Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

Alla i v.5 Hur mår ni?

Hej!

Plussade idag 4+0 & känner inget mer än trötthet som jag tror/trodde berodde på att jag börjat jobba mer!! Får se hur det utvecklas

Har fortf inte fattat riktigt

~*~♥~*~ Nova-06 & Elliot-09 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Mina test var mycket starka igår, idag har jag inte tagit nått mer, men är sugen

4+1 idag & är super trött.....kan inte sova för mycket

• Trollungarnasmamma

Tråkigt Cloudberry vet hur det känns, men det är bra som du tänker, inget att göra åt, bara på att igen...

Grattis mikaela

• Trollungarnasmamma

Här pratas det på

Glad påsk på er!!

Här händer inte mycket i symptom väg, fortf trööööött, magen svullnar när jag ätit....mådde lite illa igår kväll, får se om det kommer ikväll med....

Berättade idag för blivande farmor mfl om pyret i magen, glada blev dem, farmor blev stum kan man säga hihihi

Jag har inte haft några problem med testlagrets stickor ele clearblue....testade på BIM-1 & fick starka & klara streck. Idag var det super starkt, nästan starkare än kontroll strecket

• Trollungarnasmamma
    stormamman skrev 2010-04-05 20:19:13 följande:
    Hej alla!!! Här pratas det på ;) Va roligt :)Nu är man i v 8 då...På torsdag då för att vara exakt ;) Går in i v 9 då Tjohoo.....Är såå lycklig varje dag jag vaknar att ännu en dag har gått :) Vill passera fort som bara den till v12....Då slipper man vara så orolig hela tiden för missfall.o så går man in i den sköna tiden av graviditeten!!! ;) .........Mår illa till o från hela tiden(urk) Mornarna är hemsk! O denna trötthet zzzz.........Vilken v går ni in i nu då tjejer? Kram alla!
    Är bara i vecka 6 nu....tiden går så sakta..som sagt vill man juh över v 12 snabbt!

Mår lite illa ibland på kvällarna, svullen om magen & trött....
  • Trollungarnasmamma
    MrsHelgesson skrev 2010-04-05 22:07:18 följande:
    Jag är också i vecka 6 (5+0). Vill också att tiden bara ska flyta förbi just nu, i de 13 första veckorna är det ju större risk för mf. Jag har iofs aldrig haft mf så jag hoppas att jag inte får det denna gången. Har ett barn som blir 2 år.Grattis!
    Ne jag har aldrig haft ett "sent" mf, bara väldigt tidigt innan mens ens skulle kommit, aldrig efter jag plussat. Är inte så nojig men det finns juh i bakhuvudet, men samtidigt kan man inte göra nått åt det, är det nått fel så är det, då är det juh bättre att det kommer ut nu än sen i v20 ele nått.

Jag har en dotter som är 3 (06), och en son som är 1 (09)....
  • Trollungarnasmamma
    MrsHelgesson skrev 2010-04-05 22:19:00 följande:
    Hur mår du nu då? Känner du av några symtom?Jag kände symtom redan veckan efter äl, blev extremt trött och mådde plötsligt illa. Men det var först förra veckan som jag fick positivt på stickan. Har ömma bröst som spänner väldigt mycket på nätterna. Det blir tätare toalettbesök, har gasig och uppblåst mage vilket jag inte hade innan jag blev gravid. Illamående har jag mest på kvällarna, inte som jag hade med mitt första barn i alla fall. Men mest är jag trött, väldigt trött.
    Ja jag är väääldigt trött, mår illa ibland på kvällarna, brösten börjar spänna lite, gasig & svullen mage.

Det mesta stämmer överens med tidigare grav.
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen BF 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Lycka till med alla VUL & inskrivningar snart

Har fortf mest trötthet som symptom....men ska väl vara glad för det

• Trollungarnasmamma

Har faktiskt inte kollat min vikt, men har inte varit så super hungrig på sistone så den står nog still!

