Tygblöjetråden 24
Men det är väl jättebra att eca på natten! Jag tänkte börja med ec så fort jag blir lite mer van att hantera bebisen. Det syns ganska tydligt på henne när hon bajsar så jag ägnar tiden till att skilja ut hennes signaler.
Funderar på att köpa några babyland-pockets för att ha som nattblöjor. Vad tror ni om det? Nu kör vi engångs på natten eftersom vikblöjprna inte riktigt håller tätt en hel natt. Ni som testat pockets, vilka är bäst? Vilka håller tätt och vad använder ni för att hålla torrt? Kör vikisar på dagen eftersom det är så lätt att tvätta. Tönkte bara köpa kanske tre fyra pockets att ha som nattblöjpr. Det tar väl ett tag för pockete att torka efter tvätt va? Har tvättmaskin men ingen torktumlare.
Men är inte enda skillnaden på pocckets och aios att pockets får man själv ladda med ilägg? Tänker att det är smartare för då kan man ju torka dem separat. Eller har en aio mycket bättre uppsugningsförmåga än en pocket? Lite är det för min sambis skull också, han tycker vikblöjor ärlite jobbigt.
Jag tycker olja är bra på att få bort bajs. Kiss torkar jag oftast bara bort, men när blöjan har läckt och det är amningsbajs på låren tycker jag olja funkar bra. Vill inte använda tvål på henne. Oljan är alltså istället för tvål. :)