Inlägg från: MammaÄrJag |Visa alla inlägg
  • MammaÄrJag

Alla i v.5 Hur mår ni?

Hejsan.. Här är en som plussade igår. Så jag är enligt FL uträkning i v.6 (5+1) .
    Grattis till er alla som fått ett plus på stickan. :)
    Vi har väntat ganska länge på detta .(Har en flicka på 3 1/2år)  så ska bli intressant å se om jag kommer må lika illa denna gång. Hoppas dock inte för sist satt mitt illamående kvar till 5-6 månaden.:(

MINA SYMPTOM: För mig börjar illamåendet komma alltmer . Tött och ömma bröst . Och ganska körig /gasig mage.

• MammaÄrJag
    HudcellenHellen skrev 2010-03-20 16:50:25 följande:
    Hej på er alla! Jag plussade igår. Jag har 3barn i åldrarna 15, 11 och 2. Vi var gravida förra året, men det slutade i MA i vecka 11 och sedan det har vi försökt att återigen få ett plus på stickan. Jag tycker att det känns helt overkligt! Varje månad har jag vart skengravid till tusen och jag känner mig varken mer eller mindre gravid denna gången, så det känns som att jag inte vågar lita på gravtestet... är det ngn utav er som har erfarenhet av RFSU:s grav tester. Har tidigare bara använt clearblue. Jaja roligt är det iaf. Grattis på er alla!

Då får man gratulera. Jag Använde RFSU:S grav test och det visade rätt på mig med mitt första barn.. denna gången använde jag clear blue. Jag har varit precis som du .. skengravid flera gånger nu.. men denna månaden ville det sig bättre.. Lycka till.. :)
  • MammaÄrJag
    Ida Lindh skrev 2010-03-23 10:14:51 följande:
    Hejsan och Stort Grattis till aa som plussat. Tänkte hoppa in i denna tråd jag också :) Jag plussade den 16/3. Väldigt tidigt bara 1-2 dagar efter BIM. Fick ett starkt och fint plus. Har inte riktigt hunnit förstå att jag faktiskt är med barn. Nu till min fråga. Jag är nu i vecka 5+1 (vad jag själv tror?) Är det några fler som mår jätteilla och har spytt på morgonen såhär tidigt ? Jag har mått illa varje morgon och spytt 2 gånger. Min mamma tror att jag är längre "gången" i graviditeten. Kan någon här hjälpa mig att räkna? :) Min sista mens första dag var den 16:e februari. Jag har alltid 28 dagars menscykel. Har alltid varit som en klocka och noga med att skriva upp när jag har mensen. Ha det bra alla! :)
    Hej, får gratulera :)
    Enligt FL uträkning så borde du vara i v 6 (5+0)
    Och då är det räknat sista mens 16 feb, 28 mens cykel och 14 dagar i din "luteal-fas".
    Och beräknad Bf 22 nov.

Jag är själv beräknad till 18 Nov enligt FL men har så oregelbunden mens så jag vet inte, vet bara att min sista mens hade jag 10 feb.
    Jag har ännu inte spytt än, men inte långt ifrån för jag mår illa varje dag. så det är nog olika för alla. Vissa känner inte ens av illamåendet. Men lycka till och grattis än en gång :)

