• Finesse

bälteskudde

När vi får Ebba får ett syskon så kommer hon inte att rymmas att sova i sitt rum så det får lillasyster/lillebror ta.. Ebba får flytta någon annanstanns för det är syskonen som är viktigtast då. Vi har så dålig ekonomi så vi kan inte ha en större lägenhet..

Ebba 071228
  • Finesse
    Misery skrev 2010-03-17 17:50:40 följande:
    klockrent inlägg Finesse...
    Ja eller hur.. det spelar väl ingen roll var hon bor, trapphuset? mormor? balkongen? nä.. bara bebisen får det bra så är det ju lungt.. Ebba har ju haft det bra så länge ändå.. typ 2-3 år
    Ebba 071228
  • Finesse
    lia76 skrev 2010-03-18 10:43:38 följande:
    Ja... men är det så att de kan åka framåtvända från 4 års ålder och hon är ju i stort sett snart 4 år så det är det väl inte hela världen. Vi åker ju inte bil varje dag. Tar vi bilen så är det för att vi åker flera mil. Men det kommer vi inte göra än på ett tag... Och då står bilen där den står. Jag har redan disskuterat i en tråd vad gäller framåtvända barn, jag har haft kontakt med "carseatlady" här på FL så jag vet alla risker. Men som sagt... det är sällan vi tar bilen
    Jag vet oxå om riskerna att förskjuta mitt barn men väljer att göra det ändå.
    Ebba 071228
  • Finesse
    Vi kunde ju inte vänta med att byta stol till henne eftersom lillasyster behövde ta över bilbarnstolen.

Men har även en sambo som bestämmer mycket och det är inte lätt att motargumentera honom. Det är i största hand han som valde vad vi skulle ha för stol fastän jag pratat med honom om alla risker.

Att du ens vågar erkänna det... Fy f*n för morsor som du.. lämna din sambo och ta en karl som tänker på era barn!

Jag skiter i om jag blir avstängd på fl för att jag säger min mening men herregud nu blir jag jävligt less... du har skrivit det två ggr här att du tänker mer på ditt andra barn än ditt första.. Varför tror du jag skriver så dumma inlägg till dig.. Nä nu blir jag förbannad! Visst om du skulle skriva att din 3½ är så stor så hon har växt ur sin stol.. men att skriva att lillasyster behövde den.. det är så fel så fel så fel att du inte ens fattar det själv gör dig otroligt korkad!!!!!!!!!
    Ebba 071228
  • Finesse
    lia76 skrev 2010-03-18 16:56:07 följande:
    jag tänker så f*n heller inte mer på mitt andra barn än mitt första. Jag VET riskerna... men vi tyckte det var lika bra att köpa en bältesstol när vi ändå ska köpa en ny. Och eftersom det ändå rekommenderas att de åker bakåtvända tills de är 4 år och hon ändå snart är 4 år. Vad är det att tjafsa om liksom?! Visst det är bra att de åker bakåtvända så länge som möjligt, men vid 4 års ålder kan de åka framåtvända. Men nu lägger jag ner detta. Och min sambo kommer jag aldrig i livet lämna bara för att han inte vill köpa en bakåtvänd bilbarnstol. Dottern har snart åldern att åka framåtvänd. Det är inte så att hon bara är 2 år typ. Då skulle jag aldrig ha henne framåtvänd över huvudtaget. Så jag menar, varför detta tjafs om att jag har henne framåtvänd när hon snart fyller 4 år? Jag har henne i en stol iallafall, inte lös i bilen. Men aja... skit i detta nu, I rest my case. Hejdå
    Det är just din kommentar.. : Lillasyster behöver stolen..

Eftersom hon bara är 105 cm så är hon inte stor.. bara drygt 1 dm längre än min flicka som är just det 2 år!
    Ebba 071228
  • Finesse
    lia76 skrev 2010-03-18 19:12:37 följande:
    Ok då kan jag säga så här för att förtydliga mej. Lillasyster satt i ett babyskydd som hon började växa ut. Ja hon är inte så stor. Storasyster satt då i sin DuoFlex XTP. Hon började dock bli alldeles för lång för den stolen och har inte kunnat sitta i den länge till. Då hon ändå har åldern (plus vikten) inne och rekommendationerna är att man får ha dem framåtvända fr.o.m. 4 års ålder så tyckte vi att vi lika gärna kan köpa en framåtvänd stol (Britax Kid Plus 2010) typ rallystol. På så vis kunde lillasyster ta över storasysters stol då hon ändå hade vuxit ur den (nästintill iallafall). Som jag skrivit hela tiden så tänker jag på säkerheten och jag vet att man inte kan bestämma när en olycka sker. Men nu släpper jag detta (= Alla har sina synpunkter, men jag är inte någon "fy f*n för morsor som du". Första gången jag fått en sådan kommentar sedan jag blev medlem här 2006. Men allt ska väl ha sin första gång också. Och korkad är jag ta mej fan inte
    I min värld så är du det och det står jag för. Bara för att stolen rekommenderas från 4 år och 15 kg så är det ju kanske inte det bästa alternativet.. Det finns stolar som rekommenderas framåtvända från 1 år och 10 kg.. :S

Visst var jag elak.. ja det håller jag med.. jag brukar inte vara det men ibland blir man less.. Det är inte första gången här på fl jag läser sånna där kommentarer..
    Ebba 071228
Svar på tråden bälteskudde