• Anonym (frigid???)

Frigid?? Funkar sex bara med tjack??

Jag älskar min sambo sen 3-4 år...men sexluste har lixom avtagit. Jag "ställer upp" ca 1-2 ggr vecka för hans skull. Det e taskigt,men jag vill ju ha honom. ALLA andra saker funkar mellan oss, och vi vill dela livet. Har försökt både romantik, filmer och droger....men jag vill inte att det ska va så kontlat...vad göra?? Fler??

• Svar på tråden Frigid?? Funkar sex bara med tjack??
  • Juice

Tar du några preventivmedel? Tog själv p-spruta ett par år o min lust minskade stadigt tills den var typ borta helt. Och det berodde på sprutan fick jag höra sen.
    Och droger? Det har väl snarare motsatt verkan i längden?!

• Anonym

Det är svårt detta, jag känner igen mig i dig. Men frågan är: måste man ha sexlust? Vad är normalt egentligen. Det behöver ju inte vara fel på en för att man inte vill eller? De säger ju att om man inte har det så ofta så minskar sexlusten, men de som har det ofta har ökat sexbehov just för att de har det ofta. Man kanske skulle testa det....ha en massa sex (fast man kanske inte vill) för att se om det funkar! Låter ju helt sjuk egentligen. Men jag tycker att du ska låta din kille gå ner på dig en massa...för det är ju gött. I´bland kan jag känna att sexlusten kommer när man börjat och inte innan liksom...så man kanske ska ta lite intiativ och komma igång så småningom.

• Anonym (frigid???)

Juice:jag vile inte ha kritik

• Anonym (frigid???)

Anonym: tack....jag ska prova det!! få till det trots att jag inte vill, så kanske det löser sig...kram

• MayaS

Hej!
    Jag tappade lusten med min x-man..... o jag gjorde som du.. ställde upp för att jag tyckte att han skulle juh inte lida för mitt bristande intresse.... vilket i sin tur gjorde att jag mådde ännu dåligare och den onda cirklen var igång..... jag vet att du fått ett annat råd som går precis tvärtemot mitt och det är absolut inget fel i det rådet heller... men tänk dig för.... hur mår du när du "ställer upp"... du behöver kanske en lite paus i just sexbiten för att sedan gå varsamt fram och testa igen...

• Anonym

(Samma anonym här som innan.)
    Absolut är det som MayaS säger. Man ska ju inte göra saker man mår dåligt för och jag kan ibland också känna att jag gör det fast jag inte vill och mår dåligt för det. Men min tanke var att det kan också bli jobbigare ju längre tid det går mellan gångerna och det blir svårare och svårare...en fixidé liksom.
    Jag tycker du ska prata med din kille om detta, det har jag gjort och det var skönt...fast lite jobbigt. Men ställ krav på killen...hur vill DU ha det, köp en dildo och tillfredsställ dig ensam och tillsammans med killen. Låt dig själv stå i centrum.

• Anonym (frigid???)

Maya S:...låter jättebra, men vad ska sambon tycka...vete 17 hur jag ska göra...

• MayaS

Ibland e det tyvärr så att man måste strunta i vad andra... däribland din sambo... tycker för att kunna fokusera på sig själ och dina behov.... som anonym skriver... prata med din sambo... du ska inte må dåligt för att han vill ha sex... ni e faktiskt 2 som ska tillfredställa varandra..... inte bara en som ska bli tillfredsställd.... Kan din sambo inte acceptera att du har problem men att du vill lösa dem är han enligt mig rätt självcentrerad..... nu vet jag inte om det är så... så rätta mig gärna....

Du måste nog sätta dig själv i centrum och tänka på dig själv först och främst i denna fråga...annars tror jag att det blir svårt att komma till rätta med problemet.

• Marie N

Har du väl börjat haft sex när du tagit tjack blir det pisstråkigt utan...
    För det första släpper man ju på alla spärrar,plus att det är en annan känsla rent fysiskt när det går...men det vet du ju antagligen redan.Har flera vänner som inte ens vill ha sex rena eftersom det inte är lika skönt längre...
    Så just när det gäller sex och tjack,är nog mitt råd att sluta ta det i det sambandet.Tar väl lite tid,men du kommer hitta tillbaka till den sexlust du hade innan tjacket..

Vet inte om det var det här svaret du var ute efter,men gick efter rubriken...

• Juice

Ville absolut inte kritisera dig men du bad ju om råd. Och mitt råd ( förutom att jag undrade om du tog p-medel ) är att låta bli drogerna eftersom det har motsatt verkan i längden. Droger minskar sexlusten och du ville väl öka den

Svar på tråden Frigid?? Funkar sex bara med tjack??