• Anonym

sömnmedel: Zopiklon Mylan

fy fan så jobbigt det är och trappaTyst ned just nu med zoplikon mylan jag råder er att inte börja med denna medicin det blir ett rent helvete ska jag bara säga er håller på att gå upp i limningen när det håller på som sämst man vet inte vad man ska göra jag går av i tusen bitar just nu det är otroligt jobbigt det brukar gå i vågor ibland har man mindre besvär och ibland har man mera beror på vilken stämning man har börja inte med denna medicin jag råder er

• Anonym

slutar på tisdag om jag har tur Obestämd

• Anonym
    Malin7802 skrev 2010-03-16 21:09:05 följande:

Hoppas någon kan ha svar på min frågan....

Min sambo har vissa sömnproblem och har fått utskrivit insomningstabletten Zopiklon Mylan från sin läkare. Han tar 1 tablett vanligen innan han går och lägger sig och den fungerar. I dag har han varit hemma sjuk och ville sova mitt på dagen och tog hjälp av en tablett och gick och la sig. Han somnade inte... Han tog sen ytterligare en till...han somnade inte då heller. Han tog sen visst ytterligare en tablett men inte heller då somnade han. Är det någon som har svar på varför inte tabletterna fungerade?

Min sambo har ett tidigare missbruk så därför blir jag extra orolig. Hans beteende efter att ha tagit tabletter blev jämförelselikt med vad jag sett när han missbrukat. Jag vet att han inte tagit något annat idag så det behöver ni inte fråga om. Dock är jag orolig att han skall påminnas om känslan han hade när han missbrukade. Hans läkare vet om hans tidigare missbruk men har godkänt denna medicinen. Dock kommer jag  från och med nu att ha hand om hans tabletter och bestämma när han får ta och inte ta då jag inte vill att detta skall hända igen. Förslaget var faktiskt hans....

Tacksam för svar.

/orolig sambo

sluta genast du får ett helvete och trappa ned med sådan abstinens så du gårt i bitar
  • Anonym

Min sambo har vissa sömnproblem och har fått utskrivit insomningstabletten Zopiklon Mylan från sin läkare. Han tar 1 tablett vanligen innan han går och lägger sig och den fungerar. I dag har han varit hemma sjuk och ville sova mitt på dagen och tog hjälp av en tablett och gick och la sig. Han somnade inte... Han tog sen ytterligare en till...han somnade inte då heller. Han tog sen visst ytterligare en tablett men inte heller då somnade han. Är det någon som har svar på varför inte tabletterna fungerade?

Min sambo har ett tidigare missbruk så därför blir jag extra orolig. Hans beteende efter att ha tagit tabletter blev jämförelselikt med vad jag sett när han missbrukat. Jag vet att han inte tagit något annat idag så det behöver ni inte fråga om. Dock är jag orolig att han skall påminnas om känslan han hade när han missbrukade. Hans läkare vet om hans tidigare missbruk men har godkänt denna medicinen. Dock kommer jag  från och med nu att ha hand om hans tabletter och bestämma när han får ta och inte ta då jag inte vill att detta skall hända igen. Förslaget var faktiskt hans....

Tacksam för svar.

/orolig sambo

sluta genast du får ett helvete vid nedtrappning jag har ett helvete just nu för jag mår inte bra av dennsa medicin du får en sådan abstinens så du  går i bitar
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-11 19:46:50 följande:
    sluta genast du får ett helvete vid nedtrappning jag har ett helvete just nu för jag mår inte bra av dennsa medicin du får en sådan abstinens så du  går i bitar
    hellre abstinens en att må dåligt av zoplikon mylan  går i bitar snart men jag måste jag har slutat att fungera och minnet är borta ibland så vill man inte må nu får det bli ett slut sluta genast alla ni som tar denna och trappa ned det är det bästa ni får sådan psysiska besvär efter en längre tidObestämd
  • Anonym

fy fan så jobbigt men man känner en snar förbättring i sinnet när man har trappat ned man mår bättre i sinnet
    inget jag råder till att börja med zoplikon mylan nu är det bara att härda ut ett tag till den måste ut ur min kropp
    det är värst på förmiddagen ibland lite kväll nu ska jag trappa ned lite till och härda ut lite jobbigt med rastlösheten men det går över, så här bra har jag aldrig mått på hela tiden det kommer och går,man vill bli människa igen
    börja inte sova på denna medicin ta hjälp av annat istället ska börja med nått annat att sova på så kallad bolltäcke för jag måste få ordning på sömnen gör som jag försök att härda ut det tar både psysiskt och fysiskt men det är det värt
    som sagt

• Anonym
    DreamBitch skrev 2010-03-23 15:48:07 följande:
    Jag förstår vad du försöker säga men det stämmer inte. Det finns massor med människor som är beroende av imovane och det du skriver nu är ju som en fet smäll i ansiktet på dessa människor.
    Allt som är vanebildande är beroendeframkallande.
    Ska vi prata preparat som inte är vanebildande så är vi nere på atarax och theralen för att ge några exempel.
    Och det du skriver på slutet "det är bara att sluta" gör mig alldeles snurrig. Har man ätit dom länge så har det, enligt vad du själv har skrivit, blivit en vana. En vana av detta slag är inget man bara lägger av mig. Det är därför det kallas beroende och missbruk.
    det är viss farligt i längden det tar på din hjärna det innehåller knark det skadar en det gör nytta sluta genast
  • Anonym

måste sluta genast känner jag mår inte bra av nedtrappningen heller blir helt rastlös och yr och eländig måste nog komma till avgiftningsklinik känner jagObestämd

• Anonym

Jag fattar inte detta, har tagit Zopiklon av och till i nio år. Aldrig varit beroende, tar en tablett vid behov. Ibland två gånger i veckan, ibland en gång i kvartalet. Nu då jag är gravid kan jag inte ta alls, och det är inga problem. Beklagar att ni haft problem, men jag känner flera som tar denna insomningstablett utan svårigheter.