• Trollungarnasmamma
    Idlur skrev 2010-04-09 18:44:44 följande:
    Hej hopp!Jag går in i V.6 imorgon och jag vet inte hur jag mår? Kan inte sätta fingret på det, ibland mår jag illa men ändå inte. haha. Tröttheten är ju ett faktum. Detta är vårat andra barn, och jag läääängtar till december då den ska komma ut =P
    Hahaha mår samma som jag då ungefär
  • Trollungarnasmamma

Jag är i vecka 6+0 idag. Och jag är fortfarande helt slut, alltså trött. Inte så mycket mer än det, men det är rätt jobbigt ändå. Har ingen ork till nånting typ. Brösten spänner en aning,men inte särskilt mycket.
    Tycker tiden går sakta nu

Ska på hälsosamtal på torsdag, då får vi reda på vår inskrivningsdag

• Trollungarnasmamma
    MrsHelgesson skrev 2010-04-12 18:54:37 följande:
    Jag är också i vecka 6+0 idag :)
    Spännande att vara en vecka framåt till
  • Trollungarnasmamma
    Lyckliga Fröken skrev 2010-04-12 20:54:41 följande:
    Hej alla!! Jag har inte varit inne här på länge...har inte mått så bra. Mår rejält illa ibland, men mitt psyke... Detta blir mitt tredje barn, men min sambos första och jag borde sväva på rosa moln av lycka... Men det blev helt tvärtom Ångest för mina andra troll, oro osv... Men nu har vi pratat och pratat och pratat... och kommit fram till att allt kommer bli bra Varför skulle det ine bli det?!Så nu ska jag glädja mig över min graviditet som nu är 6+1 idag Tror vi i alla fall. Fick tid för VUL/UL den 4 maj (!) för att fastställa tiden...Annars har jag enorma bröst, som inte direkt var små innan, mår illa och en mage som är så uppblåst så att jag ser ut som om jag är i 4 månaden Ni som oxå väntar ert tredje... hur ser era magar ut? 
    Förstår vad du menar, fast vi har pratat mycket om detta innan, men nu ibland kan jag tänka på mina andra troll med, men jag vet ändå att allt kommer bli kanon!

Min mage e lite förändrad, men mest på kvällarna då ser jag ut & vara 4:e månaden oxå ...är på v 6+0 idag.
  • Trollungarnasmamma
    bebbi skrev 2010-04-14 07:17:59 följande:
    Ville bara berätta =)Va på VUL häromdagen för att kolla äggstockarna då jag haft lite ont. Ska ju resa utomlands om några dagar och va lite orolig. De kikade på dem och de kunde se några äggblåsor samt en cysta som brustit, de va lite blod runt den och de va därför jag hade lite ont sa dem, de trodde ej att de skulle kunna se något av graviditeten än då de är lite för tidigt, MEN vi hade tur, läkaren kunde se inte  bara 1 hinnsäck utan 2 st. Så om allt vill sig väl så kommer vi få tvillingar =) Vi är så lyckliga och förväntansfulla. Ska på de riktiga VUL:et den 28 April och är de då 2 st hjärtan som slår då så är de enligt läkaren 97% chans att allt kommer att gå bra hela vägen. kraam
    Åh vad kul
    Häftigt!!!

Min sambo har tvillingar på sin sida men inte jag så chansen är inte så stor att vi får det, men man vet aldrig. Fast det skulle bli tufft med 2 nu eftersom jag har 2 rätt små sen innan. Men de skulle inte vara ovälkommet!
  • Trollungarnasmamma
    Kinne79 skrev 2010-04-14 18:35:00 följande:
    Idag var jag på vul och såg ett tickande hjärta. Känns jätteskönt iom att jag knappt har några symptom.
    Åh låter juh lovande även för en annan då Vad kul för er!
    bebbi skrev 2010-04-14 19:01:52 följande:
    Ok ja de kan såklart bli tufft om man redan har 2 små.. detta är ju  mitt/mina första =) men som sagt de ena kan ju släppa tidigt i graviditen. Får ja 2 så e de en bonus, men jag blir lika glad om ´de är en.. Ja men de kan ju bli tvillingar för er oavsätt om ni har de i släkten eller inte. jag har en kompis som fick de och dem har inga tvillingar vare sig på hennes sida eller hans sida.. =)Grattis i alla fall till pluset =)
    Ja som första är det nog bra ele så, men vi fixar det ändå även om det skulle bli två
    Ja det är klart det kan, men chanserna ökar väl lite om man har det i släkten, ele?

