Inlägg från: Mamsis |Visa alla inlägg
  • Mamsis

Karlstad soffa från IKEA

Jag hade en sån förut, jag chansade och tvättade i maskin, fungerar utmärkt, dock får man dra i tyget innan man hänger det till tork. Det kan var alite tajtare men när man suttit i den så blir det bra. Jag färgade också tyget, det blev himla bra.

• Mamsis

Jag hade typ 'vanligt' kraftigt bomullstyg, alltså inget med noppror i. Det man ska tänka på om man färgar är att inte färga för mycket åt gången, det måste kunna snurra fritt i tvättmaskinstrumman och att tyget måste vara genomfuktat/blött samt rent innan.

Jag körde allt på snabbtvätt först, inget sköljmedel,  hade det varit rent innan hade jag kört det på sköljning bara så det blivit ordentligt vått.

Man ska också tänka på att färgen är 'genomskinlig' så ett blått tyg tex blir lila om man färgar det rött. Dragkedjan blir inte heller färgad för det är i syntetmaterial. Även tråden kan vara i syntet.

Tror det finns bilder på hur min soffa såg ut före och efter i mitt album, ska kolla, annars lägger jag in bilder.

• Mamsis

Tror den ena ersatte den adnra i Ikeas kollektion. Jag kan ha tagit fel på vad min heter

• Mamsis

Mina gled aldrig ur faktiskt. Jag tycker man satt riktigt bra i den.

• Mamsis

Ooh jag är avis på dig Bjornis Är Ikeaoman.

Svar på tråden Karlstad soffa från IKEA