• Anonym

TS-

Vet du vad jag tror? Jag tror att har man en gång missbrukat så är det väldigt lätt att fasta på substanser som är lugnande.

Jag lever med svår smärta vilket ledde in mig på ett slags tablettmissbruk av Tramadol och Citodon. Jag tog dom varje dag och hade hemska utsättningar när de tog slut. Jag klarade av att sluta eftersom jag förstod att jag måste ha någon gen för missbruk i min hjärna.

Så fick jag sömnproblem, långt senare, och fick Imovane (=Zopiklon). Även om den är lätt jämfört med andra mediciner så gav den en lugnande känsla som jag misstänker att din kille får. Till slut tog jag en tablett när jag kom hem från jobbet för att lugna mig.

Jag har, än en gång, kommit till insikt att jag inte kan ta några mediciner som är beroendeframkallande - alls. Det kan inte din kille heller. Hjärnan minns. och det är vanligt att man omedvetet försöker ersätta ett missbruk med ett annat.

För sömnen finns bra mediciner som inte är beroendeframkallande: Propavane (ges ofta till missbrukare) eller ex: Lergigian. Jag äter Lergigan nu.

När jag slutade sist med Zopiklon fick jag hemska abstinensbesvär. Mardrömmar, svårt att sova * 100 + diareé.
    Aldrig mer!

Försök få din kille att förstå det. Han kan inte ta något alls som skapar en känsla av lugn.

• Anonym

nu ska jag få boll täcke då jag kommer att få den slutar jag genast med min äckliga medícin aldrig mera jag tänker stoppa denna i min mun mera den är vedervärdig usch mår så dåligt av den ska trappa lite ska ta  en fjärdedel nu íkväll vill inte ligga sömnlös heller säg åt din sambo att prova med nedtrappning det är det är det värt jag klarar inte denna medicin helt annorlunda som person det är ju jätte farligt i längden har ni några tips så jag kan slippa denna medicin vill nästan råda er alla att lägg ned genast med denna medicin

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-20 20:29:22 följande:
    TS-

Vet du vad jag tror? Jag tror att har man en gång missbrukat så är det väldigt lätt att fasta på substanser som är lugnande.

Jag lever med svår smärta vilket ledde in mig på ett slags tablettmissbruk av Tramadol och Citodon. Jag tog dom varje dag och hade hemska utsättningar när de tog slut. Jag klarade av att sluta eftersom jag förstod att jag måste ha någon gen för missbruk i min hjärna.

Så fick jag sömnproblem, långt senare, och fick Imovane (=Zopiklon). Även om den är lätt jämfört med andra mediciner så gav den en lugnande känsla som jag misstänker att din kille får. Till slut tog jag en tablett när jag kom hem från jobbet för att lugna mig.

Jag har, än en gång, kommit till insikt att jag inte kan ta några mediciner som är beroendeframkallande - alls. Det kan inte din kille heller. Hjärnan minns. och det är vanligt att man omedvetet försöker ersätta ett missbruk med ett annat.

För sömnen finns bra mediciner som inte är beroendeframkallande: Propavane (ges ofta till missbrukare) eller ex: Lergigian. Jag äter Lergigan nu.

När jag slutade sist med Zopiklon fick jag hemska abstinensbesvär. Mardrömmar, svårt att sova * 100 + diareé.
    Aldrig mer!

Försök få din kille att förstå det. Han kan inte ta något alls som skapar en känsl
    det kan vara olika men jag tål den inte måste bli av med den hoppas bolltäcket kan hjälpa mig sedan
  • Anonym

Tacksam för svar.

/orolig sambo

herregud sluta genast sömnmedel ska man ha till natten snacka om beroende alltså ni behöver hjälp av en läkare eller psykolog så där kan man väl inte göra,hur ska din hjärna må snacka om knarkberoende jag försöker att sluta helt men det tar gärna emot man blir rädd när man läser detta
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-18 18:55:49 följande:
    Jag fattar inte detta, har tagit Zopiklon av och till i nio år. Aldrig varit beroende, tar en tablett vid behov. Ibland två gånger i veckan, ibland en gång i kvartalet. Nu då jag är gravid kan jag inte ta alls, och det är inga problem. Beklagar att ni haft problem, men jag känner flera som tar denna insomningstablett utan svårigheter.
    det är olika jag har tagit varje natt nu slutar den fungera och nu vill jag bli fri ifrån den,tror jag var fri en natt och då fick jag ett
    helvete kunde inte sovas svettades och var uppe och svårt att slappna av kämpade emot klockan och i natt har det också varit jobbigt vaknade tror att det börjar gå ur min kropp allting,det måste bli ett slut,alla människor är olika!!Rynkar på näsan
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-18 18:55:49 följande:
    ja du har väl blivit immun sluta genast!!! det är inte lätt jag vet men det måste gåRynkar på näsan
Svar på tråden sömnmedel: Zopiklon Mylan