Inlägg från: Lilltindra |Visa alla inlägg
  • Lilltindra

Alla i v.5 Hur mår ni?

Hoppar in här jag med {#lang_emotions_smile} Efter drygt två års försök och vårt första IVF blev det ett {#lang_emotions_plus} Är på dag 4+6 idag.

Har dock haft bruna flytningar/blödningar i fem dagar som upphörde igår så lite nervöst för att det inte ska funka hela vägen är det. Har fått stegring på gravtesterna som jag tagit varje dag sedan förra lördagen men de är inte lika starka som kontrollstrecket. Är det någon som har erfarnhet av att strecken inte varit lika starka men ändå haft höga hormonhalter? Gjorde ett clearblue i fredags som var riktigt starkt.... Finns några bilder i mitt galleri...

Ska få göra VUL 13/4... nervöst!!

• Lilltindra
    Busymommy skrev 2010-03-29 20:37:14 följande:
    GRATTIS!!! Jag har oxå 2 barn via ivf, nu 3dje på g spontant! :) Hoppas allt går bra!
    Tack!! Och grattis själv! =)
  • Lilltindra

Testerna är starkare idag så nu vågar jag nog tro på det {#lang_emotions_smile} 5+0 idag. Vilken underbar känsla!!

• Lilltindra

mikaela78 och LillAnno: GRATTIS!!!

• Lilltindra
    Anairda skrev 2010-04-01 07:22:56 följande:
    Morrn!Idag testade jag med CB digitalt för att se om hormonhalten ökat sen sista jag testade (BIM-2) och visst hade det. på BIM-2 (24/3) fick jag 1-2v på CB och idag BIM+6 (1/4) visade CB digital 3+. Det kan ju inte stämma? Jag borde vara på 2-3v? Vad tror ni det beror på? Har jag räknat fel BF?Hoppas ni är smartare än vad jag är! :) Jag är i vecka 4+6 idag
    Hej! Då fick du lika som mig och det verkar ju stämma. Hormonhalten ligger i alla fall inte i underkant vilket är skönt att veta tycker jag. Jag tog mitt test på 5+0, vilket blir exakt 3 veckor sedan ägglossningen. Jag gjorde IVF så mitt ägg befruktades redan på en gång. Men även vid en normal befruktning så sker ju den det första dygnet efter ägglossning. Så det hade kunnat visa 2-3v utan att vara någon fara men 3 veckor och uppåt måste ju vara bra att den visade tycker jag {#lang_emotions_smile} Mina teststreck på stickorna var dessutom alltid svagare än kontrollstrecket så jag var nervös att jag hade för låg hormonhalt, men inte då {#lang_emotions_smile} Så blir det fler graviditeter vet jag nu att jag absolut inte kan lita på styrkan på strecken med stickor. Clearblue tycker jag helt klart är det bästa.
  • Lilltindra
    Elfvina skrev 2010-03-31 22:12:44 följande:
    Jag hoppar av denna tråd nu för jag åkte in akut till sjukhuset igår pga kraftiga magsmärtor, illamående och blödning och det konstaterades utomkvedshavandeskap :(  Lycka till ni andra.
    Usch, vad hemskt! {#lang_emotions_frown} Tänker på dig!
  • Lilltindra
    Anairda skrev 2010-04-01 07:50:46 följande:
    Jag vet det är lite underligt. Men det låter bra! :) Jag tittade på dina bilder o sådana stickor som du använde har jag också hemma de är extra känsliga och jag köpte det på babyornot (tror jag) De är riktigt kassa! Jättesvaga, tycker testlagrets är mycket bättre och CB digital är ju bara en bekräftelse med ord och siffror! :) Grattis till graviditeten och hoppas allt går bra för mig och dig o alla andra blivande mammor. Jag har mailat cb och frågat så jag hoppas på svar! :) återkommer då
    De första jag testade med var testlagret, men då var det ju BIM-3. Sen var det RFSU och babytime jag hade. Men nästa gång vet jag att ett streck är ett streck och ska inte lägga energi över att fundera varför det inte blir lika starkt om jag använder stickor {#lang_emotions_smile} Men Clearblue är ju helt klart det att föredra enligt min uppfattning.
  • Lilltindra
    Jag gick in i v 7 idag (6+0) och mår ILLA! Har gjort det i drygt en vecka men sedan helgen är det värre. Brösten ömmar, jag känner mig helt slut, har molvärk kortare stunder flera gånger om dagen, är dålig i magen och väldigt gasig, framför allt på kvällarna. Så jag känner mig helt klart gravid {#lang_emotions_laughing}

