• MiieRO

    Fortsättning för oss som lärt känna varandra i januari.. Tråd nr 6

    Fortsättning för oss som lärt känna varandra i januari... Tråd nr 5!!


    Fortsättning för oss som lärt känna varandra i januari... Tråd nr 5!!
    Här fortsätter vi prata vidare och stötta varandra.. tills vi alla får våra efterlängtade {#lang_emotions_plus}
    Några har lyckats få sina plus och några väntar..
    Så kul att ha lärt känna er alla.. vilka trevliga och goa vänner ni e..
    Kul att många fått sina Plus.. nu har vi bara några kvar.. som vi så gärna stöttar.. Man vill bara stanna kvar i tråden..
    Hoppas alla hittar hit då vår förra tråd han att stänga innan jag fixade denna nya..
    Kram på er

    Våra trådar innan denna:





    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m40576462.html




     
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43067511.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m49466924.html

    Kram på er alla.. www.familjeliv.se/Forum-11-238/m45265788.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-238/m47273681.htmlwww.familjeliv.se/Forum-2-14/m40579747.html
    Robin o Oliver 020707, Wilhelmina 080523, Alice 091126
  • Svar på tråden Fortsättning för oss som lärt känna varandra i januari.. Tråd nr 6
  • babba74

    Jag har också hittat hit! Bra att du fixade en ny tråd MiieRO!

    NU börjar det närma sig känns det som, lbara ite mer än 4 veckor kvar till BF. Detta är min sista vecka på jobbet så det känns skönt.

    Hoppas ni har det bra allihopa!

    Kram!!

  • Maniok

    Hej, tittar in lite snabbt! Hoppas att ni alla har det bra!

    babba: Oj, inte alls långt kvar, tiden går så otroligt fort. =)

  • Lejonmama

    Hej på er.. hittat hit jag med, va du duktig du är Miiero som fixar  nya trådar{#lang_emotions_laughing}

    Bf på söndag, men känner inget särskilt.. hoppas att jag inte behöver gå för mycket över tiden!


    Leo 030707 Milton BF 100321
  • Ninni07

    Hej, även jag har hittat hit.

    Mår toppen nu så skönt.. Går in i v 12 måndag, helt otoligt vad fort det gått. Åh snart kommer fler nya bebisar i tråden ju, inte lång tid kvar för Lejonmamma & babba {#lang_emotions_smile}

    Hoppas alla mår bra {#lang_emotions_smile}

  • Lejonmama

    En dag efter att jag hade skrivit sist, lör 20/3 kl7.48 föddes min lilla Ludvig=) En dag innan bf.
    Nu myser vi för fullt..{#lang_emotions_heart}


    Leo 030707 Ludvig 100320
  • Jordgubbssmak

    Stort grattis Lejonmamma!!
    Gick allt bra? Hur lång tid tog det? Hur stor är han?
    Ludvig är sååå fint! Det var ett av de namnen jag förskte driva igenom med min motsträvige pojkvän =)

  • Lejonmama
    Förlossningsberättelse:Kände lite mensvärk på frekväll, men inget märkvärdigt, det har jag gjort de senaste veckorna.  Vaknade kl 1 på natten och kände lite illamående när jag gick på toa. Vaknade vid 3 och hade ganska mycket mensvärk, men trodde det berodde på att jag varit kissnödig ett tag, då brukar det bli så. Men sd blev värre och efter tre sådana sd så kl 4 gick jag å duschade och ringde därefter förlossningen för rådgivning. jag hade ju inte jätteont, men min BM har ju sagt att jag ska åka in när jag börjar känna av värkar eftersom det gick så fort förra gången. På förlossningen tyckte de att jag skulle komma in så vi ringer hit barnvakt och jag väcker gubben. Åker in till förlossningen typ 5.15 och har en timmes resväg. Under tiden vi åker får jag mer å mer ont, börjar känna att detta vekligen  inte är ett falsklarm! När vi kommer fram till Förlossningen får vi höra att hela staden är utan vatten! Vilket innebär att även sjukhuset inte har vatten, å jag som var sååå törstig. Det var nån jättestor vattenläcka som gjort hela Karlstad torrt!
    Kl 6.30 sätter de CTG på mig, de tycker att jag andas så bra genom värkarna så jag kunde stå ut i 30 min. Efter det så börjar jag få jätteont så de gör en kontroll och jag är öppen 8-9 cm!  strax efter det börjar det trycka på neråt och kl 7.25 tar de vattnet. Allt ser bra ut och efter det börjar jag krysta, men vill inte riktigt därför att jag är rädd för att spricka då jag tycker det hela gått för snabbt. Jag hade ju ingen annan bedövning än lustgas och jag hade ONT! men jag hade ju inget val, utan efter några krystvärkar så föds Ludvig ca 20 minuter senare. Så jag hann  bara vara på förlossningen ca 1 1/2 timme, vilket gjorde att jag var ganska pigg efteråt. ´Jag hade världens bästa barnmorska och behövde bara sy 3 stygn. Ludvig vägde 3360g och var 50 cm lång, Han är såå lik sin storebror, en kopia när man ser Leos bilder från födseln. Nu ligger min lilla prins å sover=) så söt. Just det, det här med vattenbristen löste sig, så jag fick duscha efter förlossningen och de kunde hitta lite vatten på en termos så jag hade å dricka=) Men sen fick man inte dricka kranvattnet under hela tiden jag låg på patienthotellet. ..
Svar på tråden Fortsättning för oss som lärt känna varandra i januari.. Tråd nr 6