• sponen

Alla i v.5 Hur mår ni?

HEj
    JAg har plussat efter ivf och är vecka 5 ungefär, hade missfall för ett år sedan och hade då inga andra symtom än ont i brösten, det har jag nu med men det kan lite bero på vagiatorie som jag ska fortstätta med men blir så orolig när jag inte känner ngt, men alla kanske inte gör det, ngn som kan svara:)

• sponen

Hej Bebbi kul att du har hittat till denna tråden med, jag vet inte hur man räknar ut det när man gjort ivf ,men jag känner oro när jag inte känner ngr symtom men kanske är tidigt

• sponen

Jag är orolig för att det är en ofrostig graviditet igen då kände jag heller inget men ssamtidigt så känner inte alla ngt och i vecka 5 är det tidigt, kanske

• sponen

Okej jag har pratat med syrran och hon har lugnat mig lite men efter missfall blir man orolig

• sponen

Tack men jag vet att jag måste sluta oroa mig efersom jag inte exakt kan veta vilken vecka jag är i då jag gjort vif kankse bara 4-5

• sponen

JA det ska bli skönt och det känns bra idag fast att jag itne känner ngt, när läkaren satte in embruot sa han att det inte kunde se bättre ut

• sponen

Skönt att höra jag blir osäker på grav testet , men har fortfarande ömma bröst men som sagt tar ju extra prog som jag fått sedan ivf

• sponen

Bebbi: jag fick tid den 29 april och visade postivt 100410, jag hooppas att jag kan komma tidigare för jag kan inte det datumet
    Vilken klinik går du på?

• sponen

Är det ngn som vet hur tidigt man kan se hjärt ljud vid Ul ?

Bebbi: hur räknar man ut vilken vecka man är i vid IVF

• sponen
    Busymommy skrev 2010-04-15 08:07:35 följande:
    GRATTIS!!!! Så underbart! Härligt. Då får ni vänta och se hur många som bor i din mage!Spännande!Jag har ju gjort ivf med mina 2 första... med nr fick jag 2 ägg tillbaka och ett barn, jag hade små blödningar i början av graviditeten, och det tror man var den andra "tvillingen".
    Okej har du oxå gjort ivf, är så himla orolig då jag inte har ng symtom tar ju fortf vaggisar så det är kasnke från dem jag har ont i brösten, men känner inget är på dag 5+0 idag
  • sponen

Bussymommy du som ahr gjort ivf vill du hjälp amig, jag gjorde et den 26 mars och sedan tog jag grav test med veckoindikator  v och  dag efter och den visade bara - v gravid. Skulle det inte varit mer. Tar det längre tid för kroppen att producera hcg,  eftersom test dagen var egentligen närmsta dagarna efter den 10 april alltså 16-17 april

• sponen

Jag är i vecka 5+ ngn dag nu och känner inte mer än brösten. Är mkt orolig, funderar på att ringa till kliniken och få ett tidigare ultraljud. Gjorde ett clearblue veckoindiaktor 15 dagar efter et coh det visade gravid 1-2 veckor hade kännt mig lugnade om det stått 2-3 veckor. Men kanske skiljer lite när man gjort ivf. Min sköterska sa att när man testar är man i ca vecka 4 och på infoamtionen stod det att man skulle testa några dagar efter det datumet som jag testade. Först tänkte jag testa en gång till med veckoindikator för att se om det ökat men sedan ändrade jag mig vad ska jag göra åt det om det nu inte skulle visa högra halt.

• sponen

Jag vet att det är svårt att veta hur långt men jag gissar på ca 5+3-4 så borde kanske ha mer symtom. pratade med min man men han ville inte att vi skulle be om en tidigare tid, han vill att jag slappnar av. HAr fortfarande ont i brösten men känner ingen molvärk, och det kanske stämmer med deras veckoindikator ändå, var ju inte morgonurin heller som jag använde och trots att man har en ofostrig grav kan man ju ha symtom så det är ju inte heller ett säkert tecken

• sponen

Och jag är bara i vecka 6 enligt min klinik. 2+0 et dagen och ca 4+0 den dagen man testar sa de till mig, jag ska på ultraljud på kliniken nästa vecka och sedan ringer jag till mvc efter de

• sponen

På fredag är jag i v 6+0 har de sagt till mig, eftersom jag gjorde ET 26 mars. Har ringt mvc idag de ska ringa upp mig. Har du tagit ett blodprov ?
    Jag är orolig för att 15 dagar efter et tog jag ett grav test som visade gravid 1-2 veckor borde kanske varit mer, segt att vänta med ultraljud till nästa vecka

• sponen

Hej
    Tack vi får hoppas jag har inte vågat testa med ett sådant test igen då jag är rädd att det ska visa 1-2 veckor igen och vad ska jag då göra innan jag får träffa min läkare. Ringde till BM på MVC idag och hon sa att jag var i vecka 5-6 ngt och det stämmer med vad ivf kliniken säger 6-7 när jag gör ul. De sa även att det inte är alla som har symtom så det är väl bara att hoppas.

Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?