Inlägg från: Busymommy |Visa alla inlägg
  • Busymommy

Alla i v.5 Hur mår ni?

Hej!

Grattis!! :)

Jag har 2 barn sen tidigare, en son på 7 och en dotter på 4... nu är jag gravid, lite oväntat... plusade  16/3... sista mensens första dag var 14/2 , vet inte riktigt vilken vecka jag är i ;)
    Har de 2 första barnen med en man, har en ny man nu. Vi vet inte hur vi ska göra riktigt.. känns ovant och konstigt att vara gravid,men är såklart ganska glad oxå!
    Min första förlossning var vaginalt , andra med snitt, för att moderkakan låg för långt ner. Ha haft endometrioser och gjort båda mina barn genom IVF. Så det känns chockartat nu att det gått på naturlig väg!!!!

mammas älsklingar april-03 & juli-06
  • Busymommy
    Blossi skrev 2010-03-21 20:43:39 följande:
    Misstänkt utomkved, ska in igen imorgon för ännu ett blodprov. Har haft ont på vänster sida mest hela tiden sen i förrigår. Hör av mig om jag lämnar tråden efter imorgon.
    Hej har du haft det förut?
    Jag hade väldigt ont i mina 2 grav. på bara en sida.
    Kram
  • Busymommy
    Blossi skrev 2010-03-21 21:00:52 följande:
    Inte som jag kommer ihåg. Det här är som sammandragningar. Trodde först att det var uvi men stickan var ren sa de. Gynakuten var jättesnälla men dessvärre så är man ju bara en siffra i deras ögon. På vul så såg de ingen bebis bara en säck, det är ifs för tidigt men ändå så hoppas man ju in i det sista. De ska hursomhelst jämföra med blodprovet i från igår och det nya imorgon och se om det kan sägas något från det. Har du ont denna gång med? Kram
    Men om de sett säcken så sitter ju ägget där det ska?!
    Men det är för tidigt att se om hjärtat slår tror jag.

Nej, det har inte börjat , denna gången, de andra gångerna har jag haft ont. SÅ nu tycker jag det känns konstigt att inte känna nåt!
    Att man måste oroa sig hela tiden!!
  • Busymommy
    Blossi skrev 2010-03-21 21:31:42 följande:
    Fast det är ju just det som är så förvirrande, man kan tydligen bilda en säck i livmodern som vanligt men ändå sitter embryot i äggledare. Vet inte får se vad som händer imorgon.  Kram och lycka till alla nygravida!
    Jaså? Jag visste inte att man kunde bilda en säck i livmodern och att ägget inte sitter där! Jag håller tummarna för dej imorgon!
  • Busymommy
    Blossi skrev 2010-03-21 21:31:42 följande:
    Fast det är ju just det som är så förvirrande, man kan tydligen bilda en säck i livmodern som vanligt men ändå sitter embryot i äggledare. Vet inte får se vad som händer imorgon.  Kram och lycka till alla nygravida!
    Hej, hur har det gått? Jag tänker på dej! kram
  • Busymommy

Grattis till ER!

Hur är det, äter ni folsyra? SKa man bara göra det innan graviditet? Jag har ju blivit gravid oplanerat så jag har inte ätit nåt... ska jag börja med det eller är det ingen mening?

• Busymommy

Tack för era svar, jag får inhandla det snarast... äter inget ännu.... {#lang_emotions_surprised}

• Busymommy
    OlgaMatildah skrev 2010-03-25 07:30:19 följande:
    äter också bara folsyra. Ringde gyn i går och ska på första ul 14 april :) Köpte även mitt första gravidplagg igår, känns helt sjukt, min mage är så svullen att jag ser ut som när jag var i vecka 17-20 med min dotter! Hur är det för er andra som väntar andra barnet? syns det på er också?
    Hej, ´med andra barnet  svullnade jag jätte fort... Men nu med 3dje är det inget som syns ännu, men det är ju vääldigt tidigt :)  Med andra kändes det som kroppen sa " jaha ska vi förbereda lite mer space för en bebis nu" , så jag bara väntar till den reaktionen...
    Cloud Berry skrev 2010-03-25 08:01:56 följande:
    Folsyra och omega 3 är viktigt att äta för alla så har ni inte börjat så köp det idag.
    Jag är super förkyld och är hemma och vabbar med min dotter, ska se om vi inte kan ge oss iväg och handla folsyra!!
  • Busymommy
    Cloud Berry skrev 2010-03-25 09:23:50 följande:
    Nja det låter inte så smart. Du kan istället beställa från apoteket.se och få leveransen fraktfritt hemlevererad imorgon, det är nog vettigare att göra så
    WOW, tack , ska kolla det... låter ju väldigt smidigt!

OlgaMatildah: Oj, det blir inte lätt att dölja då! :)
    Tinzchen skrev 2010-03-25 10:07:05 följande:
    Jag plussade i morse :) är beräknad 25 november :)jag har haft ont i magen i tre veckor.men de är bara växtvärk men har trott att mensen varit på väg.men så va de ju inte som tur va..jag och min sambo har försökt ända sen våran son på snart 10 månader kom.för vi vill ha täta barn.men nu som först klickade det och de känns så overkligt eftersom vi försökt så länge.vår första kompå första försöket nämligen.förra graviditeten började jag spy i vecka 6.nu e jag i vecka 5 så jag passar på att äta nu :Dspydde till 5-6 månaden förra graviditeten och gick ner 11 kilo.så hoppas inte de blir likadant så man slipper bli inlagd för dropp..
    GRATTIS!!
    Oj hoppas du inte behöver må så dåligt denna gången.
  • Busymommy

GRATTIS Smulan :)
    Hoppas du får en ny tid för inskrivning , lite tidigare...

Svar på tråden Alla i v.5 Hur mår ni?