• Jenny1

Säng som soffa i vardagsrum??

Behöver lite hjälp och tips! Jag och min pojkvän kommer troligen att sova i vardagsrummet, för att våra barn ska få sovrummen, sen när vi flyttar ihop. Till en början tills vi hittar något större.

Nu till problemet - vardagsrummet är ganska litet. Så det går inte att dela upp det i en sovdel tyvärr. Kan det funka att ha 2 st 90 sängar som soffor? Med stora kuddar mot väggen som ryggstöd?

Tar tacksamt emot tips från er trångbodda! Gärna med bilder!

• Svar på tråden Säng som soffa i vardagsrum??
  • M Y L F
    Jenny1 skrev 2010-03-16 16:41:07 följande:
    Det som känns bökigt med bäddsoffa är just att behöva flytta på soffbord mm varje kväll...
    Man kan ha ett brickbord som går att fälla ihop som soffbord också.
  • Git

Vi har gjort ett sängskåp mot ena väggen i tv-rummet. Däri har vi en 160cm resårbotten. Funkar jättebra!!!

• amalie79

Mina föräldrar hade bäddsoffa under hela min uppväxt! De prioriterade att vi skulle få egna rum, vi var tre barn i en trea. När vi sedan flyttade till en fyra så gav de oss alla egna rum och fortsatte med en ny bäddsoffa...
    Så visst kan man!

• Git
    amalie79 skrev 2010-03-16 16:49:08 följande:
    Mina föräldrar hade bäddsoffa under hela min uppväxt! De prioriterade att vi skulle få egna rum, vi var tre barn i en trea. När vi sedan flyttade till en fyra så gav de oss alla egna rum och fortsatte med en ny bäddsoffa...Så visst kan man!
    Mina hade bäddsoffa i hallen på ovanvåningen. var man tvungen att gå förbi när de sov, var det bara att kliva i sängen!!  Finns det hjärtrum, finns det asarum!! {#lang_emotions_smile}
  • vivianne

Här är två resårbottnar som tjusig soffa

Man kanske kan ha stora (låsbara) hjul på sängarna så att man kan rulla ihop dem till en dubbelsäng på natten. Och en tunn bäddmadrass, täcken och kuddar i en stor kista så att det bara är att rulla ihop och lägga ner på morgonen. Där kan ju dessutom ryggkuddarna ligga på natten.
    Tror det kan funka jättebra!
  • Singelpappa77

Som gäst hade jag nog haft svårt att inte tänka på att värdparet haft sex där jag skulle sitta. Och så skulle jag undrat om det fanns fläckar under där jag satt. Så nja, sängar som soffor funkar nog inte så bra

Välkommen hem till mig på middag och massage
  • La Lola
    Singelpappa77 skrev 2010-03-16 16:54:52 följande:
    Som gäst hade jag nog haft svårt att inte tänka på att värdparet haft sex där jag skulle sitta. Och så skulle jag undrat om det fanns fläckar under där jag satt. Så nja, sängar som soffor funkar nog inte så bra
    Så folk pippar ingenstans än just där de sover?
    Tänk...de du är hemma hos kanske har gjort det på matbordet......
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • vivianne

Sängskåp är också smart. Då behöver man inte "bädda om" varje morgon och kväll, bara att spänna fast sängkläderna och fälla upp. Men antagligen rätt dyrt om man inte är händig och kan fixa själv.

• Jenny1
    Ok! så har jag aldrig tänkt... Så du har aldrig haft sex i en vanlig soffa då?{#lang_emotions_wink}
  • WPmamman
    undrar om de är ovanligt att ha sex i vanliga soffor då{#lang_emotions_wink}Man vet ju inte vart värdparet haft sex och ska man fundera på det så kan man nog räkna med att det sker mycket myspys framför TV:n också...
Svar på tråden Säng som soffa i vardagsrum??