sömnmedel: Zopiklon Mylan
Hoppas någon kan ha svar på min frågan....
Min sambo har vissa sömnproblem och har fått utskrivit insomningstabletten Zopiklon Mylan från sin läkare. Han tar 1 tablett vanligen innan han går och lägger sig och den fungerar. I dag har han varit hemma sjuk och ville sova mitt på dagen och tog hjälp av en tablett och gick och la sig. Han somnade inte... Han tog sen ytterligare en till...han somnade inte då heller. Han tog sen visst ytterligare en tablett men inte heller då somnade han. Är det någon som har svar på varför inte tabletterna fungerade?
Min sambo har ett tidigare missbruk så därför blir jag extra orolig. Hans beteende efter att ha tagit tabletter blev jämförelselikt med vad jag sett när han missbrukat. Jag vet att han inte tagit något annat idag så det behöver ni inte fråga om. Dock är jag orolig att han skall påminnas om känslan han hade när han missbrukade. Hans läkare vet om hans tidigare missbruk men har godkänt denna medicinen. Dock kommer jag från och med nu att ha hand om hans tabletter och bestämma när han får ta och inte ta då jag inte vill att detta skall hända igen. Förslaget var faktiskt hans....
Tacksam för svar.
/orolig sambo