• Rose Bay Willow

Vilken film såg du senast på bio eller dvd? Och hur var den?

Tänkte starta om en ganska kul tråd som många gillade i somras och höstas....

Här snackar vi film-tips och korta recensioner är välkomna, men det räcker med en titel också!!

Själv är jag tokig i film-allt från romantiska kostymdramer till skräck, fantasy och sci-fi. Anser fortfarande Star Wars-A new hope, vara världens bästa film, tätt följd av Sagan om Ringen trilogin och sen en massa annat...

Välkommen!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Svar på tråden Vilken film såg du senast på bio eller dvd? Och hur var den?
  • Rose Bay Willow

Miss Potter på dvd-kan se den hur många gånger som helst-den ultimata romantiska filmen-har allt!!!
    Innan dess var det Familjen savage på Canal + (kan väl också räknas...) och den var bra men ganska tung och mörk.

• fetsnygg

jag såg percy jackson.. jag trodde den skulle vara bättre, men den var väl sevärd

• nean82

Tänkte säga Alice i underlandet för jag var på den i fredags, men jag såg ju en thriller sent i lördags kväll. Men eftersom jag inte minns vad den hette så kan den inte varit så jättebra.

• Tintin84

Avatar. Jättevacker film, men förutsägbar handling. Sagan om ringen triologin är mina favoriter också och sambon är star wars superfan/ nörd deluxe;) Vi har darth vader telefon haha

• sallybuse

Den senaste filmen vi såg var bröllopsfotografen.och den var så där bra.Nog ingen film jag hade gått o sett på bio.

• OMWF

Såg Flickan från ovan, hade bara läst början av boken så den var ganska spännande, tyckte det var bra att dom hade tagit bort vissa scener.

You're a wanker number nine!
  • Lussan5

• Gung Ho

Green Zone

3+

Intressant ämne (stod för mesta delen av det positiva med filmen)
    Kunde varit intensivare
    Bleka biroller/skådisar
    Damon är 'Bourne'-smittad

• villofantasi

Jag vart så nyfiken på filmen Sandra Bullock vann en Oscar för: The Blind Side.
    Så den har jag sett nu.

Den får 3 av mig.
    Otroligt Americansk och klyschad. Fast visste man redan när man gav sig in i den så den smällen kom inte så hårt.
    Men jag gillar Sandra Bullock så det väger upp en hel del, om inte det mesta. Dock hade jag önskat sett mera utav henne mera utmaningar för hennes roll.

Men helt okej film som är väldigt lätt.

• Rose Bay Willow

Tilly Trotter-en Catherine Cookson film, bra och romantisk-behöver en sån film idag!

Svar på tråden Vilken film såg du senast på bio eller dvd? Och hur var den?