Inlägg från: stormamman |Visa alla inlägg
  • stormamman

Alla i v.5 Hur mår ni?

Hej alla! Och grattis till oss alla som plussat. Blev väldigt chockad,trodde inte jag kunde få mer barn,har försökt 1år...Men 14/3-10 så plussade vi!!!
    Har 3killar på 15, 11, o 1 1/5 år, och en till på gång i magen....Är Såååå Lycklig!
    Okey att detta är min fjärde,men allt är lika nytt o spännande som första ;)
    Jag är i vecka 5, (beräknad fl 18/11-10) Och nu vill jag jättegärna veta hur ni andra mår i v.5? Vad har ni för symptom osv....
    Jag födde mina första två vaginalt. 3:e med snitt pga säte, o har varigt så rädd att snittet ställt till det för mig...men tydligen inte! Det ända jag är lite orolig för är värkarna..Tänk om det blir nå strul vid förlossningen t.e.x. sammanväxtningar,eller annat som inte syns??? Skriv gärna o berätta hur ni har/haft det med allt ;)

• Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?
  • stormamman

Va roligt att vi är så många ;).....
    Var till barnmorskan idag, fick beräknat FL 17/11-10!!! (en dag tidigare) hihi...
    Var mest samtal om lite allt möjligt...;) Inskrivningen dröjer(pust) 15/5...Lååång väääntan=(...Men den som väntar på nått gott,väntar alltid förlänge;) ;)
    Ska försöka sluta oroa mig för "mensvärk"...missfall nu!!! (man vill ju så gärna att allt ska gå vägen) Alla vi oroliga får hoppas på det bästa :)
    Hur länge får ni vänta på inskrivningen?
    (lajsa01) Min mage är svälld o putar en hel del åxå...så vi kan slå oss ihop;)
    (prutten ML) ha ha..det där med gaser känner jag igen...vill du ha fart på magen-ät psylliumfrön,finns på hälsokost;)
    (kahelin)..använder åxå mammabyxor;).....har inte hunnit plockat undan dom ännu efter förra ggn! Va roligt att vi plussat samma dag,då är vi i vecka 5,eller på väg in i v6 som en del säger;) Stort Grattis till dig!!!
    Och STORT grattis alla vi som plussat;) Kram från mig!

• stormamman

Hej alla!!! Här pratas det på ;) Va roligt :)
    Nu är man i v 8 då...På torsdag då för att vara exakt ;) Går in i v 9 då Tjohoo.....
    Är såå lycklig varje dag jag vaknar att ännu en dag har gått :) Vill passera fort som bara den till v12....Då slipper man vara så orolig hela tiden för missfall.o så går man in i den sköna tiden av graviditeten!!! ;) .........
    Mår illa till o från hela tiden(urk) Mornarna är hemsk! O denna trötthet zzzz.........
    Vilken v går ni in i nu då tjejer? Kram alla!

• stormamman

Hej alla mammor ;) Va skönt att vi kan må illa tilsammans :) Tror alla är lite gasig i magen ;) Jag har en dum fråga ? Känner mig lite dum eftersom jag är gravid med fjärde...,men..man lär sig alltid nå nytt :) Vad betyder VUL ??? Är det ett vanligt ultraljud ? Kram :)

• stormamman

Hej Lilltindra: Tack! Nu vet jag äntligen vad VUL är ;)
    Jag går bara o väntar till 4maj!!! Ska på inskrivningen då:) Är då i v12!
    Kram/Stormamman.

Och kram till alla er andra åxå ;) Visst är det härligt att vara gravid.....;)

• stormamman
    Kinne79 skrev 2010-04-09 09:47:38 följande:
    Hur mår ni alla? Funderar lite på det här med vikten, har ni märkt någon skillnad än? Upp eller ner? Själv har jag gått ner 1,6 kg sedan jag plussade.
    Jag startade ju inte denna gång me en bra grundvikt,vägde 90kg när jag plussade, Har gått upp 3kg redan =(......Men smällar man får ta i den här branchen;)...
    Har alltid varigt en smal 36/38 i stl, Nu är det bara att göra det bästa av det,o jag kan väl inte påstå att jag känner för promenader, äter hellre en god smörgås:)
    Men försöker äta lite åt ggn;)... Sen förra grav gick jag aldrig ner, 1 o 1/2 år sedan!!! Snittades pga av säte,blev nog lite chokad,för amningen slutade efter 3 veckor, Jag som alltid varigt värsta mjölkkossan:(....Hoppas verkligen på att amma denna gång! Kram!
Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?