju inte så värt det att betala 500:- för att sitta på toan jämt samtidigt som man inte går ner något.
  • Anonym (A)
    Anonym (magen) skrev 2010-03-16 19:02:05 följande:
    Hur ser er vardagsmotion ut?  Vet ju att det är den lågintensivaträningen som bränner fett... Men jag hinner ju bara göra små korta punkt insatser... Bygger man muskler då å ökar hungern?  Mitt största problem är ju min fruktansvärda hunger...
    Min vardagsträning är promenader, börjar med det i alla fall sen får vi se vad det blir. När det gäller hungern så är det något som, åtminstone jag, måste arbeta med. För mig handlar det oftast inte så mycket om att jag är direkt hungrig (dvs. att magen skriker) utan snarare att jag vill äta på något största delen av tiden. Jag vill äta när jag är glad, ledsen, pigg, trött, har tråkigt -you get the point. Tänker att det handlar om att börja läsa sig själv bättre, nu försöker jag att exempelvis dricka mer thé på morgonskvisten. När man har en liten som vill stiga upp tidigt är det lätt att det slinker ner något extra bara för att man är trött, då funkar det att få en lite uppiggning med the (eller kaffe). Men det är inte lätt -krävs att man tänker på hur man äter också inte bara vad man äter...

När det gäller fettsugning tänker jag att det är något som jag kan tänka mig ifall det skulle vara kvar något när man gått ner men som viktminskningsmetod så tror jag inte att det fungerar för mig.
  • Anonym (tjockis!)
    Anonym (A) skrev 2010-03-16 19:36:41 följande:
    Härligt med andra anonyma "tjockisar".  Får väl testa Alli även om det är dyrt -är det effektivt kan det vara värt det. Får man mkt problem med magen känns det ju inte så värt det att betala 500:- för att sitta på toan jämt samtidigt som man inte går ner något.
    hahha.. eller hur!

mm, jag ska nog faktikst testa jag med... kan ju vara värt det, lr inte... men man får aldrig veta om man inte provar..
  • Anonym (På gång)

Jag hakar gärna på här jag med. Jag har redan börjat så smått att ta tag i mina extra kilon, och har genom att äta lite mindre portioner och aldrig ta en gång till, försökt låta bli kakor och godis och börjat träna mer, gått ner 6,5 kg än så länge. Började på 80 kg till mina 165 cm. Nu är jag nere på 73,5 kg och har ungefär 10 kg kvar till mitt mål

• Anonym (magen)
    Anonym (På gång) skrev 2010-03-16 19:55:56 följande:
    Jag hakar gärna på här jag med. Jag har redan börjat så smått att ta tag i mina extra kilon, och har genom att äta lite mindre portioner och aldrig ta en gång till, försökt låta bli kakor och godis och börjat träna mer, gått ner 6,5 kg än så länge. Började på 80 kg till mina 165 cm. Nu är jag nere på 73,5 kg och har ungefär 10 kg kvar till mitt mål
    Men åååå vad duktig du är!!!
    Hur gör du? belönar du dig med ngt annat?
    HUr lång tid har det tagit att gå ner dessa kilo?
  • Anonym (tjockis!)
    Anonym (På gång) skrev 2010-03-16 19:55:56 följande:
    åhh, bra!
     unnar du dej nån dag i veckan?

hur länge har du hållt på?
  • Anonym (På gång)
    Anonym (magen) skrev 2010-03-16 19:59:44 följande:
    Men åååå vad duktig du är!!! Hur gör du? belönar du dig med ngt annat? HUr lång tid har det tagit att gå ner dessa kilo?
    Haha, tackar! Ja, som jag sa så äter jag mindre portioner, även om det är gott. Och tränar lite mer än jag gjort innan, det tog ett tag, men helt plöttsligt så började det hända grejer och jag har gått ner ungefär 0,5 kg i veckan. Började i början av februari, och belöningen är att jag börja känna och märka av viktminskningen. Idag fick jag komplimanger från en arbetskamrat som jag inte berättat till att jag försöker gå ner i vikt. Han såg det ändå. Jag hoppas jag ska klara av att gå ner de sista kilorna oxå, jag får inte ge upp!
    Och inte du heller! Det här klarar vi tillsammans
  • Anonym (magen)

Bravo. Det är ju ett toppenresultat! Hoppas hoppas att jag i slutet av den här trådens tre månader långa liv går ner hmm (iallafall under 70 kilosstrecket) Yiiiihaaaaa!!!!! 

Å vad fina vi kommer vara till sommaren!
  • Anonym (magen)

å :( 

det tar så emot att ge sig iväg ut å jogga.
    Jag sprang ju igår, å visst kom jag iväg ikväll igen. Sprang i 15 minuter fick blodsmak i munnen halvvägs... Snälla säg att det blir så när fettet brinner ;)!!! Annars har jag så svårt att se charmen med regelbudnen motion.
    När jag är barnledig (varannan helg å varje torsdag) kan jag gå på klassträning vilket ju e roligare...
Svar på tråden Fettsugning eller familjelivspepp. Nu ska 10 kg bort!!!