• MammaÄrJag
    Lisa87a skrev 2010-03-23 14:51:13 följande:
    Hej! Hur räknar man ut det där? Jag hade min sista mens 7 feb. Gjorde ett positivt test den 15 mars. :)
    Hej , Jo det finns en sådan uträkning här på FL.  Gå in där och gör din uträkning.. man ska fylla i Första dagen i senaste mensen osv. Du hittar dit genom att gå in i kategorin VÄNTAR BARN och sedan längst ner i den rosa spalten så finns det något som heter Graviditetsuträkning. Lycka till :)
  • MammaÄrJag
    Ida Lindh skrev 2010-03-23 15:50:00 följande:
    Tack så mycket för ditt svar :) Jag förstår bara inte det där med v 6 (5+0) kan du förklara? :( Grattis till din graviditet också ! :D
    Tack :) Ja jag är väl inte så jätte inne på det heller. för du räknas tex som i v 6 när du Gått in i mer än 5 v. Så är du i 5+4 så har du ju gått 5 fulla veckor och 4 dagar och då räknas det in i v 6 . Men som jag skrev till den andra tjejen så finns det ju en sådan Graviditetsuträkning här på FL. och där förklaar dom detta om veckor och sånt.. Gå in i kategorin VÄNTAR BARN och sen längst ner i spalten så finns något som heter graviditetsuträkning och kalender med.. Hoppas du hittar dit med min beskrivning :)
  • MammaÄrJag
    Busymommy skrev 2010-03-24 14:13:42 följande:
    Grattis till ER! Hur är det, äter ni folsyra? SKa man bara göra det innan graviditet? Jag har ju blivit gravid oplanerat så jag har inte ätit nåt... ska jag börja med det eller är det ingen mening?
    Grattis till dig med..
    Jag fick rekomendation från min barnmorska att jag skulle köpa MITT VAL KVINNA. Då den innerhåller folsyra och andra bra grejer som bebis behöver .
  • MammaÄrJag
    smulan1981 skrev 2010-03-27 00:57:29 följande:
    Jaaa, tack så mycket. Grattis till er med. =) Som tur är så är det inte den bm jag ska ha, hoppas "min" bm är bättre. Skatan var den som ringde upp från sjukhuset liksom, antar att man kan få prata med vilken som helst då. Men höreni, någon som har bra tips mot illamående. Sitter här i soffan å mår pyton. =( Kram!
    Hejsan. :) Ja här har du en till som kämpar mot detta eländiga illamående, från morgon till kväll. :( Men idag var jag på apoteket och köpte sådana armband mot illamående.. Och det blev faktiskt bättre.. På mig har det inte försvunnit helt men det lindrar i alla fall. så dom får helt klart sitta kvar :)Annars gäller det bara att försöka äta regelbundet och oftare än innan fast inte så mycket åt gången, det hjälper mig :) Lycka till
  • MammaÄrJag
    Aviana skrev 2010-03-27 15:27:17 följande:
    Jag plussade i torsdags, är helt ny på detta, och galet nervös. Ringde en privatklinik som trodde att jag skulle vara i vecka 9, den 21/4, så det är äl kring v 5 nu. Ska ringa mvc på måndag. Än så länge har det tack och lov, varit rätt smärtfritt. Illamåendet kommer på kvällen, men det är inte så jobbigt att jag måste tömma magen, och det går över efter nån timme. Och en galen trötthet, det är väl ungefär vad jag "lider av" hittills. Men ojoj så spännande! Jag har så många frågor! Och i tankarna har jag redan handlat färdigt allting :p Men jag vill inte hoppas för mycket, man kanske skulle ta sig förbi de kritiska 12 veckorna först...
    Grattis till dig!!.. Skönt att det håller sig lungt än så länge.. :)

Visst är det spännande. detta ska bli mitt andra barn, men känns ändå spännande igen .:)
  • MammaÄrJag
    molntussa skrev 2010-03-28 10:22:29 följande:
    Jag testade plus igår och det visar sig att jag är i v5 (4+3). Jag mår bra än så länge, det enda jag känner av är riktigt spända bröst. Väldigt ömma.. Men inget illamående än så länge, men vet inte om det är för tidigt för det ?! Men njuter gör man, fasen - att man kan vara såhär lycklig! Ska ringa till MVC på måndag och förhoppningsvis få en tid för inskrivning..
    Hej, och Grattis.. Spänningar i brösten brukar nog vara det som kommer först och lite tidigt för illamående än.. För mig har det kommit i mina graviditeter i v 6 ungefär . Du kan ju ringa mvc , Så kommer du nog få en tid först då dom går igenom lite om kost och så.. och vad man bör tänka på sen får du nog din riktiga inskrivnings tid då man tar blod prov och sånt. Runtomkring v.10.
  • MammaÄrJag
    ikkonica skrev 2010-03-27 23:15:12 följande:
    hej och grattis allihop! har äntligen plussat efter MF/MA och skall ha BF 21 nov.. men har nästan inga grav symtom förutom "mensvärk" och kanske lite spänningar i brösten, borde jag inte känna av något mer??
    Hej , Grattis till dig med. Jag har BF 18NOV så vi ligger ju ganska nära varandra. Själv mår jag illa . Har köpt mig sådana armband på apoteket för att dämpa. Ditt illamående kommer nog, Fast var glad om det kommer senare. Även om jag förstår att man vill känna att man är gravid. Min kompis hade inte alls så mycket illamående i sin grav. Och detta är min andra grav, och har fått samma "hemska" illamående som förra gången. Så det är nog lite olika där för alla. Lycka till och som sagt, stort grattis :)
  • MammaÄrJag
    Premismamma skrev 2010-03-28 19:33:42 följande:
    Tog nyss en primperan för mitt illamående. Först mår man illa för att man är hungrig , sen håller man på att kräkas för att man blir för mätt.
    Ja usch känner igen det där.. känns lite jobbigt att inte hitta en riktig balans .. Ena stunden må illa för man är hungrig , sen äter man och då blir det fel för det:/.. Men testa sådana armband som finns på apoteket att köpa. Mot illamående.. Det hjälper faktiskt och jag har mina på mig hela tidet, (förutom natten) kostar ca 150 kr..
  • MammaÄrJag

Ja nu är jag i v .8 . Var ett tag sen jag skrev, men tänkte man skulle uppdatera lite. Inskrivningen börjar ju närma sig nu.. :) Sen blir det nog att jag tänker göra nupp testet . Någon mer som ska göra det.. ?

Amelia 2006-08-24. BF 2010-11-18
Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?