• Rose Bay Willow

Vilken film såg du senast på bio eller dvd? Och hur var den?

Tänkte starta om en ganska kul tråd som många gillade i somras och höstas....

Här snackar vi film-tips och korta recensioner är välkomna, men det räcker med en titel också!!

Själv är jag tokig i film-allt från romantiska kostymdramer till skräck, fantasy och sci-fi. Anser fortfarande Star Wars-A new hope, vara världens bästa film, tätt följd av Sagan om Ringen trilogin och sen en massa annat...

Välkommen!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Svar på tråden Vilken film såg du senast på bio eller dvd? Och hur var den?
  • Örontrumpet

Tittar just nu på The Ghost and the darkness. Den är så sjukt dålig att jag häckar här samtidigt.

• Barnmorskorna

Jag såg senast Devil's Due. Det ska vara en skräckis i den trötta "found footage-genren", var hyfsat välgjord och hade helt ok huvudrollsinnehavare för att vara den genren. Men där slutar de positiva delarna. Ta hela uppbyggnaden från tex Paranormal Activity och korsa det med storyn från Rosemary's Baby och misslyckas med att göra den det minsta skrämmande eller spännande så har ni Devil's Due.

En sjukt onödig film från ett Hollywood slut på idéer.

• Solrosens
    Örontrumpet skrev 2014-04-18 22:30:22 följande:
    Tittar just nu på The Ghost and the darkness. Den är så sjukt dålig att jag häckar här samtidigt.

Hahaha
  • Chocolatina

Visserligen ser jag denna på TV nu; Insomnia. Riktigt bra!

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.
  • Radhuspinglan

"This is 40", på dvd, och den var SÅ jäkla rolig!!! ;D Jag tar för övrigt väldigt gärna emot tips på liknande filmer!

• Radhuspinglan
    mamma hampus skrev 2014-04-03 11:57:48 följande:
    Ni som har gått på lego movie ett litet tips e ju att man får ju 20 % på allt lego på BR leksaker om man lämnar biobiljetten.Bara ett litet tips

• Chocolatina

American Beauty. 

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.
  • Tigrie

Hot Fuzz! Älskar hela cornettotrilogin! "Shaun of the dead", "hot fuzz" och den nyaste "at the worlds end" (hette den väl?) Komedi när den är som bäst!

• hovnarren

Ingen förstod att Teddy egentligen var snäll, innerst inne...
  • Radhuspinglan

Ingen som sett den som det gjorts en del reklam för här på FL? Den hade premiär igår, har jag för mig.

• litengunnarolle

Rise of the Guardians. Väldigt bra, både rolig och söt!

Cloudy with a Chance of Meatballs. Rolig, men urspårad på slutet.

• fluu

Såg nyaste versionen av "The woman in black" igår. Jag gillar inte skräck egentligen och såg den egentligen bara för att jag är lite kär i Daniel Radcliffe, men den var bra! Och fina miljöer på det.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • KristenTjej84

Noah med Russel Crowe, blandade känslor, den var vacker och bra gjord men grymt obiblisk till de som vill veta vad som verkligen hände rekommenderar jag att köpa eller låna en bibel och läsa. Dom lade till för mycket saker som inte stod om i bibeln och tog bort saker, både Sem, Ham och Jafet hade t ex fruar IRL,

• milkimi

The Wolf of Wall Street. Den har numer klassificerat sig som en av mina favoritfilmer! Glad Gillar verkligen Di Caprio och i princip alla hans filmer, typ Inception, Shutter Island, The Departed etc. Så jag blev minsann inte ett dugg besviken nu heller. Däremot var Wall Street liiite för lång kanske. Det var den jag såg på bio senast.

Igår hade jag filmkväll hemma. Då blev det Prometheus och Close Encounters of the Third Kind.

Själv är jag ett fan av Sci-Fi, Thrillers och Mystik!

Svar på tråden Vilken film såg du senast på bio eller dvd? Och hur var den?