• Spiro

sömnmedel: Zopiklon Mylan

zopiklon är en ganska mild insomningstablett (vi får ge dem utan läkarordination på sjukhuset (jobbar som sjuksköterska)) och det är inte alltid den fungerar.

• Spiro

Den är mild i den mening att det är ofta den inte fungerar. Sen att den innehåller en massa "skit" är en annan sak. TS undrade varför den inte haft effekt och jag svarade på den frågan.

jennyc skrev 2010-03-16 21:25:38 följande:
    att ge zopiklon vid enstaka tillfällen säger jag inget om men den är inte mild och den är starkt beroendeframkallande när man använt dem en tid. Att ni på sjukhuset räknar den som mild är ju att läkare på sjukhus har ju tillgång till mkt starkare grejer än som kan skrivas ut om nödvändigt och de hör till en av de starkare insomningstabletter som skrivs ut
  • Spiro

Förstår att du blir orolig över hans beteende och jag tror ni gör helt rätt i att låta dig få ansvaret för tabletterna!

Malin7802 skrev 2010-03-16 21:32:46 följande:
    Tack för snabbt svar! Sprio, min svägerska är också utbildad sjuksköterska och säger ungefär samma sak ...mild insomningstablett. Men beteendet min sambo visade efter att ha tagit 3 gör mig ändå orolig. Jennyc, det du säger att de inte fungerar pga att han inte är trött nog. Jag är mer inne på detta spåret jag med... Han har sovit mycket det 2 senaste dygnen då han varit sjuk. Så jag tror inte heller hans kropp behövde mer sömn... Tacksam om fler har tänkar kring min fråga. /M
  • Spiro

Vet inte om jag missförstår dig? Imovane och zopiklon är ju samma sak, olika tillverkare och priser bara..

Malin7802 skrev 2010-03-16 21:35:28 följande:
    Jag tror min sambo han använd den en tid nu och innan det immovan. Han försöker dock att undervika den vissa dagar. Han han inte tar den varje dag är det bra eller dåligt tror ni? Jag skall nog få honom att prata med sin läkare igen...
Svar på tråden sömnmedel: Zopiklon Mylan