Dubai baby skrev 2010-03-21 19:01:18 följande:
Lilla M ar fodd i Dubai dar jag fick hela 6 veckors mammaledighet. Eftersom min man anda precis fatt transfer till Jordanien sa sa jag upp mig, men fick utbetalt for 6 veckor extra. Jag var marknadsansvarig for en international hotellkedja.Lilla M ar 5 manader och jag raknar med att vara hemma ett ar till, men sedan vill jag tillbaka till karriaren. Har stadhjalp trots att jag ar hemma. Skulle garna ha svensk aupair beroende pa var vi bor nar jag borjar jobba, for sprakets skull. Min man ar inte svensk sa vi pratar engelska hemma men jag pratar svenska med lilla M.Har fortfarande inte vagat lamna ifran mig lilla M till nan annan an min egen mamma. Valdigt vanligt bade har och i Dubai med en filipino nanny / maid men det har jag inte kant mig bekvam med, men har manga nojda vanner i den situationen.Kombinationen dagis och svensk aupair vore mitt ideal for att bade fa traffa andra barn och fa prata svenska.
Bor ni nära marinen? Vid vilken ålder kommer ni låta er flicka börja daycare? Så du är ensam med din flicka om dagarna? :)
Eller bor din mamma i Dubai och kan hjälpa till?