Anonym skrev 2012-02-20 20:29:22 följande:
TS-
Vet du vad jag tror? Jag tror att har man en gång missbrukat så är det väldigt lätt att fasta på substanser som är lugnande.
Jag lever med svår smärta vilket ledde in mig på ett slags tablettmissbruk av Tramadol och Citodon. Jag tog dom varje dag och hade hemska utsättningar när de tog slut. Jag klarade av att sluta eftersom jag förstod att jag måste ha någon gen för missbruk i min hjärna.
Så fick jag sömnproblem, långt senare, och fick Imovane (=Zopiklon). Även om den är lätt jämfört med andra mediciner så gav den en lugnande känsla som jag misstänker att din kille får. Till slut tog jag en tablett när jag kom hem från jobbet för att lugna mig.
Jag har, än en gång, kommit till insikt att jag inte kan ta några mediciner som är beroendeframkallande - alls. Det kan inte din kille heller. Hjärnan minns. och det är vanligt att man omedvetet försöker ersätta ett missbruk med ett annat.
För sömnen finns bra mediciner som inte är beroendeframkallande: Propavane (ges ofta till missbrukare) eller ex: Lergigian. Jag äter Lergigan nu.
När jag slutade sist med Zopiklon fick jag hemska abstinensbesvär. Mardrömmar, svårt att sova * 100 + diareé.
Aldrig mer!
Försök få din kille att förstå det. Han kan inte ta något alls som skapar en känsl
det kan vara olika men jag tål den inte måste bli av med den hoppas bolltäcket kan hjälpa mig sedan