Imorgon ska jag få göra VUL. Ska bli så skönt att få veta om allt är som det ska men samtidigt är det skitnervöst då man är rädd att det ska vara nåt fel. Men med tanke på hur jag mår så borde bebisen må bra där inne {#lang_emotions_tongue_out}
  • Lilltindra

Jag gjorde VUL i förrgår på dag 6+1. Allt såg bra ut, storleken stämde precis med min gångna tid och hjärtat pickade på Ska få komma igen om 3 veckor när man kan se lite mer. Nu såg man bara en fläck som flimrade Är så spännande och ofattbart! På måndag ska jag på hälsosamtal med barnmorskan, så häftigt att vara inne i hjulet nu

Stormamman: VUL betyder vaginalt ultraljud som MrsHelgesson skrev. Man gör VUL när det är tidigt i graviditeten eftersom man inte kan se med ett vanligt ultraljud än då

• Lilltindra
    Kinne79 skrev 2010-04-09 09:47:38 följande:
    Hur mår ni alla? Funderar lite på det här med vikten, har ni märkt någon skillnad än? Upp eller ner? Själv har jag gått ner 1,6 kg sedan jag plussade.
    Jag har gått upp ett kilo tror jag
  • Lilltindra
    karin010 skrev 2010-04-09 23:37:39 följande:
    Hej!Ny tjej här. Jag är gravid för första gången någonsin..snart i 7e veckan...enligt mina beräkningar som jag hoppas stämmer. Ser att många av er skriver om att ni har varit på VUL. Jag fick en tid först när jag är i vecka 13.. (om det går så långt...) Är inte det lite väl sent? Eftersom det är första ggn så tänker jag ju mkt... Tänk om det är ngt därinne som lever men så är det ngt fel på det??Åhhh mkt tankar!Vore intressant o höra lite från er som varit med tidigare...
    Anledningen till att jag får göra flera VUL är för att jag gjort IVF. I graviditeter som skett på naturlig väg och där det inte finns några specifika anledningar brukar man ju inte göra det utan får vänta till det vanliga ultraljudet runt v 18...
    LillAnno skrev 2010-04-10 12:12:24 följande:
    Hej på er =)Det har varit lite mycket nu så jag har inte hunnit med att skriva här.Först i onsdags åkte jag till vårdcentralen och tog blodprover eftersom jag har hypotyreos och redan dagen därpå fick jag svaret att mina TSH värden hade blivit höjda så jag fick nu börja med medicinen direkt så nu känner jag mig lugn.Efter besöket hos vårdcentralen var jag till BM =)Pratade om hälsa och kost  osv och bokade en ny tid till den 10 maj. Då ska jag ta blodprover och förhoppningsvis få höra ett litet hjärta =)BM räknade ut att jag borde vara i v 6 + 4 dagar idag =)BF borde då vara runt den 29 Nov.Men som hon sa så får man se lite på UL sen och beräknalite mer eftersom jag haft väldigt oregelbunden mens.Nu på mornarna som varit har jag mått somen påse nötter.Jag mår så illa att jag knappt kan ställa mig upp...och om jag ställer mig upp så svartnar det framför ögonen och jag klarar inte att stå på benen.Tur att jag har en sådan helt underbar och fantastisk sambo som finns där för mig! =)Fick kolla blodvärden och blodtryck i onsdags men då var allt bra.Hur går det för er andra?
    Vad kul, då har vi BF samma dag Jag mår illa till och från under dagarna men mest på morgonen. Har kräkts två gånger. Känner mig allmänt sjuk och supertrött men jag mår såhär med glädje om det resulterar i en liten bebis Är v6+6 idag och i eftermiddag ska jag till barnmorskan för första gången, jättespännande!
Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?