tack & detsamma
  • Trollungarnasmamma
    bebbi skrev 2010-04-14 21:48:17 följande:
    Ja är inte jätte insatt i hur de fungerar med ärftligheten och så faktiskt, men vem som helst kan ju nångång i sitt liv släppa 2 ägg, eller att killen har 2 spermisar som e lika snabba och lyckas simma in samtidigt, MEN ärftlighet har ju betydelse de har man ju hört förr =)
    Jag frågade BM när vi var på hälsosamtalet & hon sa att chansen ökar & det kvittar på vilken sida.
    På pappret vi fick som vi ska fylla i var det en ruta om tvillingar så vi får väl se helt enkelt
    Busymommy skrev 2010-04-15 08:07:35 följande:
    GRATTIS!!!! Så underbart! Härligt. Då får ni vänta och se hur många som bor i din mage!Spännande!Jag har ju gjort ivf med mina 2 första... med nr fick jag 2 ägg tillbaka och ett barn, jag hade små blödningar i början av graviditeten, och det tror man var den andra "tvillingen".
    Ja det får vi göra Man kan inte höra det på hjärtljuden?
    Ja det är nog rätt vanligt att den ene försvinner ibörjan, är nr2 vänsterhänt? finns en teori att de som är vänsterhänta skulle haft en tvilling
    Än har det inte kommit några blödningar så är det 2 så är de båda kvar
    Salle skrev 2010-04-16 16:26:36 följande:
    nu har jag varit på vul och allting såg bra ut.Den rörde sig till och med :)Såå skönt att få se lillen....
    Åhhh vad kul
    Jag vill med göra VUL, tycker alla gör det!
    sponen skrev 2010-04-16 17:42:46 följande:
    Okej har du oxå gjort ivf, är så himla orolig då jag inte har ng symtom tar ju fortf vaggisar så det är kasnke från dem jag har ont i brösten, men känner inget är på dag 5+0 idag
    Jag hade inte heller så mycket symptom ibörjan, kissade ofta & var rätt trött, nu i v 7 mår jag illa hela dagen & har ett jäkla humör!
    Sandragumman skrev 2010-04-17 19:03:55 följande:
    hej...väntar andra barnet nu och inget är sig likt, hade inte nå spec symtom med första men nu....... Nu har jag har molande verk, gaser, ömmande bröst och är mycket trött...tihi men de blir spännande
    Detta är mitt tredje & här är inte heller nått sej likt
  • Trollungarnasmamma
    Busymommy skrev 2010-04-19 08:59:06 följande:
    Jag vet inte, men man borde ju höra på hjärtljuden om det är 2 i magen... ?Nej, Emil är högerhänt Ebba därimot... är troligen dubbelhänt eller vänster... det sägs om man gör många ultralljud att barnet blir vänsterhänt... kanske är en skröna? Jag hoppas du får tvillingar! Så roligt!Hur mår ni andra? Själv har min mage växt tycker jag... och brösten är större... mår bara lite illa.Kommer snart inte kunna dölja det mer känner jag, svårt på jobbet och för barnen!!
    ja man vet aldrig med skrönor
    hahaha tack du!

förra veckan mådde jag illa konstant, men nu har det lugnat sej lite till bara förmiddagen. På kvällarna är jag vrål hungrig...
    Har med börjat få mage, men jag har så stora arbets tunikor på jobbet så det syns inte ännu genom dem.
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?