• aiseret

    GÅ ÖVER TIDEN - Hur många dagar är vanligast?

    Hej!

    Ville höra om någon vet hur många dagar det är vanligast att gå över tiden med första barnet?

    BF igår och går som en argbigga, väntandes, här hemma. Vill mest av allt att det ska sätta igång nu, som många andra i samma situation.

    Glädjande nyheter? Som att 2 dagar över BF är vanligast? :P

  • Svar på tråden GÅ ÖVER TIDEN - Hur många dagar är vanligast?
  • Chanteuse

    Sitter här själv, BF + 6 med 6:e barnet så ja, säg det

  • 5busar

    Jag gick 19 dagar över med nr 2 och nr 4, trodde nr 2 skulle komma betydligt tidigare för nr 1 kom i v 37. Nr 3 kom i v 35 och nr 5 planerat kejsarsnitt i v 38.


    Att gå över tiden är tufft.
    Men det är värt det!
    KRAM
  • MiniMaria

    På föräldrarutbildning jag var på och även på förlossningsinfo på SÖS sa dom att man som förstföderska i snitt går 4 dagar över tiden..

  • marie caroline

    Här är en till som bara går hemma och väntar. Har nu gått fyra dagar över tiden med första barnet.

    Äter stark mat, går promenader, dricker mängder med hallonbladste och lockar till mig "färdknäpp" från maken så fort jag får chansen. Än så länge har inget fungerat.
    Är så trött på alla som ringer och frågar "har det hänt något ännu?". Skällde till och med ut försäkringsbolaget som ringde alldeles nyss för att fråga om det var dags att låta "vänta-barn-försäkringen" gå över i en barnförsäkring.

  • aiseret
    MiniMaria skrev 2010-03-17 15:00:35 följande:
    På föräldrarutbildning jag var på och även på förlossningsinfo på SÖS sa dom att man som förstföderska i snitt går 4 dagar över tiden..
    Oh, tack! Du har gjort min dag. Jag försöker att hålla humöret uppe och vet att jag är stört löjlig. Jag har trots allt bara gått över tiden med en dag men jag är höggravid, jag får vara löjlig. ;) Jag är bara så trött... Jag behövde en sådan information för att hålla motiverandet uppe.

    Tack!
  • aiseret
    marie caroline skrev 2010-03-17 15:04:09 följande:
    Här är en till som bara går hemma och väntar. Har nu gått fyra dagar över tiden med första barnet. Äter stark mat, går promenader, dricker mängder med hallonbladste och lockar till mig "färdknäpp" från maken så fort jag får chansen. Än så länge har inget fungerat. Är så trött på alla som ringer och frågar "har det hänt något ännu?". Skällde till och med ut försäkringsbolaget som ringde alldeles nyss för att fråga om det var dags att låta "vänta-barn-försäkringen" gå över i en barnförsäkring.
    Jag skrattade när jag läste detta för att jag befinner mig i samma situation. Prövar förgäves alla dessa mytomspunna metoder för att framkalla förlossning och tåler inte alla dessa som undrar om där kommit en bebis ännu. Dem menar väl men längtar dem - vad tror dem inte man själv gör? Här går man, tung som en flodhäst, och kan inte knyta sina egna skor, raka sina egna ben eller undvika att kissa på en timme. Om dem längtar, vad tror dem inte man själv gör då?!
  • MiniMaria
    aiseret skrev 2010-03-17 15:06:48 följande:
    Oh, tack! Du har gjort min dag. Jag försöker att hålla humöret uppe och vet att jag är stört löjlig. Jag har trots allt bara gått över tiden med en dag men jag är höggravid, jag får vara löjlig. ;) Jag är bara så trött... Jag behövde en sådan information för att hålla motiverandet uppe.Tack!
    Haha tyck absolut inte du e löjlig;) för då känner jag mej som den största tönten;) Jag har 3 dagar till BF o har nästan blivit förbannad varje dag sen vecka 37+0 som jag vaknar utan att det hänt nåt:P
  • aiseret
    5busar skrev 2010-03-17 14:51:18 följande:
    Jag gick 19 dagar över med nr 2 och nr 4, trodde nr 2 skulle komma betydligt tidigare för nr 1 kom i v 37. Nr 3 kom i v 35 och nr 5 planerat kejsarsnitt i v 38. Att gå över tiden är tufft. Men det är värt det! KRAM
    Jag försöker att tänka så - att det är värt det, vilket det är. Den som väntar på något gott... sägs det ju. Varför är dem tankarna så svåra att bibehålla i huvudet?

    Jag vägrar att gå 19 dagar över tiden. Då kommer jag att dra ut min tös på egen hand. ;)
  • aiseret
    MiniMaria skrev 2010-03-17 15:09:48 följande:
    Haha tyck absolut inte du e löjlig;) för då känner jag mej som den största tönten;) Jag har 3 dagar till BF o har nästan blivit förbannad varje dag sen vecka 37+0 som jag vaknar utan att det hänt nåt:P
    Haha. Vad härligt att höra! Då längtar du också väldigt mycket förstår jag? ;) Men kan man göra något annat egentligen? Man går ju trots allt och bär på en annan människa. Man känner minsta lilla rörelse, minsta lilla hickning...

    Den som säger att tålamod är en dygd har inte varit gravid!!
  • MiniMaria
    aiseret skrev 2010-03-17 15:12:48 följande:
    Haha. Vad härligt att höra! Då längtar du också väldigt mycket förstår jag? ;) Men kan man göra något annat egentligen? Man går ju trots allt och bär på en annan människa. Man känner minsta lilla rörelse, minsta lilla hickning... Den som säger att tålamod är en dygd har inte varit gravid!!
    Längtar e ju bara förnamnet men det har vi nog gemensamt:) Första barnet för dej oxå antar jag?
Svar på tråden GÅ ÖVER TIDEN - Hur många dagar är vanligast?