Inlägg från: MrsHelgesson |Visa alla inlägg
  • MrsHelgesson

Alla i v.5 Hur mår ni?

Trollungarnasmamma skrev 2010-04-05 21:51:30 följande:
    Är bara i vecka 6 nu....tiden går så sakta..som sagt vill man juh över v 12 snabbt! Mår lite illa ibland på kvällarna, svullen om magen & trött....
    Jag är också i vecka 6 (5+0). Vill också att tiden bara ska flyta förbi just nu, i de 13 första veckorna är det ju större risk för mf. Jag har iofs aldrig haft mf så jag hoppas att jag inte får det denna gången. Har ett barn som blir 2 år.

Grattis!
  • MrsHelgesson
    Trollungarnasmamma skrev 2010-04-05 22:13:06 följande:
    Ne jag har aldrig haft ett "sent" mf, bara väldigt tidigt innan mens ens skulle kommit, aldrig efter jag plussat. Är inte så nojig men det finns juh i bakhuvudet, men samtidigt kan man inte göra nått åt det, är det nått fel så är det, då är det juh bättre att det kommer ut nu än sen i v20 ele nått. Jag har en dotter som är 3 (06), och en son som är 1 (09)....
    Hur mår du nu då? Känner du av några symtom?

Jag kände symtom redan veckan efter äl, blev extremt trött och mådde plötsligt illa. Men det var först förra veckan som jag fick positivt på stickan. Har ömma bröst som spänner väldigt mycket på nätterna. Det blir tätare toalettbesök, har gasig och uppblåst mage vilket jag inte hade innan jag blev gravid. Illamående har jag mest på kvällarna, inte som jag hade med mitt första barn i alla fall. Men mest är jag trött, väldigt trött.
  • MrsHelgesson

Har ont i magen som bara den, fast inte molande värk. Det känns mer ovanför livmodern. Kan ju vara tarmarna som spökar så, är rätt så gasig.

• MrsHelgesson
    stormamman skrev 2010-04-06 21:54:19 följande:
    Hej alla mammor ;) Va skönt att vi kan må illa tilsammans :) Tror alla är lite gasig i magen ;) Jag har en dum fråga ? Känner mig lite dum eftersom jag är gravid med fjärde...,men..man lär sig alltid nå nytt :) Vad betyder VUL ??? Är det ett vanligt ultraljud ? Kram :)
    Det är ett vaginalt ultraljud
  • MrsHelgesson
    Trollungarnasmamma skrev 2010-04-12 11:35:34 följande:
    Jag är i vecka 6+0 idag. Och jag är fortfarande helt slut, alltså trött. Inte så mycket mer än det, men det är rätt jobbigt ändå. Har ingen ork till nånting typ. Brösten spänner en aning,men inte särskilt mycket. Tycker tiden går sakta nu Ska på hälsosamtal på torsdag, då får vi reda på vår inskrivningsdag
    Jag är också i vecka 6+0 idag :)
Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?