Inlägg från: Cloud Berry |Visa alla inlägg
  • Cloud Berry

Alla i v.5 Hur mår ni?

Folsyra och omega 3 är viktigt att äta för alla så har ni inte börjat så köp det idag.

• Cloud Berry
    Busymommy skrev 2010-03-25 09:10:01 följande:
    Hej, ´med andra barnet  svullnade jag jätte fort... Men nu med 3dje är det inget som syns ännu, men det är ju vääldigt tidigt :)  Med andra kändes det som kroppen sa " jaha ska vi förbereda lite mer space för en bebis nu" , så jag bara väntar till den reaktionen... Jag är super förkyld och är hemma och vabbar med min dotter, ska se om vi inte kan ge oss iväg och handla folsyra!!
    Nja det låter inte så smart. Du kan istället beställa från apoteket.se och få leveransen fraktfritt hemlevererad imorgon, det är nog vettigare att göra så
  • Cloud Berry
    Lisa87a skrev 2010-03-25 14:26:54 följande:
    Är det någon som vet hur det blir med mammapenningen om man får barn nära inpå. Förändras den eller fortsätter man på samma peng på något vis?..
    Efter 1-årsdagen så måste du ta ut 5 dagar alt jobba/anmäld på arbertsförmedlingen för att SGIn ska skyddas. Tar du ut mindre så nollas du.
  • Cloud Berry
    OlgaMatildah skrev 2010-03-26 07:25:16 följande:
    jag gjorde VUL med min dotter pågrund av oro och skall göra ett denna gång också den 14 april. Jag frågar inte ens landstinget utan ringer direkt till en privat. 250 kronor kostar det men väl värt varenda krona! Är olika svårt att få till en tid beroende på vart man bor, när jag fick min dotter bodde jag i malmö och fick använda kontakter för att lyckas få en tid. Nu bor jag i karlskrona och kunde ringa första bästa och få en tid direkt!  
    Sjukhuset tar ju också betalt. 300 kr fick jag betala för vul förra veckan.
  • Cloud Berry

Ni som mår illa kan vara nöjda för det innebär att hcg-halten är väldigt hög och det minskar risken för missfall.

Jag mår inte illa alls ännu och är i v 6+0 men det beror nog på att det är en pojke.

Det sägs att man mår mycket mer illa med flickor jämfört med pojkar för att flickor påverkar ens egna hormonnivåer mer än pojkarnas testosteron.
    Logiskt.

Sedan så kan man såklart må dåligt när man har en pojke också men man mår ännu värre med en flicka så ni som har tidigare barn kan ju jämföra.

• Cloud Berry
    Lyckliga Fröken skrev 2010-03-28 13:26:45 följande:
    Jag hade inga problem med illamående med mina andra graviditeter... Och båda var flickor Eller ja... liiite med min andra tjej, men ingenting att klaga på.
    Självklart finns det undantag men generellt sett så mår man sämre med flickor än med pojkar
  • Cloud Berry
    Liten blir stor skrev 2010-03-28 14:09:01 följande:
    Ah fast att illamående minskar risken för missfall är en gammal myt.Jag mådde skit illa med min son från v.4+2 och fram tills BF. Och jag mår illa nu också och tror att det är en pojke till.Alla mina vänner som mått mer eller mindre skit hela graviditeten har fått pojkar...
    Ska kolla om jag hittar länken där jag läste det.

Och ja ni mådde illa men hur vet du att det inte hade varit ännu värre om ni bar flickor?
  • Cloud Berry

Jag fick missfall vilket inte alls var oväntat då jag inte hade ett enda tydligt symtom. Det är vanligt och det är sånt som händer så det är inget att bryta ihop för.

Lycka till ni andra med era graviditeter.

• Cloud Berry
    Premismamma skrev 2010-03-30 12:16:58 följande:
    Åh vad tråkigt! Hoppas att vi får se dig här igen snart.
    Det är lugnt, det är sånt som händer.

Hit lär jag inte återkomma då bf i tråden är i november men tack ändå
Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?