• Angelika Berg

När är det dags att köpa barnvagn?

Jag och sambon är inte riktigt överens. Vi ska snart iväg på ultraljud och vi har kikat på barnvagnar. Jag vill beställa en barnvagn efter ultraljudet, då kommer den levereras i slutet av april/början av maj och vi ska ha barn i augusti. Min sambo tycker att det är onödigt att köpa den så tidigt, och att den bara ska stå i förrådet ändå. Detta gäller ju även skötbord, säng osv. Men är det inte skönt att börja i tid och att man kan ta de sista tyngre veckorna i lugn och ro sen? Vad tycker ni? När köpte ni vagn?

• Svar på tråden När är det dags att köpa barnvagn?
  • gumsalumsaa

Jobbigt att vara oense! Men dt löser sig oftast till det bästa :)
    Vi beställde våran barnvagn några dagar innan RUL, då trodde vi att vi var i vecka 17 men blev flyttat såpass att vi endast var i vecka 15.
    Men i vilket fall så gjorde vi det innan ultraljudet till och med, mest för att vi hittade världens klipp på JUST den barnvagn vi båda velat ha sen början.
    Jag tycker defintivt man ska börja i tid. För det första för det ekonomiska, det är ju mycket bättre enligt mig att ta någon grej då och då istället för att ta ALLT på slutet. Och sen är det skönt att känna att man är klar på vissa fronter så man slipper stressa ihjäl sig tillslut.
    På fredags ska vi på ultraljud igen, eftersom vi inte gått så långt som dom trodde sist och efter det blir det en sväng och inhandla skötbord och spjälsäng :)

• Småtokig

En del butiken förvarar vagnen åt en fram till förlossningen.

Med första barnet beställde vi vagnen i början på september och sedan hämtade sambon ut den medans jag låg på BB.
    Säng köpte vi när det var va 1½ månad kvar. Vi fick min lillebrors gamla skötbord så det behövde vi bara fixa iordning.

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Tittij

Ska ni kpa ny vagn så köp inte för tidigt. Då gäller ju garantin kortare tid när ni hämtat hem den. Men som ovanstående säger så förvarar många butiker vagnen åt er. Köper ni på en mindre butik (alltså inte Babyland osv) så har de ibland garantier, om nåt händer så får man tillbaka alla pengarna och slipper hämta ut dem.

Köper ni begagnat (vilket jag gjort med båda vagnarna pch även ska leta syskonvagn nu) så köper du vagn när du hittar den du vill ha! Passa på att njuta och handla och förberede, det är ju så roligt

• rosycheeks

när vi köpte vagn gällde garantin från det datumet vi hämtade ut den, ej från beställningstillfället så att beställa tidigt hade ingen betydelse. butiken hade också förlossningsgaranti (köpet/beställningen hävs om något oförutsett inträffar, gällde även efter att man hämtat ut vagnen, ev blev man av med en del av handpenningen kommer ej ihåg riktigt).

verkar som det inte är helt ovanligt att det uppstår förseningar av barnvagnsleveranser vilket är bra att tänka på. dessutom är det ju bra att kolla marknaden redan tidigt så man vet vad man vill ha när det är dags att slå till.

• svalsta

Började kolla på vagn redan i vecka 18 men köpte inte förren i vecka 30..

Fick hem den när jag var i vecka 37 precis lagom enligt min mening =)

Men alla gör ju olika!

• Frogstomp

Vi fixade vagnen i v 35. från babyproffsen, vi kunde fått den två dagar efter om vi ville..! Men väntar nån vecka till tills vi ska hämta den =)

• emaa

Beställde våran vagn i början av december, och ska hämta den i morgon. Lååång leveranstid på Emmaljunga! Jag är i v 37 nu så det känns helt lagom.

Köpt begagnat skötbord x2 och även spjälsäng begagnat, tänker bädda sängen ikväll. Hämtar även babyskyddet i morgon.

Har mkt sammandragningar så det känns skönt att ha mycket på plats så att säga...

• Malin A01

jag slinker in här med en snabb fråga om det är okej=)
    Vad kostar en vagn på ett ungefär? Jag vill ha en ny och ingen begagnad.

Tack=)

• Småtokig
    Malin A01 skrev 2010-03-20 22:19:29 följande:
    jag slinker in här med en snabb fråga om det är okej=)Vad kostar en vagn på ett ungefär? Jag vill ha en ny och ingen begagnad.Tack=)
    Det beror helt och hållet på vilket märke du är ute efter och vilka tillbehör du vill ha.
    Just nu kan man köpa en Babytravel Amsterdam för 4000 kr
    En Emmaljunga går loss på det dubbla ungefär
    ♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Frogstomp
    Malin A01 skrev 2010-03-20 22:19:29 följande:
    jag slinker in här med en snabb fråga om det är okej=)Vad kostar en vagn på ett ungefär? Jag vill ha en ny och ingen begagnad.Tack=)
    vi köpte en brio happy med en hårdlift, det gick på 6ooo kr på babyproffsen.
    Då fick vi med oss en skötväska...
  • Ljuvliig

v 36 i morgon och vi beställer vår vagn nu i veckan, dom vi beställer från har lev.tid på 1-4 veckor och vi har helt enkelt tänkt att fixa allt stort nu i slutet i stället för att ha alla bebissaker hemma (och ivägen när vi ändå inte har någon användning för det..)

:)

• JHA

mitt tips är att vara säkra på att ha bistolen i tid innan och prova den noga för den behövs för att komma hem

vagnen löser sig alltid

Svar på tråden När är det dags att köpa barnvagn?