• Hallonmun

Om du fick välja i ur och skur förskola, eller vanlig kommunal förskola

Om du fick välja mellan i ur och skur förskola och vanlig kommunal förskola, vad skulle du välja då?  motivera gärna varför...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 17:15
    kanske borde lagt till att det kommunala dagiset som vi väljer mellan är bra, förutom att de är ute väldigt lite, max en gång per dag för de små. vissa dagar inte alls och då är det inte pga vädret utan att... "ja det blev inte så" eller "de är så många och det tar ju sån tid att klä på dem"

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du fick välja i ur och skur förskola, eller vanlig kommunal förskola
  • Hannah76

Annat. Det beror ju på mer än bara det, när vi gör valet av förskola.

• viseversa

Kommunal förskola utan tvekan. Jag vill inte ha mina barn på en ur och skur förskola. Jag själv skulle inte vilja vara ute i alla väder året om och då ska inte mina barn behöva det heller. Ibland vill man vara inne helt enkelt!

• saxon

Helt klart en kommunal förskola av samma anledning som viseversa beskrev.

• Finesse

Kommunalförskola.. jag bor i norrland..

Ebba 071228
  • Matillin

Kommunal våra barn går på privat.
    Jag tycker dom är ute tillräckligt mycket, vilket är varje dag men då inte hela dagarna.
    För mig känns det lite "överdivet" med ur och skur när man ska vara ute precis hela tiden.
    Jag tror inte dom flesta barn vill ute hela dagarna?
    Okej på vår och sommar men det är ju rätt dåligt väder störe delar av året?

• Vienzi

Ur- och skur helt klart. Främsta anledningen: För att minska infektioner och sjukdomar under vinterhalvåret.

• snillis

Om allt annat var samma - avstånd från hemmet, storlek på barngrupp, uttalade pedagogik etc - hade jag valt Ur & skor eftersom jag vet att det är bra för barns hälsa att vistas utomhus plus att det är bra för barn att lära sig att vistas i naturen etc.

Vi har en Ur & skur-förskola i vår stad men den ligger i fel stadsdel så för oss är det inte aktuellt. Men personalen på vår avdelning har ändå fattat grejen och vistas ute så mycket det bara går ändå
  • Laire

Jag skulle välja en kommunal förskola. Jag vill hellre ha en förskola som sysslar med det mesta, både skogsturer samt halsband och pärlplattor inomhus. Både hopp i vattenpölar och mys i kuddrummet.

Speciellt för de små barnen känner jag att det är bra att även få vara inne under vinterhalvåret och inte ständigt springa som michellingubbar utomhus.

På vår kommunala förskola är de praktiskt taget alltid ute en gång per dag, de försöker hinna med två (på småbarn är det lite mer omständigt med mattider, sovtider och påklädning än med de äldre).

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
Svar på tråden Om du fick välja i ur och skur förskola, eller vanlig kommunal förskola