Tygblöjetråden 24
Loreena skrev 2011-08-31 13:06:09 följande:
Jag skulle köpt Imses organic cotton blöjbyxa till att börja med. Jag köpte även en från Diaperers till min son, men den kardborren skavde plus att blöjbyxan var väldigt liten i storleken, så blöjbyxan användes aldrig. Annars kulle jag satsat på Blueberrys coveralls med knappar. De enda blöjbyxorna med kardborre som jag tycker funkar är Imses, sedan har jag provat lite andra märken men då har sonen fått skav av kardborren direkt, så vi köper bara blöjbyxor med knappar numera. Lite synd är det ändå för jag har säkert kastat 600 spänn i sjön på att köpa blöjbyxor av olika märken med kardborre... men man lär sig ju. Viken sida beställer du ifrån? Minimundus är bra (en svensk sida), och babykind också. Det kostar bara 60 spänn att beställa från England så det är ingen kostnad. :)Jag har ju inget som helst aning hur stor min bebis kommer vara som nyfödd men jag tippar på något på 3 kg och då borde väl NB bli bra? Om den nu skulle väga 4 kg då passar väl NB också väl?
Jag har tittat på blöjbyxor på IV och på Minimundus och jag tycker det är jättesvårt att veta vilken byxa som är värd att köpa, finns en uppsjö men det lutar åt Organic cotton eller sofr från IV. Hoppas den inte skaver något.
Är det inte svårt att beställa från Babykind om man är kass på engelska?
Ska kika på sidan och se vad de skulle kosta.
Tack för ditt svar.
Lurad?