Krake skrev 2011-08-28 22:50:34 följande:
Det är en lite väl liten docka på bilden. Tygblöjor sitter runt rumpan precis som pappersblöjor. Vissa blöjbyxor går högt upp, men inte själva blöjan.
Man kan använda alla sorters blöjor och alla vikningar på alla barn oavsett kön och ålder. Sen hittar man det sätt som passar en själv och barnet bäst efter hand.
Men det finns inte mycket man kan göra fel.
Jo det är en docka, det är det på alla bilder jag sett hittills i alla fall. Så det finns inget mått så utan man lägger bara bebis där man tycker det blir bra på tyget? Bra då vet man det i alla fall ha ha.
Tygtiiger skrev 2011-08-28 22:57:06 följande:
Nej, min mamma råkade sätta på blöjbyxan utochin en gång och det funkade det med. Undrar bara hur hon lyckades?
Jag undrar också hur i fridens namn hon lyckades få dit kardborren/tryckknappar.
Kan säga att svärfar lyckades med det mest konstigaste saker med första barnbarnet, bla fattade han inte att man knäpper upp knapparna på en body så han slet och micklade av sonen den bra länge ha ha.
m o e skrev 2011-08-29 09:52:48 följande:
Vi hade tygisar på dagis åt vår yngsta. En gång var pocket-arna slut och vi hade lagt dit några IV och en gammal PUL-blöjbyxa i reserv. När jag hämtade kände jag att han var våt på byxorna och tänkte att blöjan måste ha läckt. När jag tog av såg jag att de hade bara satt på blöjbyxan och inte lagt i någon blöja. Det var inte mycket som sög upp kisset då. ;)
Men åhh smart
Vissa använder ju verkligen huvudet ha ha
Loreena skrev 2011-08-29 10:01:20 följande:
m o e - Hoppsan! Ja, det är inte lätt för de oinvigde att veta ;) Men de borde ju ändå tänkt tanken att det måste vara någonting där som suger upp kisset! Haha
Jag hoppas att min son är torr när han börjar förskolan, annars får det bli pockets eller något liknande BG flip.
Hoppas på samma men får jag välja när min lilla ska börja så är barnet blöjfri på dagen om nu allt fungerar som det ska. Barn blir blöjfria läste jag igår runt 2,5-4 år och jag tänkte att mitt barn ska börja på förskola vid 3 års ålder eller något senare runt 3,3 år.