• stormamman

Alla i v.5 Hur mår ni?

Hej alla! Och grattis till oss alla som plussat. Blev väldigt chockad,trodde inte jag kunde få mer barn,har försökt 1år...Men 14/3-10 så plussade vi!!!
    Har 3killar på 15, 11, o 1 1/5 år, och en till på gång i magen....Är Såååå Lycklig!
    Okey att detta är min fjärde,men allt är lika nytt o spännande som första ;)
    Jag är i vecka 5, (beräknad fl 18/11-10) Och nu vill jag jättegärna veta hur ni andra mår i v.5? Vad har ni för symptom osv....
    Jag födde mina första två vaginalt. 3:e med snitt pga säte, o har varigt så rädd att snittet ställt till det för mig...men tydligen inte! Det ända jag är lite orolig för är värkarna..Tänk om det blir nå strul vid förlossningen t.e.x. sammanväxtningar,eller annat som inte syns??? Skriv gärna o berätta hur ni har/haft det med allt ;)

• Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?
  • Pumpis

Heeej!
    Grattis! Jag plussade imorse och beräknar FL till 20/11 .Känns helt overkligt, vet inte om det är på riktigt ännu.. Jag har en liten tjej som oxå är född i november ( 2006:a) så det blir åter igen en novemberbebis. Måtte det gå vägen, jag blir så nojjig, blev gravid så fort vi beslutade oss för att försöka igen. HELT OTROLIGT.
    Jag mår uselt men det beror oxå på att jag gå på pencillin ( halsfluss) annars är det mest märkbara att jag har en otrolig molvärk hela tiden, trodde mensen var på väg ett tag men så... jippi!
    Min dotter förlöstes med akut snitt, pga jag aldrig öppnade mej tillräckligt så jag ser inte direkt fram emot förlossningen, det får bli en senare diskussion med barnmorskan..
    hur mår du själv??

• Premismamma

Hej!

Just nu sitter jag bara i ett lyckorus. Har nyss berättat för den blivande fadern.

Samtidigt som jag är livrädd och är jag superlycklig.

För ett år sen så fick vi våran lilla flicka 20 veckor för tidigt. Månaderna fram till nu har varit otrolig långa. Lika besviken varje månad.

Jag vill verkligen inte må lika dåligt som jag gjorde sist. Jag gick ständigt med en spypåse och gick på kryckor från vecka 8.

Den här gången SKA jag må bättre. Kommer nog på ett sätt.

Så just nu mår jag ok!

• Busymommy

Hej!

Grattis!! :)

Jag har 2 barn sen tidigare, en son på 7 och en dotter på 4... nu är jag gravid, lite oväntat... plusade  16/3... sista mensens första dag var 14/2 , vet inte riktigt vilken vecka jag är i ;)
    Har de 2 första barnen med en man, har en ny man nu. Vi vet inte hur vi ska göra riktigt.. känns ovant och konstigt att vara gravid,men är såklart ganska glad oxå!
    Min första förlossning var vaginalt , andra med snitt, för att moderkakan låg för långt ner. Ha haft endometrioser och gjort båda mina barn genom IVF. Så det känns chockartat nu att det gått på naturlig väg!!!!

mammas älsklingar april-03 & juli-06
  • Kahelin

Hej tjejer!
    Jag plussade i söndags den 14/3 (samma som dig Stormamman) och jag tror att jag är i vecka 5. Det är andra barnet för min del och denna gången tycker jag att jag svullnar upp snabbare. När jag har mina vanliga byxor så spänner de om magen så jag har redan(!!!) börjat använda mammabyxorna som jag hade sen förra graviditeten. Jag mår illa till och från, brösten ömmar och börjar även dom blir större. Molande värk när livmodern växer känner jag också av... :)

• Noom

Hej hej
    Jag plussade igår, beräknad till den 16/11! Första barnet så allt är super nervöst, lite oroligt men otroligt spännande! Ska på "samtal" med barnmorskan redan nästa vecka, om  man har frågor osv..
    Symptom som jag har är att jag har liknande mensvärk, det krampar/spänner i nedre regionerna och känns lite obehagligt men ska tydligen vara normalt! Känner mig väldigt trött också men det är inte konstigt, funderar på framtiden osv såfort man lägger sig! Annars inget speciellt förutom det sk klassiska illamåendet!

Hoppas allt går bra för oss allihopa!!

• Prutten ML

Hej på er!
    Kul att vi är några tidiga "graviditetsupptäckare" {#lang_emotions_smile}
    Jag plussade i måndags om än svagt och är v 5+1 (har äntligen fattat hur man räknar, ha ha) Känns helt underbart, men vågar inte riktigt tro på det eller ta ut något i förskott. Fick missfall i höstas och det var otroligt jobbigt med komplikationer och skit. Men nu håller jag tummarna och hoppas på det bästa.
    Men denna gången spänner magen något otroligt, är så svullen och det känns som att man vill lägga en riktig "brakare" - ha ha ha. Fast jag kan inte. Någon som har något tips för att få igång magen?

• Elida87

fick ett plus 12/3 å e jätteglad ..blir mitt å min mans 2a barn..har en son som blir 5månader den 25 okt... så de ska bli kul å få ett sysko till honom... än vågar ja inte hoppas på för mkt...mkt kan hända.. grattis till er allihop

• hallåå

Jag plussade efter 3 års försök häromdagen och är i v.6 "tror jag" skall göra ett VUL nästa måndag... efter år av försök valde vi att göra en  IVF till slut.... och lyckades :), har en snart 4 årig son som kom till på första  försöket så livet är bra underligt.

Vi är så lyckliga att äntligen vår son skall bli storebror och äntligen få ett syskon.´

• svischan

Här är en till novembrare=)

Jag är troligtvis beräknad till 20 november, ska på vul nästnästa vecka för att kolla datum och antal=)
    Jag har sprutat med fertilitetshormoner, och var på vul vid ägglossningen och gynläkaren såg då två bra ägg, så chansen/risken att det är tvillingar är väl ganska stor?! Så efter flera års försök så är vi nu äntligen på väg!
    Idag mådde jag illa på em, första gången det hände den här graviditeten. Med dottern låg jag till sängs mellan vecka 6 och vecka 25, det hoppas jag att jag slipper den här gången! Idag är dottern fem år, så det är jättekul att det äntligen blir syskon!
  • lajsa01

Plussade igår, varit på samtal med bm idag! inskrivning på tisdag :) är överlycklig!
    det ända jag känner är trötthet & en väldigt molande värk i magen. kissnödig!
    inget illamående. :) (kanske kommer!?)

Tycker min mage är jätte stor för att snart gå in i V.6...Någon mer som det syns på??

Grattis till alla som plussat :)

Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?