karin010 skrev 2010-04-09 23:37:39 följande:
Hej!Ny tjej här. Jag är gravid för första gången någonsin..snart i 7e veckan...enligt mina beräkningar som jag hoppas stämmer. Ser att många av er skriver om att ni har varit på VUL. Jag fick en tid först när jag är i vecka 13.. (om det går så långt...) Är inte det lite väl sent? Eftersom det är första ggn så tänker jag ju mkt... Tänk om det är ngt därinne som lever men så är det ngt fel på det??Åhhh mkt tankar!Vore intressant o höra lite från er som varit med tidigare...
Anledningen till att jag får göra flera VUL är för att jag gjort IVF. I graviditeter som skett på naturlig väg och där det inte finns några specifika anledningar brukar man ju inte göra det utan får vänta till det vanliga ultraljudet runt v 18...
LillAnno skrev 2010-04-10 12:12:24 följande:
Hej på er =)Det har varit lite mycket nu så jag har inte hunnit med att skriva här.Först i onsdags åkte jag till vårdcentralen och tog blodprover eftersom jag har hypotyreos och redan dagen därpå fick jag svaret att mina TSH värden hade blivit höjda så jag fick nu börja med medicinen direkt så nu känner jag mig lugn.Efter besöket hos vårdcentralen var jag till BM =)Pratade om hälsa och kost osv och bokade en ny tid till den 10 maj. Då ska jag ta blodprover och förhoppningsvis få höra ett litet hjärta =)BM räknade ut att jag borde vara i v 6 + 4 dagar idag =)BF borde då vara runt den 29 Nov.Men som hon sa så får man se lite på UL sen och beräknalite mer eftersom jag haft väldigt oregelbunden
mens.Nu på mornarna som varit har jag mått somen påse nötter.Jag mår så illa att jag knappt kan ställa mig upp...och om jag ställer mig upp så svartnar det framför ögonen och jag klarar inte att stå på benen.Tur att jag har en sådan helt underbar och fantastisk sambo som finns där för mig! =)Fick kolla blodvärden och blodtryck i onsdags men då var allt bra.Hur går det för er andra?
Vad kul, då har vi BF samma dag

Jag mår illa till och från under dagarna men mest på morgonen. Har kräkts två gånger. Känner mig allmänt sjuk och supertrött men jag mår såhär med glädje om det resulterar i en liten bebis

Är v6+6 idag och i eftermiddag ska jag till barnmorskan för första gången, jättespännande!