• jennyc

sömnmedel: Zopiklon Mylan

jag har ätit dem och jag säger bara; se upp med att ta dem när de inte ska tas och ta ALDRIG fler än ordinerat...de innehåller benzo som är jätteberoendeframkallande och skrivs vanligen inte ut hur som helst längre, men tyvärr alldeles för ofta...eg ska de bara tas under ett par veckor som högst om man läser fass. Att de inte funkar mitt på dan är ju för att då har han inte en hel dag bakom sig och är trött.

Den ska bara tas när man faktiskt ska sova men jag och många med mig har gjort precis som din sambo...men de leder bara till att du vänjer kroppen till fler och som min svägerska kan knapra en hel karta på en natt och sen köper hon svart när de är slut...de kan aldrig sluta bra

• jennyc

att ge zopiklon vid enstaka tillfällen säger jag inget om men den är inte mild och den är starkt beroendeframkallande när man använt dem en tid.

Att ni på sjukhuset räknar den som mild är ju att läkare på sjukhus har ju tillgång till mkt starkare grejer än som kan skrivas ut om nödvändigt och de hör till en av de starkare insomningstabletter som skrivs ut

• jennyc

som när tabletterna inte fungerar för min svägerska beror ju detta på att hon missbrukar dem...hon äter dem på dan som lugnande tar tio på kvällen istäöllet för två...fast utspritt...vaknar hon tar hon ett par till för hon tänker inte...också vart missbrukare så ta din oro på allvar

• jennyc
    Anonym (lisa) skrev 2010-03-23 15:16:39 följande:
    Vill bara ha sagt att det är totalt ofarligt. Det är inte som benzo där man kan bli ordentligt beroende och behöva avgiftning, eller som knark - alkoholberoende. Det är något som blir som en vana, MEN det är bara att sluta med när man vill det. Kroppen tar ingen skada alls! Kan inte förklara bättre än så, hoppas du förstår?
    Håller med dig fullt ut...mina läkare inom psyk säger att de är beroendeframmkallande...själv ätit dem i över fyra år och va tvungen att sluta nu när jag är gravid...försökt att sluta innan också men jag hade abstinens i flera veckor och en annan massa skit som jag inte tänker säga på ett sånt här ställe...nu har jag slutat men det är ett helvete varje kväll och inte tagit några sen i december
Svar på tråden sömnmedel: Zopiklon Mylan