lia76 skrev 2010-03-18 19:12:37 följande:
Ok då kan jag säga så här för att förtydliga mej. Lillasyster satt i ett babyskydd som hon började växa ut. Ja hon är inte så stor. Storasyster satt då i sin DuoFlex XTP. Hon började dock bli alldeles för lång för den stolen och har inte kunnat sitta i den länge till. Då hon ändå har åldern (plus vikten) inne och rekommendationerna är att man får ha dem framåtvända fr.o.m. 4 års ålder så tyckte vi att vi lika gärna kan köpa en framåtvänd stol (Britax Kid Plus 2010) typ rallystol. På så vis kunde lillasyster ta över storasysters stol då hon ändå hade vuxit ur den (nästintill iallafall). Som jag skrivit hela tiden så tänker jag på säkerheten och jag vet att man inte kan bestämma när en olycka sker. Men nu släpper jag detta (= Alla har sina synpunkter, men jag är inte någon "fy f*n för morsor som du". Första gången jag fått en sådan kommentar sedan jag blev medlem här 2006. Men allt ska väl ha sin första gång också. Och korkad är jag ta mej fan inte
I min värld så är du det och det står jag för. Bara för att stolen rekommenderas från 4 år och 15 kg så är det ju kanske inte det bästa alternativet.. Det finns stolar som rekommenderas framåtvända från 1 år och 10 kg.. :S
Visst var jag elak.. ja det håller jag med.. jag brukar inte vara det men ibland blir man less.. Det är inte första gången här på fl jag läser sånna där kommentarer..