Inlägg från: Premismamma |Visa alla inlägg
  • Premismamma

Alla i v.5 Hur mår ni?

Hej!

Just nu sitter jag bara i ett lyckorus. Har nyss berättat för den blivande fadern.

Samtidigt som jag är livrädd och är jag superlycklig.

För ett år sen så fick vi våran lilla flicka 20 veckor för tidigt. Månaderna fram till nu har varit otrolig långa. Lika besviken varje månad.

Jag vill verkligen inte må lika dåligt som jag gjorde sist. Jag gick ständigt med en spypåse och gick på kryckor från vecka 8.

Den här gången SKA jag må bättre. Kommer nog på ett sätt.

Så just nu mår jag ok!

• Premismamma

I dag ringde min Barnmorska och gav mig en tid till ultraljud. Den 31 kommer jag få se om det är någonting där inne som lever:)

• Premismamma

Jippi eller inte! Nu har illamåendet kommit smygande.

Jag ska ta och koka mig ingefärste och sylta ingefära:) Någon som har nått bra recept?

• Premismamma

I dag var jag på mvc för att få det bekräftat. Jag är gravid:) Inte för att jag tvivlar men jag ville se ändå!

Fick en tid för samtal redan i morgon med min barnmorska:)

I dag kom oxå första riktiga känningarna av foglossning. I den främmre delen av bäckenet gör grymt ont när jag går. Har hållt igång hela dan, kanske beror på det.

• Premismamma

Här kommer lite uppdatering

I torsdags var jag på mvc och fick det bekräfftat. Jag är verkligen gravid:)

I fredags var jag och pratade med min barnborska som jag haft under mina tidigare graviditeter. Skönt att få prata lite. Hon log och sa att hon tänkt på mig och undrade när jag skulle komma tillbaka:)

På onsdag bär det av på vul. Jag måste få fragmin och trombyl för att undvika proppar och missfall.

Min mage brukar bli ordentligt blå efter 2 sprutor i ca 35 veckor. (finns bild i galleriet)

Hur jag mår?
    Illa i bland
    Yr när jag står upp
    ont i bäckenet

men jag är glad att jag börjar få symptom, det visar att bebis sitter kvar

• Premismamma
    ÄlskarMina skrev 2010-03-28 17:34:10 följande:
    Elnotus mamma: Här är en till som behöver blodförtunnande under grav. Har precis plussat! Minns också de fina blåmärkerna efter sprutorna. Tog de från v.24 då första proppen kom till ngn vecka efter förlossningen.
    Åh vad skönt med sympati:)

Jag måste få det insatt så fort som möjligt. Ska ju på Vul på onsdag för att konstatera att det pickar på ett eller flera hjärtan där inne först.
  • Premismamma
    ÄlskarMina skrev 2010-03-28 18:35:47 följande:
    hihi! Ja, det sa de till mig med. Är det standard tror du att de kollar med VUL först? Hur långt är du då när du gör ditt VUL?
    i vecka 6+4
  • Premismamma
    Busymommy skrev 2010-03-28 19:26:31 följande:
    Hej, bara nyfiken på hur du kan veta att du " verkligen är gravid" ? Jag vill oxå veta det  Men trodde jag var tvungen att SE på vul... kan man ta något prov och mäta nåt??? Jag hoppas verkligen jag får gå på vul efter inskrivningen... Eftersom jag har 2 ivf barn innan detta spontana... så känns det lite för underligt att ägget verkligen har hamnat där det ska då mina äggledare var näst intill stop i! Jag känner i brösten lite att jag är gravid, men inget annat... Jobbigt för dej med alla sprutor!
    Säker kan man ju inte vara. Men 2 gravtest visar att det är så. Och jag hoppas verkligen att bebis sitter där den ska.
  • Premismamma

Tog nyss en primperan för mitt illamående. Först mår man illa för att man är hungrig , sen håller man på att kräkas för att man blir för mätt.

• Premismamma
    Cloud Berry skrev 2010-03-30 11:55:39 följande:
    Jag fick missfall vilket inte alls var oväntat då jag inte hade ett enda tydligt symtom. Det är vanligt och det är sånt som händer så det är inget att bryta ihop för. Lycka till ni andra med era graviditeter.
    Åh vad tråkigt! Hoppas att vi får se dig här igen snart.
Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?